تبیان، دستیار زندگی
ایجاد فضای روانی سالم با دوری از کینه توزی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد فضای روانی سالم با دوری از کینه توزی

title

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران: همه‌ی ما حتما در زندگی با افراد منفی و بدخلق روبرو شده ایم. این افراد همیشه با نظرات ما مخالف هستند.

در بین همه‌ی افراد تضادهایی وجود دارد و یک امیر طبیعی است.

اما نکته مهم چگونگی برخورد با این تضادها و یا این افراد است.

در این شرایط هر شخص ممکن است عکس العمل از خود نشان دهد و گاهی برای دفاع از خودمان به مقابله برخیزیم.
-اما چه چجیزی باعث بروز این رفتار می‌شود؟

ممکن است بعضی موقع‌ها بی رحمانه شما را قضاوت کنند و برخورد نامناسبی در آن لحظه به شما صورت گیرد اما بهترین راه حل خونسردی و ترک محل است.

این کار آسان نیست، اگر آسان بود اصلا افراد منفی و بدخلق وجود نداشتند و هیچ چیز باعث رنجشتان نمی‌شد.

هما خرمی در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران در ارتباط با افراد کینه‌ای و بدخلق بیان کرد: هنگامی که ما جواب بدی را با بدی می‌دهیم درونمان به هم می‌ریزد و از نظر روحی و روانی نیز دچار غم و اندوه می‌شویم.

رفتار منفی دیگران بازتاب درونشان است که غدد خارجی پیدا می کند. اغلب زندگی مردم آنقدر خسته کننده و بی روح است که می‌خواهند دیگران را نیز در آن سهیم کنند.

وی در ادامه گفت: باید به یاد داشته باشیم که، خشم، خشم را می‌پروراند به همین دلیل خیلی به ندرت پیش می‌آید که عکس العمل در مقابل شخصی منفی نتیجه خوبی داشته باشد. این کار فقط آتش خشم را شعله ور می‌کند و واکنش منفی تر شخص را به دنبال دارد، اگر ما بدون درنگ واکنش نشان دهیم، انرژی خود را صرف دفاع از خود کرده ایم و از نظر روانی احساس می‌کنیم که باید برای دفاع از خود دست به مقابله بزنیم.

-عاقبت کینه توزی

وقتی تلاش می کنید که کینه به دل نگیرید، در مورد تمام تاثیرات جسمی منفی کینه و عصبانیت و همچنین سایر اثرات منفی کینه روی احساسات خود فکر کنید.
کینه و عصبانیت باعث بروز استرس می‌شود که زخمهای گوارشی، سردرد، افزایش فشار خون و در طولانی مدت حتی مشکلات قلبی را به دنبال دارد.

موضوع اینجاست که آدمهایی که شما را عصبانی کرده و نسبت به آنها کینه دارید، ممکن است حتی به شما، احساسات و افکارتان فکر هم نکنند پس چرا بیشتر انرژی عاطفی و روحی خود را به آنها اختصاص می‌دهید؟

-راه حلهای جلوگیری و از بین رفتن کینه توزی در آخر برای از بین رفتن حس کینه توزی، ببخشید...

بخشش دیگران رفتار آنها را توجیه نکرده. بخشش، حقایق را تغییر نمی دهند بلکه بخشش باعث می شود درک کنید همه افراد، ممکن اشتباه کنند و با بخشش اشتباهات آنها در اصل به خودتان آرامش می‌دهید، چون استحقاق آن را دارید و در کل از خیر موضوع بگذرید و آن را در حاشیه قرار دهید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.