تبیان، دستیار زندگی
با توجه به دسترسی اقشار مختلف جامعه به انواع شبکه های اجتماعی ، هر فرد می تواند یک رسانه باشد؛ پس این که افرادِ ناشناس با شایعه پراکنی قصد مسموم سازی فضا را داشته باشند بیشتر احساس می شود. از این رو رسانه های رسمی کشور با مدیریتی جامع باید این فضا را در د
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش رسانه ها در انتخابات پیش رو

با توجه به دسترسی اقشار مختلف جامعه به انواع شبکه های اجتماعی ، هر فرد می تواند یک رسانه باشد؛ پس این که افرادِ ناشناس با شایعه پراکنی قصد مسموم سازی فضا را داشته باشند بیشتر احساس می شود. از این رو رسانه های رسمی کشور با مدیریتی جامع باید این فضا را در دست بگیرند تا شاهد انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه باشیم.

آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان

فیروزآبادی

سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی روز گذشته از غرقه تبیان در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بازدید کرد. وی درباره موسسه تبیان گفت : موسسه تبیان یکی از بزرگ ترین مراکز فرهنگی و اطلاع رسانی کشور است که با موفقیت های فراوانی روبروست و امیدوارم در پروژه های عظیم فرهنگی آینده کشور نیز نقش بسزایی داشته باشد.
فیروزآبادی درباره نظریه ادغام نمایشگاه های رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی و فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: در برخی کشورها مانند آمریکا یک سری نمایشگاه های عام وجود دارد و در بعضی دیگر، مانند ایران نمایشگاه ها به صورت تخصصی تر برگزار می شود و به نظر من با توجه به بافت و نوع فعالیت ها در کشور ما بهتر است که نمایشگاه ها جدا برگزار شود زیرا در این حالت تاثیر بیشتری خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که رسانه ها چه جایگاهی در انتخابات دارند گفت : رسانه ها همیشه نقش برجسته ای در این زمینه داشته اند؛ اما انتخابات آتی فضای رسانه ای را گسترش داده و عمده دلیل آن هم دسترسی اکثریت مردم به رسانه های تعاملی و شبکه های اجتماعی می باشد. در این راستا طبق گزارش ها، ما شاهد کانال هایی در فضای مجازی هستیم که بیش از 4 میلیون کاربر دارند.
البته باید تاکید کرد که رسانه ها وظیفه دارند به سالم سازی فضای انتخاباتی بیش از پیش توجه داشته باشند زیرا با توجه به دسترسی اقشار مختلف جامعه به انواع شبکه های اجتماعی ، هر فرد می تواند یک رسانه باشد؛ پس این که افرادِ ناشناس با شایعه پراکنی قصد مسموم سازی فضا را داشته باشند بیشتر احساس می شود. از این رو رسانه های رسمی کشور با مدیریتی جامع باید این فضا را در دست بگیرند تا شاهد انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه باشیم.