تبیان، دستیار زندگی
آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

خلاصه: آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ آیا نیازمند داشتن دوره ای مدرن و به یاد ماندنی هستید؟ با ما همراه باشید تا نکاتی ویژه را برای شما عنوان کنیم.

براساس گزارش منتشر شده در مجله Toward Maturity"" در حال حاضر تقریبا 47% از سازمان ها که می خواهند آموزش های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند، از موبایل استفاده می کنند و این آمار هر روزه در حال افزایش است.

6 نکته ای که به آن خواهیم پرداخت مواردی هستند که در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و هر روزه شاهد پیشرفت آن خواهید بود.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

درست است که نمی توانیم آینده را ببینیم و یا این که با یک ماشین زمان به آینده سفر کنیم تا از حوادث و اتفاقات مطلع شویم اما می توانیم با بررسی آمارها، فناوری ها و حقایق آموزش الکترونیک آخرین روندها را پیش بینی کنیم و بدانیم که در چند سال نه چندان دور به چه چیزی خواهیم رسید.

یکی از اتفاقات جنجالی که در زمینه آموزش الکترونیک در حال پیش تازی است، آموزش الکترونیک مبتنی بر موبایل است که در سال 2016 بیشتر با آن رو به رو خواهید شد. بنابراین از میزان آگاهی  خود نسبت به دوره های آموزشی مبتنی بر موبایل اطمینان حاصل کنید. به منظور کسب موفقیت در این راه می بایست از آخرین دستاوردها، تحقیقات و فناوری ها استفاده کنید و این خود عامل پیشرفت هر چه سریع تر شما خواهد بود.

از مقدمه می گذریم و نکاتی که موجب تسریع و رشد این نوع از آموزش خواهد شد را بیان می کنیم.

1. خداحافظ Flash، سلام HDML5
همان طور که می دانید در سال های اخیر شاهد جایگزینی مستمر HDML5 به جای Flash هستید. به نظر می رسد که در این رقابت که در سال 2016 بیشتر به چشم می خورد، HDML5 گوی سبقت را ربوده و در جایگاه بالایی قرار گرفته است. اصلی ترین دلیل موفقیت HDML5 را می¬توان در دسترس بودن آن برای تمامی سیستم عامل ها، دستگاه ها و مرورگرهای وب دانست.

از طرف دیگر Flash برای استفاده در گوشی های هوشمند، کاربر پسند نبوده و به خوبی عمل نمی کند. همچنین می دانید که آموزش بر مبنای موبایل رو به افزایش بوده و حرفه ای های آموزش الکترونیک می بایست ابزارهایی را در دستور کار خود قرار دهند که مخاطبان بتوانند روی تلفن همراه خود آن را به کار گرفته و بهترین استفاده را داشته باشند.

HDML5 نسبت به Flash سریع تر بوده و دارای کارایی بیشتر است و نرم افزار مقاومی است در نتیجه می تواند با توانایی بیشتری یک آموزش الکترونیک جذاب و تعاملی را ایجاد کند، بدون آنکه نگرانی از بابت اجرا شدن یا نشدن آن بر روی موبایل های افراد داشته باشید. به یاد داشته باشید که بسیاری از مرورگرها مانند کروم، فایرفاکس و ... به آرامی در حال خارج کردن Flash از زیرساخت خود بوده و کمتر از Flash حمایت می کنند. بنابراین با استفاده از Flash در ایجاد دوره های آموزش الکترونیک خود، کاربرانتان را محدود به استفاده از مرورگرهای خاص خواهید کرد.

2. از نرم افزارهای Big Data استفاده کنید
در چند سال اخیر Big Data بخش جدایی ناپذیر از آموزش الکترونیک شده است اما در سال 2016 انتظار می رود تا این روند گسترش یابد که نتیجه آن نیاز به آنالیز نرم افزارهای Big Data  خواهد بود. شاید تصور کنید که کلیک های شما در دنیای اینترنت بی اهمیت بوده و مورد استفاده هیچ فرد یا سازمانی نخواهد بود. این درحالی است که کلیک های شما بخشی از Big Data را تشکیل می دهد.

Big Data ها مجموعه ای از کلیک ها، فیلم ها، داده های علمی و حتی تعاملات افراد در شبکه های اجتماعی هستند که در مرکز علوم مدرن تجزیه و تحلیل می شوند. تمامی اطلاعات تجزیه شده بر روی پایگاه داده ها قرار گرفته و در دسترس سازمان ها و ارگان های مختلف در رقابت قرار می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت تمامی اطلاعات در Big Data می تواند به منظور تجزیه و تحلیل دقیق خواسته های افراد به کار گرفته شود تا بتوان دوره ای آموزشی مطابق با نیاز افراد را ارائه داد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

نرم افزار مبتنی بر این روش فرصت بررسی عملکرد مخاطبانتان را به شما می دهد تا بتوانید استراتژی های آموزش الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه را توسعه دهید. در این شیوه می توانید ترافیک تلفن همراه را بررسی کرده و میزان استفاده از دستگاه و به کارگیری حافظه آن را رصد کنید تا نقاط قوت و ضعف استراتژی تحت موبایل را پوشش دهید.

با آنالیز تمامی موارد ذکر شده قادرید به سفارشی سازی تجربه های آموزشی خود بر اساس موبایل بپردازید. المان ها و عناصری را که ممکن است به انتظارات افراد پاسخ مناسبی ندهد را شناسایی کرده و آن ها را بهبود ببخشید. در صورتی که نخواهید از تجربه و تحلیل برنامه ها استفاده کنید، می توانید از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که ویژگی های آن منطبق با نیازها و خواسته ها در ارائه محتوای آموزش الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه است را خریداری کرده و با تمرکز بر روی آن به ارائه دوره های خود بپردازید.
ادامه دارد...

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان