تبیان، دستیار زندگی
مصرف 100 گرم پسته در روز باعث کاهش اختلالات نعوظی در آقایان می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقایانی که پسته می خورند عملکرد جنسی بهتری دارند

مصرف 100 گرم پسته در روز باعث کاهش اختلالات نعوظی در آقایان می شود.

فاطمه حلوایی  - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
پسته

این خبر کوتاه در آستانه ی عید و فرا رسیدن زمان آجیل خوری، می تواند آقایان را تشویق به پسته خوری در ایام عید بکند. همین جا بگوییم که گفته شده است روزی 100 گرم نه بیشتر. علاوه بر این مصرف روزانه ی آن نه اینکه فقط چند روز اول عید و چندین مشت. در ادامه بیشتر در جریان جزییات این پژوهش قرار خواهید گرفت.

یک گروه از پزشکان ترک از دانشگاه آتاتورک آنکارا پژوهشی در خصوص ارزش غذایی پسته انجام داده و نتایج آن را در International Journal of Impotence Research به چاپ رساندند.

نتایج بررسی این محققان نشان می دهد که پسته برخلاف آنچه تصور می شود یک ماده ی غذایی ناسالم نبوده و اتفاقاً به دلیل دارا بودن پروتئین ها و فیبرها برای دستگاه قلب و عروق نیز مفید است. البته به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود.

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که پسته برای افرادی که از اختلالات جنسی رنج می برند بسیار مفید است.

پیش از این نتایج، پژوهش های زیادی پرده از تأثیر مثبت پسته و آجیل ها در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی داده بود (افرادی که هر هفته یک تا چهار مرتبه آجیل مصرف می کنند به میزان 25 درصد کمتر از حملات قلبی، جان خود را از دست می دهند) اما محققان ترک برای نخستین بار از تأثیر مثبت پسته در بهبود عملکرد جنسی آقایان خبر می دهد.

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که پسته برای افرادی که از اختلالات جنسی رنج می برند بسیار مفید است

محققان بررسی های خود را روی 17 مرد متأهلی که از اختلالات نعوظی رنج می بردند انجام دادند.

آن ها از شرکت کننده ها خواستند که به رژیم غذایی نرمال روزانه ی خود 100 گرم پسته اضافه کنند. این بررسی به مدت 3 هفته ادامه داشت.

محققان مشاهده کردند که امتیاز متوسط شاخص بین المللی عملکرد جنسی این آقایان از 36 به 54 نمره رسید. به عقیده ی متخصصان این امتیاز نمایانگر بهبودی آشکار در عملکرد جنسی این آقایان محسوب می شود. اندازه گیری جریان خون موجود در آلت تناسلی شرکت کننده ها توسط سونوگرافی داپلر نیز نشان دهنده ی بهبود چشمگیری بود و به عقیده ی متخصصان این مسئله با تأثیر مثبت این نوع رژیم در سلامت دستگاه قلب و عروق در ارتباط است.

البته به نظر می رسد که بررسی فقط 17 نفر برای تائید همه جانبه ی این پژوهش کافی نیست. بنابراین لازم است که با احتیاط پیش بروید. منظورمان این است که در مصرف پسته دچار افراط نشوید چون اگر مستعد چاقی و افزایش چربی خون نیز باشید مصرف زیاد آن برایتان دردسرساز خواهد شد.

توصیه می کنیم مثل هر ماده ی غذایی دیگر آجیل ها و به خصوص پسته را به برنامه ی غذایی روزانه تان اضافه کنید (البته به اندازه معقول) و همچنین کم تحرکی را کنار بگذارید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.