تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات انجام شده نشان می دهد كه به خاطر استرس موجود در فوتبال حرفه ای انگلیس یك سوم مربیان تیم های فوتبال این كشور از بیماری قلبی رنج می برند به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، نتیجه این تحقیقات حاكی است 15 تن از 47 مربی فوت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطرمربیان انگلیسی را تهدید می كند

تحقیقات انجام شده نشان می دهد كه به خاطر استرس موجود در فوتبال حرفه ای انگلیس یك سوم مربیان تیم های فوتبال این كشور از بیماری قلبی رنج می برند به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، نتیجه این تحقیقات حاكی است 15 تن از 47 مربی فوتبال شاغل در رقابتهای لیگ برتر و دسته اول باشگاه های انگلیس كه به طور داوطلب حاضر به معاینه پزشكی شده اند، دچار مشكلات قلبی بوده اند.

جان رارنول رئیس اتحادیه مربیان فوتبال انگلیس در این خصوص ابراز امیدواری كرد كه تمامی مربیان هر 92 تیم فوتبال فعال در رقابتهای مختلف فوتبال باشگاهی انگلیس اقدام به آزمایش پزشكی  و آگاهی از سلامت قلب خود كنند. وی یادآور شد: بهتر است تمامی مربیان فعال دررقابتهای فوتبال انگلیس در پایان فصل با مراجعه به پزشكان متخصص قلب وعروق از سلامت قلب خود اطمینان حاصل كنند. رارنول خاطر نشان كرد: این اقدام باعث خواهد شد، مربیان با آگاهی از وضعیت سلامت قلب خود بیشتر مواظب وضعیت جسمانی خود در طول فصل باشند. محققان انگلیسی اعتقاد دارند، استرس ناشی از حفظ تیم ها در رقابتهای فوتبال، كسب پیروزی، جلب رضایت شاگردان و هواداران از عوامل مهم در بیماری قلبی مربیان فوتبال این كشور به شمارمی روند. فصل گذشته ژرار هولیه مربی تیم لیورپول و گراهام سونس مربی تیم بلكبرن با وجود داشتن وضعیت ظاهری سالم و پرانرژی به خاطر بیماری قلبی مجبور به عمل جراحی شدند . 18 سال پیش نیز جك استین مربی تیم ملی فوتبال اسكاتلند درخلال دیدار این تیم در رقابتهای مقدماتی جام جهانی دچار سكته قلبی شد و جان خود را از دست داد.