تبیان، دستیار زندگی
در این مقاله اشاره ای به ویژگی های یک سیستم مدیریت یادگیری الکتر,نیک (LMS) خواهیم داشت و این موضوع که این سیستم باید به گونه ای باشد که ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر Cloud

 (1)

خلاصه: مطلب ارائه شده از سه مقاله مختلف گرفته شده که مهمترین آنها نوشته آقای CHRISTOPHER PAPPAS است که در 3 نوامبر 2015 ارائه شده. در این مقاله اشاره ای به ویژگی های یک سیستم مدیریت یادگیری الکتر,نیک (LMS) خواهیم داشت و این موضوع که این سیستم باید به گونه ای باشد که در کنار پاسخگویی به نیازهای شما، قادر به پرداخت های هزینه های مرتبط با آن نیز باشید.

ممکن است در چند سال گذشته کمتر کسی نام LMS را شنیده بود اما در حال حاضر این نوع از یادگیری بسیار گسترش یافته و گزینه های زیادی در اختیار کاربران قرار گرفته تا با استفاده از آن بتوانند به نیازهای خود پاسخ دهند و در مقابل هزینه ای مقرون به صرفه را پرداخت کنند. LMS های مبتنی بر Cloud این امکان را برای شرکت های بزرگ فراهم آورده است.

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر cloud (1)

LMS مخفف Learning Management System است و می توان آن را به عنوان یک سیستم مدیریت آموزشی (یادگیری) در نظر گرفتLMS یک نرم افزار کاربردی است که می تواند عملیات مدیریت را انجام دهد، صوت و یا مستندات داشته باشد، گزارش دهی انجام دهد و به طور کلی یک تکنولوژی آموزشی است که فضا و بستر E-learning محسوب می شود، و با برنامه ریزی می توان از آن در آموزش دوره های مختلف استفاده نمود.
در این روش افراد در شرکت ها می توانند به صورت آنلاین به محتوای آموزشی دسترسی داشته و در نتیجه هزینه های قابل پرداخت برای آن ها به حداقل خواهد رسید. تمامی مزایای ذکر شده می تواند از جزیی ترین نکات مثبت این شیوه باشد.
قبل از آن که بخواهیم به انواع ویژگی های این نوع از آموزش بپردازیم در قدم اول بهتر است یک LMS مبتنی بر Cloud متناسب با نیاز خود پیدا کنیم. با دنبال کردن این مقاله میت وانید با برخی از این LMSها و ویژگی های آنها آشنا شوید.

"این نکته را فراموش نکنید که هر یک از  LMSهای معرفی شده هدف خاصی را دنبال کرده و بر بخش خاصی تمرکز دارند."

1. Adobe Captivate Prime
شرکت Adobe یکی از قوی ترین شرکت ها در زمینه عرضه نرم افزارهای متفاوت بوده که از جمله این نرم افزارها می توان به  Adobe captivate (تالیف آموزش الکترونیک)، Adobe Presenter (نرم افزار ضبط ویدیوی سریع)، Adobe Connect (کلاس درس مجازی) و .... اشاره داشت. به گفته شرکت Adobe هدف از ارائه این نرم افزارها یکپارچه سازی سرویس های آموزشی و به دنبال آن برپایی سیستم مدیریت محتوای آموزشی (LCMS) است.

شرکت Adobe یکی از قوی ترین شرکت ها در زمینه عرضه نرم افزارهای متفاوت بوده که از جمله می توان به Adobe captivate، Adobe Presenter ، Adobe Connect و .... اشاره داشت. به گفته شرکت Adobe هدف از ارائه این نرم افزارها یکپارچه سازی سرویس های آموزشی و به دنبال آن برپایی سیستم مدیریت محتوای آموزشی (LCMS) است.



در این بین، نرم افزار Adobe Captivate این امکان را به افراد می دهد تا ایده های آموزشی خود را پیاده سازی کرده و به مقوله آموزش پرداخته و در نهایت مسیر یادگیری افراد را پیگیری نمایند. Adobe Captivate تنها یک بار زحمت ساخت مراحل را به شما خواهد داد و بعد از آن خواهید توانست نتایج حاصل از آن را دنبال کنید. شما به راحتی می توانید از مواد آموزشی متفاوت همچون پاورپونت، PDF، word، فیلم های آموزشی و .... استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تولید فیلم های آموزشی نیاز به دانلود هیچ نرم افزاری نخواهید داشت. (فراموش نکنید که تمامی موارد بیان شده بر مبنای Cloud خواهد بود.)

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر cloud (1)

شرکت Adobe به منظور فراهم آوردن راحتی کاربران خود یک سری Help نیز در نظر گرفته تا افراد بتوانند در مواقع ضروری از آن ها بهره ببرند. Adobe بر این باور است که می تواند در آموزش از طریق تلفن های هوشمند و Gamification بسیار تاثیرگذار باشد.

پیش از آن که شما بخواهید از ما دلیل انتخاب این LMS را جویا باشید 4 مورد را عنوان خواهیم کرد:
- Adobe Captivate تجربه ای را در اختیار یادگیرندگان قرار می دهد که احساس مجازی بودن آموزش را نداشته باشند.
- LMS یاد شده به راحتی قابل اجرا بوده و در زمان 90 دقیقه ای می توانید آن را راه اندازی کنید.
- با به کارگیری این LMS شما می توانید بهترین شرایط یادگیری را برای کاربران خود فراهم کرده و با داشتن بالاترین خروجی مفید، به اهداف سازمانی خود دست یابید.
- استفاده از Adobe Captivate در سازمان شما نوع جدیدی از فرهنگ سازی را رواج خواهد داد تا کاربران، آموزش را به چشم سرگرمی دیده و با استقبال بیشتری آن را بپذیرند. (دلیل وجود این مزیت را می توان به کارگیری Gamification دانست.)

2. Coursemill
گزارش های دقیق و تفکیک شده، قوی و مقرون به صرفه ای که Coursemill در اختیار شما می گذارد می تواند از جمله ویژگی های بارز این LMS باشد.

وجود قابلیت Drag&Drop در Coursemill این امکان را به یادگیرندگان خواهد داد تا بتوانند با استفاده از نمودارها، گراف ها و ... گزارشی با جزئیات بیشتر را در اختیار مدیران خود قرار دهند. Coursemill مانند سایر LMSها از طریق موبایل پشتیبانی شده و می تواند اطلاعات مورد نیاز افراد را در هر لحظه و هر کجا در اختیار افراد قرار دهد.
ادامه دارد...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان