تبیان، دستیار زندگی
تخم مرغ برای صبحانه باعث احساس سیری طولانی مدت در کودکان می شود. در واقع داشتن یک صبحانه ی حاوی پروتئین که شامل تخم مرغ نیز می شود کودکان را به خوبی سیر کرده و از دریافت کالری بیشتر در ناهار جلوگیری می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخم مرغ در صبحانه ی بچه ها برای سیری بیشتر

تخم مرغ برای صبحانه باعث احساس سیری طولانی مدت در کودکان می شود. در واقع داشتن یک صبحانه ی حاوی پروتئین که شامل تخم مرغ نیز می شود کودکان را به خوبی سیر کرده و از دریافت کالری بیشتر در ناهار جلوگیری می کند. اگر نگران وزن فرزندتان هستید بهتر است مطالعه ی این مطلب را از دست ندهید.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تخم مرغ

محققان علوم پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا معتقدند که تخم مرغ عسلی، آب پز، نیمرو یا املت جزو غذاهایی هستند که می توانند صبحانه ی کاملی برای هر کودکی باشند.

نتایج بررسی این محققان که در مجله ی Eating Behaviors به چاپ رسیده است نشان می دهد که تخم مرغ بیش از مواد غذای معمولی که صبح ها مصرف می شود بچه ها را سیر می کند.

محققان صبحانه های مختلفی به 40 کودک بین 8 تا 10 سال شرکت کننده در این پژوهش دادند.

این صبحانه ها عبارت بود از تخم مرغ، غلات صبحانه و فرنی. این مواد غذایی به مدت 3 هفته و هر هفته یک مرتبه به کودکان داده شد. سپس محققان میزان اشتهای هر گروه از این بچه ها را در طول روز بررسی کردند. آن ها از بچه ها در میزان گرسنگی و اشتها و همچنین غذاهایی که میل به خوردن دارند نیز سؤالاتی پرسیدند.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث کاهش 40 درصدی کالری دریافتی در طول روز می شود

محققان تمام غذاهایی که این کودکان در طول پژوهش مصرف کرده بودند را نیز یادداشت کرده و بررسی کردند.

آن ها به این نتیجه رسیدند که در ابتدای صبح اشتهای بچه ها تقریباً یکسان است و متناسب با صبحانه فرقی ندارد. اما نتیجه ی جالب این بود که بچه هایی که تخم مرغ مصرف کرده بودند در وعده ی ناهار به میزان 70 کیلوکالری کمتر از بچه های دیگر دریافت می کنند. این میزان کالری چیزی حدود کالری یک بیسکویت شکلاتی است.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث کاهش 40 درصدی کالری دریافتی در طول روز می شود.

به عقیده ی این محققان کاهش کالری دریافتی روزانه و البته تأمین نیازهای روزانه ی بدن کودکان راه مطمئنی برای کاهش خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی مفرط در بین کودکان می شود. برای این کار نیز لازم است که بچه ها در طول روز تغذیه ی متنوعی داشته باشند و به طور مرتب ورزش کنند یا اینکه فعالیت بدنی منظمی داشته باشند.

در نتیجه می توان گفت که تخم مرغ یک صبحانه ی مفید و خوب برای بچه ها محسوب می شود و مادرها در طول روز باید به فکر تأمین دیگر ویتامین های بدن بچه ها با کمک مواد غذایی سالم و مغذی باشند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.