تبیان، دستیار زندگی
راغب مصطفی غلوش در سال 1317 هجری شمسی در روستای «برما» واقع در استان غربیه مصر متولد شد و در خانواده ای قرآنی پرورش یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاودانه ترین تلاوت استاد غلوش

راغب مصطفی غلوش در سال 1317 هجری شمسی در روستای «برما» واقع در استان غربیه مصر متولد شد و در خانواده ای قرآنی پرورش یافت.

شبکه تخصصی قرآن تبیان
استاد غلوش

غلوش در نوجوانی کل قرآن را حفظ کرد و از 16 سالگی با حضور در محافل مختلف قرآن تلاوت می کرد.
این قاری نامدار مصری در 24 سالگی قرائت قرآن را در رادیو و تلویزیون مصر به صورت رسمی آغاز کرد.
تلاوتی که ماندگار شد
شیخ راغب مصطفی غلوش، از نسل قاریانی است که پس از پایان جنگ تحمیلی، برای نخستین بار به ایران سفر کرد و خاطره خوش تلاوت های اواخر دهه ۶۰ و دهه ۷۰ شمسی را آفرید.
راغب مصطفی چند سال پس از حفظ قرآن به کانون علوم قرآنی مصر، شهر طنطا رفت و به مؤسسه و آکادمى قرائات در مسجد احمدى مصر پیوست و به گفته خود او، توانست «یک نمونه عالى از استاد مصطفى اسماعیل» را در این مسجد ارائه دهد. اما نقطه اوج فعالیت قرآنی غلوش زمانی رقم خورد که در دوران سربازی، موفق شد در مسجد مشهور امام حسین (ع) قاهره به تلاوت قرآن بپردازد.
مدیر رادیوی مصر از کسانی بود که به این مسجد رفت و آمد می کرد. اهالی مسجد از او خواستند تا به شیخ راغب کارت عضویتی بدهد تا بتواند به رادیو برود و نوای تلاوتش را به گوش مصریان و خیلی از مخاطبان خارجی رادیو مصر برساند. استاد راغب غلوش، از آن به بعد به مدت بیش از ۳۰ سال متوالى براى تلاوت آیات وحی به کشورهاى مختلف جهان از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات و کویت و البته ایران سفر کرد.
تلاوت های او در ایران به شدت مورد استقبال قرار گرفت و در زمره تلاوت های ماندگار او جای گرفت.
تلاوت سوره های «مریم، مطففین، علق»، «قمر، الرحمن»، «اسراء، بلد»، و به ویژه سوره «احزاب» در مدرسه عالی شهید مطهری هنوز هم هر شنونده ٍ ای را تحت تأثیر قرار می دهد.
تلاوتی عجیب که نشان از ارادت به اهل بیت(ع) داشت
شیخ راغب «آیه تطهیر» را به طرز عجیب و بسیار زیبایی قرائت می کند که نشانگر علاقه ایشان به اهل بیت(ع) و محبانشان در ایران است.
از شیخ راغب، اذان دلنشینی هم به یادگار مانده است که سال ها است از ماذنه های شیعه به گوش می رسد.