تبیان، دستیار زندگی
استاد راغب مصطفی غلوش، از برجسته ترین قاریان قرآن مصر بود که در سن 22 سالگی به عنوان جوان ترین قاری عصر طلایی تلاوت مصر، در رادیو قرآن این کشور حضور یافت و به تلاوت قرآن پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاد غلوش، افلاطون لحن قرآنی

استاد راغب مصطفی غلوش، از برجسته ترین قاریان قرآن مصر بود که در سن 22 سالگی به عنوان جوان ترین قاری عصر طلایی تلاوت مصر، در رادیو قرآن این کشور حضور یافت و به تلاوت قرآن پرداخت.

شبکه تخصصی قرآن تبیان
استاد غلوش

پایگاه اطلاع رسانی «الاخبار المسائی» نوشت:

مرحوم استاد غلوش صوت خوش آهنگ و دلنشینی داشت که باعث می شد شنوندگان با هر بار شنیدن آن بگویند که «با صوت دلنشینش در آسمان به پرواز در می آیند»، بنابراین عجیب نیست که دوستدارانش هر کجا صوت خوش آهنگ او تلاوت می شد، به آنجا می شتافتند و از وی می خواستند که با صوت گیرا و روح بخشش آن ها را به اوج برساند.
زمانی که شیخ مصطفی غلوش در محافل قرآنی تلاوت می کرد، حاضران در مجلس به صورت ناخودآگاه هر آیه ای را که وی تلاوت می کرد، لفظ جلاله «الله» به زبان می آوردند و قرائت زیبای وی را تحسین می کردند.

استاد غلوش که در روستای «برما» واقع در استان «الغربیه» مصر متولد شد، در سن 14 سالگی آوازه صوت نیکویش به روستاهای مجاور و سپس به شهر «طنطا» مرکز استان الغربیه رسید و دعوت نامه های زیادی برای قرائت در محافل و مراسم های دینی شهرها و روستاهای مجاور برای او فرستاده می شد.
غلوش سپس به مؤسسه قرائات قرآن در مسجد «الاحمدی» شهر «طنطا» مراجعه کرد و قرائات قرآنی را نزد استاد «ابراهیم طبلیهی» فراگرفت.

مصطفی غلوش در سن 20 سالگی به خدمت سربازی رفت و سپس به مرکز آموزش اداره امنیت مرکزی در نزدیکی مسجد الحسین(ع) شهر قاهره، پایتخت مصر فرستاده شد؛ حضور در این مکان فرصت خوبی برای این قاری مصری بود تا علاوه بر اقامه نماز در این مسجد، به تلاوت مشاهیر قرائت مصر در مسجد «الحسین(ع)» گوش جان بسپارد و در پی آن دعوت نامه های زیادی برای وی جهت تلاوت در مراسم های سوگواری و عزاداری در قاهره فرستاده شد.

استاد راغب مصطفی غلوش بسیاری از مشاهیر قرائت مصر از جمله استاد «مصطفی اسماعیل»، استاد «عبدالباسط عبدالصمد»، استاد «محمود خلیل الحصری» و دیگر قاریان مشهور را در رادیو قرآن این کشور همراهی کرد.

پیوستن مرحوم غلوش به رادیو قرآن کریم مصر نقطه عطفی در زندگی او بود تا جایی که شهرت وی از مصر فراتر رفت و در طول 30 سال متوالی در ماه مبارک رمضان به بسیاری از کشورهای جهان برای تلاوت قرآن سفر کرد تا با بهره بری از صوت نیکو و دلنشین خود، قرآن کریم را در جهان ترویج دهد.
مرحوم استاد راغب مصطفی غلوش، بامداد پنجشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ در سن ۷۷ سالگی در مصر درگذشت و پیکر او بعد از نماز عصر در زادگاهش، روستای «برما» واقع در استان «الغربیه» مصر به خاک سپرده شد.


به نقل از ایکنا