تبیان، دستیار زندگی
یكی از نویسندگان سریال «باغ مظفر»، درباره الفاظی كه از طریق سریال‌های طنز شبانه در بین كودكان باب می‌شود، گفت: من یك ذره بد آموزی را دوست دارم ! كسانی كه نسبت به رواج این الفاظ انتقاد می‌كنند، بهتر است یك بار به فضای خصوصی ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاید باغ مظفر تا آخر دنباله دار نباشد

یكی از نویسندگان سریال «باغ مظفر»، درباره الفاظی كه از طریق سریال‌های طنز شبانه در بین كودكان باب می‌شود، گفت: من یك ذره بد آموزی را دوست دارم ! كسانی كه نسبت به رواج این الفاظ انتقاد می‌كنند، بهتر است یك بار به فضای خصوصی بچه‌ها بروند و بفهمند كه آن‌ها چه به هم می‌گویند.

محراب قاسم‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: در چنین شرایطی والدین خوشحال خواهند شد كه بچه‌ها با الفاظی كه ما در سریال‌هایمان به كار می‌بریم همدیگر را خطاب قرار دهند، ضمن این كه تلویزیون باید آن قدر برنامه‌ی جذاب برای این گروه سنی بسازد كه به تماشای سریال‌های روتین طنز علاقه‌ای نشان ندهند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا سریال «باغ مظفر» همانند «شب‌های برره» به مضامین سیاسی و اجتماعی توجه دارد، متذكر شد: ما در كارهای قبلی چندان علاقه نداشتیم كه به مسائل سیاسی بپردازیم و بیشتر از قضایا برداشت سیاسی می‌شد. ترجیح نویسندگان «شب‌های برره» و حال «باغ مظفر» بر پرداختن به مسائل اجتماعی است. اما از آن جا كه مسائل سیاسی و اجتماعی‌مان، كمی با هم قاطی شده است، خود به خود برخی داستان‌ها به سمت مسائل سیاسی می‌رود اما نگاه ما اجتماعی است.

وی ادامه داد: نگاه من، پیمان قاسم‌خانی و امیر ژوله كمتر اجتماعی است و هدف اولمان این است كه قصه و روابط بین‌ آدم‌ها درست باشد.

قاسم خانی كه به هنگام نگارش سیزدهمین قسمت از سریال «باغ مظفر» با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران گفت و گو می‌كرد، درباره تفاوت «باغ مظفر» با سریال شب‌های برره گفت: باغ مظفر با داستان دنباله‌دار آغاز شد كه معلوم نیست تا آخر این گونه باشد. نخ تسبیح ارتباط قسمت‌ها در «باغ مظفر» زخیم‌تر از شبهای برره و سریال‌های قبلی آقای مدیری است.

قاسم خانی با ابراز تمایل نسبت به نگارش داستان‌های مجزا برای هر قسمت در مجموعه‌های روتینی چون «باغ مظفر»، نگارش داستان‌های دنباله‌دار را با وجود چند نویسنده دشوار خواند و افزود: در داستان‌های دنباله‌دار نگارش متن‌ها به كندی انجام می‌شود. چرا كه هر نویسنده باید صبر كند و ببیند نفر قبلی چه نوشته است و مشابه با او شیوه‌ی نگارشش را هم تغییر دهد.

وی تصریح كرد:‌ نگارش سریال «باغ مظفر» بسیار دشوارتر از كارهای قبلی است و نوشتن برخی متن‌ها یك هفته به طول انجامیده كه برای این قبیل كارها طولانی است. البته ما با هم هماهنگ هستیم، هر روز جلسه داریم و قصه‌های همدیگر را می‌خوانیم.

به گفته‌ی محراب قاسم‌خانی، نویسندگان سریال «باغ مظفر» دارای یك طرح كلی هستند اما این كه در هر قسمت چه اتفاقی می‌افتد، معمولا 3 - 4 قسمت جلوتر هستند.

هم‌چنین بر اساس توانایی‌های افراد مشخص می‌شود كه نگارش هر قسمت باید به چه كسی سپرده شود.

لینک:

« باغ مظفر» فقط برای خندیدن است

باغ مظفر ربطی به شبهای برره ندارد

گفت و گو با نویسندگان باغ مظفر

آلبوم تصاویر باغ مظفر

منبع: ایسنا