تبیان، دستیار زندگی
جذاب سازی مساجد را برای ترغیب نسل جوان جدی بگیریم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذاب سازی مساجد؛ راهی برای جذب نسل جوان

www.irna.ir

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی روز جمعه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی آواها و نغمه های آسمانی در همدان گفت: امروزه رسالت افرادی که در امور فرهنگی فعالیت می کنند جذاب سازی مساجد است و امامان جماعت نقش مهمی در شناسایی نیازهای مساجد و معرفی این نیازها دارند.
وی ادامه داد: یکی از اصول اساسی پیشرفت فعالیت های فرهنگی و هنری، مساجد است که باید تمام افرادی که در مسجد هستند اصل وحدت را حفظ کنند و اجازه ندهند اختلافات مانع از جدایی و دوری از یکدیگر شود.
وی عنوان کرد: اگر می خواهیم حوادث و فتنه های روزگار ما را تهدید نکند باید از آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) بهره مند شویم و همواره آنان را به کار بگیریم.
وی با اشاره به جایگاه رفیع مسجد در دین اسلام ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) از ابتدای حرکت خود از مکه به مدینه در نخستین توقفگاه در روستایی به نام قبا مسجدی را احداث کردند و همچنین در آخرین روزهای عمر خود در هنگام معرفی حضرت علی(ع) به جانشینی خود فرمودند یاعلی (ع) بعد از من در این مکان مسجدی بساز و این امر نیز باعث شد تا نهضت ها و جنبش های اسلامی یکی پس از دیگری از مساجد کلید بخورند.
وی با بیان اینکه مساجد پایگاه های اصلی جنبش های اسلامی محسوب می شوند، افزود: گام های اولیه و پایگاه اصلی نهضت مشروطیت و لغو امتیاز تنباکو نیز از مساجد آغاز شده است.
وی تصریح کرد: امام راحل(ره) در ابتدای حرکات انقلاب اسلامی گام های اولیه خود را از مساجد برداشتند و از مسجد برای پیروزی انقلاب اسلامی فریاد برآوردند و پس از تبعید، امام راحل(ره) اولین سخنرانی خود را از مسجد نجف شروع کردند و پس از اینکه در ایران حضور پیدا کردند بسیاری از امور را از مساجد پیگیری کردند.
دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی بیشترین اعزامی به مناطق عملیاتی از مساجد بوده است و براساس آمارهای بنیاد شهید 97 درصد شهدای دوران دفاع مقدس از مساجد اعزام شدند.
وی با بیان اینکه با استفاده از ابزار هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم دینی گام برداشت افزود: با استفاده از ابزار هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم دینی گام برداشت و متناسب با نیازهای مساجد از آنان بهره گرفت.
وی عنوان کرد: در هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی گروه های فعال، پویا و شاداب به اجرای کار سرود پرداختند و برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند هنرمندان را به سمت و سوی مساجد سوق دهد.
هفتمین جشنواره ملی اواها و نغمه های آسمانی با حضور 12 گروه از 14 تا 16 بهمن ماه در همدان برگزار شد.
7530/6993


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.