تبیان، دستیار زندگی
SMS پیام کوتاه (SMS) ابزاری مناسب و در دسترس رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و ارسال اخبار است. در عصر کنونی پیشرفت روزافزون فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تلفن همراه جهش چشمگیری داشته و در کنار ابزاری برای مكالمه، با تكیه بر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دریافت آخرین اخبار از طریق SMS


پیام کوتاه (SMS) ابزاری مناسب و در دسترس رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و ارسال اخبار است.

در عصر کنونی پیشرفت روزافزون فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تلفن همراه جهش چشمگیری داشته و در کنار ابزاری برای مكالمه، با تكیه بر سرویس‌های ارزش افزوده به ارائه خدمات بی‌شماری پرداخته و پاسخگوی بسیاری از نیازهای اطلاعاتی شده است.

درحال حاضر از جمله سرویس های ارزش افزوده ارائه شده می‌توان به اعلام موجودی حساب بانكی، انتقال وجه، سرویس اطلاع رسانی نرخ سهام، سرویس پیام تبریك تولد، سرویس‌ ثبت اطلاعات (RULE)، سرویس SMS TO EMAIL و EMAIL TO SMS، ارسال پیام انبوه از طریق وب، سرویس نظرسنجی و مسابقه، سرویس‌های OUTLOOK ، انتقال ترافیك سرویس‌های مبتنی بر SMS و اطلاع رسانی اخبار اشاره کرد.

سرویس اطلاع رسانی اخبار امكان ارسال اخبار و اطلاعات به متقاضیان در هر حداقل زمان و در هر مكانی كه تحت پوشش شبكه تلفن همراه باشد را مهیا ساخته است و در حال حاضر نیز این خدمت توسط بنگاه‌های خبری و رسانه‌ای در ایران آغاز شده است.

اكنون می‌توان سرخط اخبار مورد نظر خود را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری اطلاعات، شهری، سیاسی بر روی تلفن همراه دریافت کرد.

برای مثال برای دریافت اخبار روزنامه همشهری كافی است هر مشترك موبایل كلمه NEWS را به شماره 3000251 ارسال کند. سپس پیامی مبنی بر تایید برای مشترک ارسال می شود‌. در مرحله بعد مجددا پیامی از شماره 3000251 مبنی بر انتخاب گروه خبری ارسال می‌شود. هر مشترك می تواند یك تا هفت موضوع خبری را انتخاب و به شماره 3000251 ارسال کرده و پس از این مرحله اخبار را به صورت روزانه روی گوشی خود دریافت کند.

لازم به ذكر است درخواست كنندگان می توانند پیام‌ها را به دو صورت فارسی و انگلیسی دریافت كنند. برای دریافت پیام به صورت فارسی كافی است حرف لاتین F را به شماره 3000251 ارسال و در غیر این صورت اخبار به صورت انگلیسی دریافت خواهد شد.

ارائه این سرویس با استقبال گسترده‌ای از سوی هموطنان مواجه شده ‌است، از خبرهایی كه بسیار مورد توجه دریافت‌كنندگان قرار گرفته است می‌توان به اخبار اقتصادی (نرخ برابری ارزهای خارجی با ریال، قیمت سكه)، اخبار ورزشی (نتایج لیگ برتر فوتبال ایران به طور زنده، نتایج مسابقات تیم ملی فوتبال ایران به طور زنده،...)، اخبار سیاسی و اجتماعی (نتایج انتخابات، رخدادهای ویژه،....) و بالاخره اخبار فناوری اطلاعات اشاره کرد.

منبع : هموطن سلام


مطالب مرتبط :

1. ارائه سرویس SMS تلفن ثابت

2. ایرانی‌های سالی یكبار گوشی عوض می‌كنند

3. آسانسورها هم در ایران SMS می‌زنند!

4. گارانتی‌های معتبر گوشی تلفن همراه