تبیان، دستیار زندگی
شهدای مدافع حرم، سند گویای دفاع از انقلاب اسلامی هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهدای مدافع حرم، سند گویای دفاع از انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی، امشب(16 بهمن) در مراسم وداع با نخستین شهدای مدافع حرم استان، با بیان اینکه در ایام دهه فجر، بار دیگر حال و هوای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تداعی شد، از شهدای مدافع حرم به عنوان سند گویای دفاع از انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی تصریح کرد: این شهدا جان خود را فدا کردند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران با افتخار به اهتزاز درآید.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که دفاع از نظام اسلامی از اوجب واجبات است، عنوان کرد: شهدای مدافع حرم با ایثارگری، شجاعت و جوانمردی، ولایت پذیری را سرلوحه کار خود قرار دادند تا جهان اسلام را از خطر و آسیب حفظ کنند.

فرمانده سپاه جوادالائمه استان اظهار داشت: امروز شهدای مدافع حرم، افتخار مردم خراسان شمالی هستند، بنابراین اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم باید با انتخاب نمایندگانی شایسته، مسیر شهدا را گم نکنیم.

وی تاکید کرد: باید با انتخاب نمایندگان اصلح، مجلسی در جهت توسعه تفکر انقلاب اسلامی و عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد: باید نمایندگانی به مجلس شورای اسلامی روانه شوند که قدردان شهدا و ایثارگری های آنان باشند تا بتوانند تفکر انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنند.

سردار مرتضوی، شهدای مدافع حرم خراسان شمالی را  خط شکن و افتخار آفرینانی معرفی کرد که مسیر را برای انقلاب اسلامی هموار کردند و افزود: بنابراین همه ما وظیفه داریم به گونه ای رفتار کنیم که فردای قیامت در محضر شهیدان سربلند باشیم.

فلسفه حضور مدافعان حرم در خارج از مرزها، صدور انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این مراسم، دفاع را یک اصل قرآنی عنوان کرد و افزود: اگر کسی در مسیر حفظ ارزش ها و دفاع از دین قدم بردارد، به طور قطع پشتیبانی الهی هم در کنارش قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به یک جامعه انسانی باید ایمان و اعتقادها را بارور کرد، اظهار داشت: اصل دفاع را خداوند به عنوان یک غیرت دینی در نهاد انسان ها قرار داده است، بنابراین خداوند نیز مدافعان ارزش ها را تنها نمی گذارد.

وی افزود: امروز ما در کشوری هستیم به نام جمهوری اسلامی ایران که دشمنان زیادی دارد و در طول 37 سال پیروزی انقلاب اسلامی، نیز با توطئه چینی، کودتا، جنگ تحمیلی و هزاران دسیسه دیگر، نتوانستند انقلاب ما را کمرنگ کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امروز رسالت ما جهانی است، و جنگ با سوریه، حزب الله، یمن و... جنگ با ایران است، چرا که دشمنان توانایی مقابله با ایران اسلامی را ندارند، به همین دلیل به دنبال رخنه و نفوذ هستند.

وی ولایت را محور قدرت در جهان اسلام عنوان کرد و افزود: برای جهان استکبار این مسئله قابل تحمل نیست چرا که نمی خواهد آرمان نهایی انقلاب که پدید آمدن تمدن نوین و جهانی اسلام است، محقق شود.

وی با بیان خطبه 27 از نهج البلاغه به فلسفه حضور سربازان و بسیجیان در خارج از مرزهای کشور اشاره داشت و گفت: دشمنان ما لجوج و عنود هستند، چرا که از ما سیلی خورده اند، بنابراین باید بر اساس سخن امام علی علیه السلام، پیش از آنکه دشمن ما را زمینگیر کند، ما باید در بیرون از مرزها به سراغ آنان برویم.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: این انقلاب، امانت امام(ره)، شهدا و خون های پاکی است که در مسیر حفظ آن ریخته شده است، بنابراین باید با صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزها، با موج اسلام هراسی و ایران هراسی که دشمنان بوجود آورده اند، مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار ما؛ صبح امروز با ورود پیکرهای پاک شهید محمدابراهیم توفیقیان و شهید فیروز حمیدی زاده، دو شهید مدافع حرم به بجنورد، خراسان شمالی معطر به عطر لاله های سرخ زینبی(س) شد.

بر اساس این گزارش صبح امروز پیکر مطهر این دو شهید با حضور گسترده مردم شهید پرور بجنورد در محل فرودگاه این شهرستان، مورد استقبال قرار گرفت و مراسم وداع با شهدا در محل مسجد انقلاب مرکز استان برگزار شد که مداحی، قرائت زیارت عاشورا و... از جمله برنامه های این مراسم بود.

گفتنی ست؛ مراسم تشییع پیکرهای مطهر نخستین شهدای مدافع حرم خراسان شمالی، فردا(17 بهمن) ساعت 9 صبح و از محل مسجد انقلاب مرکز استان برگزار می شود.


منبع:
خبرگزاری شبستان :: Shabestan News
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .