تبیان، دستیار زندگی
ده ها کاندیدای اصولگرا، از نمایندگان فعلی تهران تا چهره های مختلف جریان اصولگرایی، منتظر اعلام نامشان بودند؛ اما از فهرست های اولیه نام های دیگری بیرون آمده بود. علت هم یک چیز بود: تعهدنامه!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیست اصولگرایان تغییر کرد

ده ها کاندیدای اصولگرا، از نمایندگان فعلی تهران تا چهره های مختلف جریان اصولگرایی، منتظر اعلام نامشان بودند؛ اما از فهرست های اولیه نام های دیگری بیرون آمده بود. علت هم یک چیز بود: "تعهدنامه"!

بخش سیاست تبیان
خبرآنلاین

درحالی که اکثر اخبار در روزهای پایانی هفته گذشته از نهایی شدن لیست اصولگرایان خبر می داد و باهنر گفته بود فقط دو الی سه نفر دیگر از فهرست ٣٠ نفره مشخص نشده اند، روز گذشته همه اخبار حاکی از این بود که حداد عادل، اعلام فهرست را به سه روز آینده موکول کرده است.
اخبار تأیید نشده از بالا گرفتن اختلافات در هنگام نهایی کردن فهرست ها خبر می داد. ده ها کاندیدای اصولگرا، از نمایندگان فعلی تهران تا چهره های مختلف جریان اصولگرایی، منتظر اعلام نامشان بودند؛ اما از فهرست های اولیه نام های دیگری بیرون آمده بود. علت هم یک چیز بود: "تعهدنامه"!
اما این چه تعهدی است که در لحظه آخر باید اخذ شود و هرکه آن را نپذیرد جایی در فهرست ائتلاف اصولگرایان ندارد؟ اخبار اولیه حاکی از این بود که تعهدنامه فقط برای این است که هرکس نامش در فهرست ائتلاف نبود، از انتخابات انصراف دهد؛ اما بعد از ظهر دیروز، سایت خبری صراط نیوز، از سایت هایی که منتقد دولت و منتسب به جریان تندروی اصولگرایی است، خبری عجیب را روی خروجی خود قرار داد: "شنیده ها حکایت از آن دارد که اعضای ائتلاف اصولگرایان تعهد داده اند تا در انتخابات ریاست مجلس دهم به غلامعلی حداد عادل رأی دهند. این موضوع تا جایی پیش رفته که عملا ائتلاف مذکور را از یک ائتلاف همه گیر اصولگرایی خارج کرده و صرفا بخش کوچکی از نیروهای سیاسی اصولگرا را در بر می گیرد. اشتراک افرادی که در فهرست نهایی قرار می گیرند، عزم آنها برای ریاست حداد عادل است و گفته می شود برای این کار، اعضای این ائتلاف، به صورت جداگانه، "تعهد" داده اند."
لیست ائتلاف اصولگرایان، در نهایت «با فشار و میدان داری عده محدودی از اصولگرایان بسته شده و به همین دلیل در اسامی منتشرشده در رسانه ها، جای خالی بسیاری از چهره های سرشناس اصولگرا به چشم می خورد. گفته می شود این افراد با واسطه گری زاکانی و نزدیكانش برای انتخاب حدادعادل به ریاست مجلس هم قسم شده اند. تحولات رخ داده در سازوکار ائتلاف اصولگرایان، به تحمیل افراد گمنام در فهرست ٣٠ نفره ائتلاف منجر شده و موجبات تفرق و پراکندگی آرای اصولگرایان را فراهم خواهد کرد؛ به این ترتیب، فهرست ائتلاف اصولگرایان در ادبیات رسانه ای به فهرست ائتلاف حداد عادل شامل "ایثارگران، پایداری و مدیران احمدی نژاد" مشهور شده است.


منبع : خبرآنلاین