تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی از روابط عمومی ها به عنوان ظرفیتی برای پیگیری مطالبات مردمی و پاسخ گو بودن مدیران یاد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی ها ظرفیتی برای پیگیری مطالبات مردمی و پاسخ گویی مدیران

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی از روابط عمومی ها به عنوان ظرفیتی برای پیگیری مطالبات مردمی و پاسخ گو بودن مدیران یاد کرد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

روابط عمومی

به گزارش  روابط عمومی، ولی قلیچی صبح امروز در گردهمایی مسئولین روابط عمومی ادارات شیروان در محل مرکز بهداشت شیروان اظهار کرد: روابط عمومی ها بهترین رسانه و ظرفیت برای پیگیری مطالبات مردمی و پاسخ گو بودن مدیران است.
وی از روابط عمومی ها به عنوان یکی از کانال های مهم کسب خبر مطبوعات و رسانه ها یاد کرد و بیان داشت: عدم همکاری با روابط عمومی ها به مفهوم محروم کردن مردم از اطلاعات است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در خصوص ویژگی های مدیر روابط عمومی افزود: مدیر روابط عمومی باید از اخبار داخلی سازمان مطلع بوده و افکار عمومی را به خوبی بشناسد تا بر اساس آن بتواند کارها و مأموریت های خود را پیش ببرد.
وی بیان داشت: روابط عمومی ها همچنین باید از صفت خویشتن داری، تسلط بر اعصاب و قدرت دیپلماسی برخوردار بوده و با قدرت حافظه و ذهنی قوی بتواند راه حل های فوری یافته و موانع را از سر راه دور کند.
قلیچی ادامه داد: نبود دیدگاه مناسب از روابط عمومی در تصور مدیران اجرایی و برابر انگاشتن روابط عمومی با یک بخش خدماتی از عمده ترین دلایل کاهش کارآیی روابط عمومی ها است، زیرا بسیاری از مدیران اجرایی نمی دانند که روابط عمومی باید یک بخش فعال برنامه ریزی و بازوی مدیریت بوده و این عارضه سبب می شود که پس از مدتی مدیران روابط عمومی نیز خود تنها به کارهای اجرایی و خدماتی بسنده کنند.
وی گفت: روابط عمومی هنر و دانش اجتماعی است که روند امور را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد، نتایج و تبعات آن ها را پیش بینی می کند و به رهبری سازمان مشورت می دهد تا برنامه های عملیاتی و برنامه ریزی شده ای را به اجرا درآورد که منافع سازمان و عموم را تأمین کند که این تعریف در بسیاری از کشورهای دنیا مورد پذیرش قرار گرفته و سرلوحه فعالیت روابط عمومی واقع شده است .
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، تأثیر فعال شدن روابط عمومی ادارات را در انعکاس اخبار در رسانه ها، مطبوعات و روزنامه ها بسیار مهم خواند.
وی گفت: از این رو یکی از وظایف روابط عمومی ها تلاش بیشتر و همکاری نزدیک با اصحاب رسانه برای ایجاد جریان اطلاع رسانی است.
قلیچی با اشاره به اقدامات و فعالیت دستگاه های اجرایی و ارتقای شاخص های مختلف در استان افزود: باید این کارکردها و تلاش ها به نحو شایسته به اطلاع جامعه برسد.
وی رسالت روابط عمومی را در ادارات مهم و در عین حال سنگین دانست و افزود: روابط عمومی ها با توجه به جایگاهی که داشته می توانند در فرهنگ سازی جامعه نیز سهیم باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی افزود: با افزایش تکنولوژی روابط عمومی و شاه راه اطلاعاتی که بین اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده، امیدواریم شاهد رشد بیشتر روابط عمومی ها باشیم.
 وی یادآور شد: در دنیای امروز مدیر روابط عمومی موفق است که بیشترین اطلاعات را داشته باشد و بیشتر آموزش را دیده باشد.
قلیچی تصریح کرد: روابط عمومی در عین سادگی می تواند بهترین الگو برای برگزاری جلسات مختلف باشد.
وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی روابط عمومی ها در استان و شهرستان باید به سمتی پیش برود که در ارتقای دانش مدیران روابط عمومی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: تقویت شورای روابط عمومی ها، تقویت سازمان ها و ادارات است و همت و تلاش مدیران روابط عمومی می تواند ما را به اهداف مان برساند.