تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران و برلین برای تعمیق همکاری های مشترک در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مصمم هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی: باید برای استحکام برجام تلاش کنیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران و برلین برای تعمیق همکاری های مشترک در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مصمم هستند.

بخش سیاست تبیان
حجت‌الاسلام حسن روحانی

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان، به اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام ) اشاره کرد و گفت: باید با بهره گیری از فرصت های پسابرجام و پساتحریم، سطح همکاری های دو کشور را ارتقاء داد، به ویژه اینکه آلمان در دوره ای نخستین شریک تجاری ایران در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت پایه گذاری و برنامه ریزی یک همکاری و فعالیت مشترک بلندمدت میان تهران و برلین، تصریح کرد: ایران با برخی از کشورها  در مسیر امضا و اجرای قرارداد همکاری راهبردی مشترک قرار داشته و با شماری دیگری از کشورها نیز درباره نقشه راه همکاری های بلندمدت، توافق کرده است.
رئیس جمهور اظهار داشت: فرصت های همکاری های مشترک در بخش های مختلف از جمله صنعت، معدن، انرژی و خطوط ریلی و گردشگری فراهم است و آلمان در این حوزه ها می تواند مشارکت فعالتری داشته باشد.
روحانی با اشاره به نقش مثبت و سازنده آلمان در روند مذاکرات هسته ای تاکید کرد: اجرای دقیق و سریع برجام به سود همه طرف هاست و در همین عرصه باید تلاش کرد تا پایه های این توافق هر چه بیشتر مستحکم شود.
وی گفت: برجام به عنوان الگویی موفق فضای بسیار خوبی را در عرصه بین المللی برای تعامل و گفت وگو در خصوص سایر موضوعات ایجاد کرده است و باید تلاش کنیم معادله برد برد را برای حل و فصل سایر مسایل منطقه نیز بکار گیریم.
رئیس جمهور اظهار داشت: ایران و آلمان علاوه بر تلاش برای ارتقاء روابط دوجانبه می توانند در مسیر حل مشکلات منطقه ای و بین المللی بویژه مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح و ثبات در منطقه همکاری کنند.
روحانی با تاکید بر اینکه" باید جلوی انتقال منابع مالی و تسلیحاتی به تروریسم سد شود"، تصریح کرد: تروریسم خطری جدی و مقابله با آن نیز ضروری است؛ بویژه اینکه حوادث ماه های گذشته نشان داد که تروریسم خطری برای همگان و از جمله اتحادیه اروپا است.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری