تبیان، دستیار زندگی
آنهایی که به چهل سالگی رسیده اند، می گویند سن غریبی است، انگار در وسط راه قرار گرفته ای، طراوت و نشاط و انرژی جوانیت را نداری، اما احساس می کنی کلی کارهای انجام نشده در راه داری، شاید این سن برای بانوانی که یک عمر زیبا بودند و لطافت پوست و غمزه ی چشمانشان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیبایی بعد از دهه 40

آنهایی که به چهل سالگی رسیده اند، می گویند سن غریبی است، انگار در وسط راه قرار گرفته ای، طراوت و نشاط و انرژی جوانیت را نداری، اما احساس می کنی کلی کارهای انجام نشده در راه داری، شاید این سن برای بانوانی که یک عمر زیبا بودند و لطافت پوست و غمزه ی چشمانشان، شهره عام و خاص بود؛ روزگار زیاد جالبی نباشد. اما مگر همه زندگی، زیبایی ظاهر است؟ اتفاقا اکسیری که همه بعد از چهل سالگی بدان نیاز مبرم دارند، زیبایی درونی است!

فرآوری: عشقی -بخش زیبایی تبیان

زندگی زیبا

زنانی وجود دارند که بدون وسواس در مورد زیبایی با تلاش و کار به سلامتی خود می اندیشند و با وجود لکه های پوستی و چند کیلو اضافه وزن به دنبال زیبایی درون و آرامش هستند .
این زنان با پوست و جسم خود راحت هستند که همین اطمینان خاطر برای آنان زیبایی به ارمغان می آورد . ایجاد اعتماد و سلامتی برای روح و جسم ، رمز واقعی زیبایی است .

هر قدر چیزهای جدید را تجربه کنید ، به همان میزان وضعیت بهتری خواهید یافت و دنیا را زیباتر می بینید

یک زن 43ساله در این مورد می گوید : اینکه من خودم باید موجبات شادی خودم را فراهم کنم کمی ناامید کننده است .اما خود ما هستیم که می توانیم انتخاب کنیم در یک نقطه ساکن شویم و یا اینکه نفس عمیقی کشیده و به حرکت ادامه دهم، او روزهایی که هوا خوب است ، پیاده روی و اسکیت می رود.
وی می گوید : کلاس موسیقی و کلاس های هنری می توانند خلاقیت را تحریک کنند چون آرام بخش هستند و به ما دید زیبا بینی می دهند . او می گوید : «به عقیده من هرگز برای یادگیری کاری جدید دیر نیست . هر قدر چیزهای جدید را تجربه کنید ، به همان میزان وضعیت بهتری خواهید یافت و دنیا را زیباتر می بینید. »

رؤیا هشت سال پیش ازدواج کرده است . وقتی فهمید به سرطان سینه مبتلا شده که پسرش یک سال داشت . اکنون سرزنده است و توانسته روحیه اش را حفظ کند .

حرف ما این بود که شاید باید به دنبال راه های زیبا شدن درونمان بگردیم، حال یا با کمک کردن به دیگران و یا با خلق زیبایی و هنر، مهم این است که هر لحظه برای زیباتر شدن زندگیمان تلاش کنیم.

او می گوید : « وقتی بدانید که فقط چند سال زنده هستید هر لحظه برای شما ارزشمند می شود . من حتی یک لحظه از زندگیم را نیز هدر نمی دهم . فکر می کنم که سلامتی یعنی داشتن تعادل در زندگی  ، بین آنچه واقعاً دوست دارید انجام دهید و آنچه باید انجام بدهید . یافتن این تعادل کار ساده ای است . یکی آواز را دوست دارد و یکی ورزش، مهم این است که کاری که دوست دارید را انجام دهید و زندگی را برای خودتان زیبا کنید » . او وقت زیادی را صرف ورزش می کند و اکنون در حال اخذ گواهینامه مربیگری است . رسیدن به بقیه زنان و عقب نبودن از آنها درخشندگی شخصیت او است . او به تازگی داوطلبانه در برنامه ای شرکت می کند که به زنانی که به تازگی مشخص شده مبتلا به سرطان سینه هستند ، اطلاعات و دلگرمی می دهند . برای این بانو زیبایی فراتر از آن چیزی است که در یک عکس پدیدار می شود و می گوید : وقتی می خواهم کارهایم را انجام دهم ، خوشحالم که می توانم به عنوان یک مادر ، یک همسر ، یک دوست و یک ورزشکار کارم را به نحو احسن انجام دهم .
ریحانه 45ساله و مشاور تربیتی است ، متأهل و مادر دو فرزند 10 و 16ساله است و از جمله کسانی است که باعث می شود شما احساس آرامش  و خوشحالی کنید . او به کمک کسانی می شتابد که نیاز به پشتیبانی دارند . در همین حین یک مادر مسؤول نیز هست . و می گوید : «لذتی که از کمک به دیگران به من دست می دهد غیرقابل سنجش است . نمی توانم تا این حد از چیز دیگری لذت ببرم » . به عقیده او هیچ چیز به اندازه منظره کارهای یک زن ، او را زیبا نمی کند و می گوید : «زیبایی درونی یک احساس است که تاریکترین لحظات را روشن می کند . »
او در حالی که قبول دارد ظاهرش دیگر شبیه آن وقتی نیست که به دبیرستان می رفت ، وزن او خیلی بیشتر از چیزی است که تصور می کرده می گوید : زندگی بسیار زیباست . او به آینده خوش بین بوده و نمی خواهد به عقب باز گردد .
حرف ما این بود که شاید باید به دنبال راه های زیبا شدن درونمان  بگردیم، حال یا با کمک کردن به دیگران و یا با خلق زیبایی و هنر، مهم این است که هر لحظه برای زیباتر شدن زندگیمان تلاش کنیم.


منبع:مرکز اطلاع رسانی خانواده شمیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.