تبیان، دستیار زندگی
«گردشگری ترکیبی نو» منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«گردشگری ترکیبی نو» منتشر شد

title

کتاب «گردشگری ترکیبی نو» که توسط انتشارات مهکامه منتشر شده است به بررسی پدیده گردشگری و مدل های رایج سفر کردن و ظهور رقابت میان مکان های گردشگری می پردازد.

در بخش نخست این کتاب مشکلات زیادی که در تعریف پدیده گردشگری وجود دارد مورد بحث قرار گرفته و همچنین روش هایی که در مطالعه گردشگری به ما در شناخت ابعاد و اندازه رشد گردشگری در مقیاس جهانی کمک می کند توضیح داده شده است رشته مطالعاتی که به نام گردشگری شناخته می شود، به گونه ای به خواننده معرفی شده تا وی به خوبی بفهمد چگونه افراد مختلف با تخصص های متفاوت به مطالعه گردشگری می پردازند.

بخش بعدی به گسترش پدیده گردشگری طی روندی تاریخی می پردازد و برخی از عوامل موثر در تسریع رشد، گسترش و یا رکود گردشگری در مکان های مختلف طی دوره های زمانی مشخص را مورد بحث قرار می دهد. به علاوه یک چشم انداز تاریخی ماهیت پویا و در حال تغییر فعالیت گردشگری را مورد تاکید قرار می دهد، چارچوب زمانی که گردشگری می تواند رشد یابد یا با رکود مواجه شود را برحسته می کند؛ سلیقه های درحال تغییر مشتریان گردشگری را نشان می دهد مدل های رایج سفرکردن و ظهور رقابت میان مکان های گردشگری را شرح می دهد.

همچنین پیوستگی و دگرگونی در فعالیت گردشگری و رودن تغییرات تقاضا را مورد تاکید قرار می دهد. موضوعات مربوط به تقاضا در بخش سوم مورد مطالعه قرار می گیرد به طور خاص این نکته که تغییر و تحولات در توسعه گردشگری چگونه از عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاثیر پذیرفته اند و چه تاثیری بر میزان تقاضا برای خدمات مربوطه دارد مورد تاکید قرار گرفته است. در بخش چهارم  این کتاب این موضوع که چگونه گردشگران به طور فردی و یا گروهی تجربه ای از گردشگری را دنبال می کنند، مورد تحلیل قرار می گیرد.

کتاب گردشگری ترکیبی نو با ترجمه فضیله دادور(خانی)، ناصر بیات، احدالله فتاحی و ابراهیم رستگار توسط انتشارات مهکامه در ۷۰۰ نسخه و با قیمت ۲۱ هزار تومان و در ۴۰۸ صفحه به چاپ رسیده است.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .