تبیان، دستیار زندگی
14 بهمن ماه سالروز تولد مهدی رحمتی است . او که حالا وارد 35 سالگی می شود. او بعد از درخشش در بازی با ذوب آهن ، این قدر دیر به تهران رسید که نتواند شمع 34 سالگی اش را دیشب فوت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرق استقلال پارسال و امسال رحمتی است

14 بهمن ماه سالروز تولد مهدی رحمتی است . او که حالا وارد 35 سالگی می شود. او بعد از درخشش در بازی با ذوب آهن ، این قدر دیر به تهران رسید که نتواند شمع 34 سالگی اش را دیشب فوت کند.

بخش ورزشی تبیان
رحمتی

مهدی رحمتی کاپیتان توانمند استقلال ، باری دیگر توانایی هایش را به رخ کشید . گرفتن بیش از 3 تک به تک و موقعیت صددرصدی گل از ذوب آهن باعث شد تا آبی ها با یک امتیاز به تهران برگردند. امتیازی که بدون شک فقط و فقط متعلق به مهدی رحمتی است. رحمتی که اگرچه گرانترین بازیکن فصل استقلال و یکی از گرانترین های لیگ است اما خیلی بیشتر از این ها برای تیمش می ارزد.
استقلال امسال با سال قبلش یک تفاوت آشکار دارد. بدون شک اگر رحمتی سال قبل در استقلال بود ، این تیم به جای ایستادن در میانه جدول ، جایی بود که حالا ایستاده. مروری بر همه بازی های این فصل به خوبی توانایی های این گلر -کاپیتان آبی ها را مشخص می کند. بازیکنی که حالا در آغاز 35 سالگی دارد به اوج محبوبیت در استقلال می رسد. استقلالی که با رفتن مجیدی ، دو سه سالی می شود برای هوادارانش یک قهرمان محبوب نداشته ، رحمتی را که در جوانی در بین 4 یا 5 چهره شاخص ، کمتر تبدیل به ستاره محبوب تیم شده ، حالا دارد به اوج محبوبیت می رساند.
 او این فصل سعی کرده شخصیتی کاریزماتیک داشته باشد. بازیکنی که نقشی فراتر از یک دروازه بان یا حتی یک کاپیتان برای تیمش بازی می کند و این پکیج داشته های او برای استقلال است که از مهدی یک ستاره محبوب تر می سازد. بازیکنی که می رود تا در رده محبوب هایی چون مجیدی و منصوریان قرار بگیرد. حالا او اگرچه هنوز فاصله ای معنادار از شادروان حجازی دارد اما توانسته خود را دومین گلر محبوب تاریخ استقلال کند و به دلیل پایبندی اش به استقلال ، درست بر خلاف ستاره ای مثل عابدزاده ، برای آبی ها حسابی محبوب باشد.
رحمتی سالهاست که عنوان گرانترین دروازه بان لیگ را با خود یدک می کشد. او که البته امسال برای استقلال با همه بدهی های معوقش ، 2 میلیارد تومان هم هزینه نداشته و خیلی از خواسته های مالی اش را زیر پا گذاشت تا برگردد و بتواند تیم را قهرمان کند .
او که بارها درباره اش گفته اند تا 3 میلیارد تومان هم از تیم های لیگ برتری پول گرفته و مثلا همین اخیرا یکی از ستاره های تیم ملی والیبال در مصاحبه ای گفته مهدی از پیکان فصل قبل بیش از 2.5 میلیارد پول گرفته ، بدون شک به دلیل ویژگی های استثنایی اش ، بیش از اینها هم برای استقلال و تیم های باشگاهی می ارزد.
مهدی که از تیم ملی بازنشسته شده و تمام تمرکزش را به خواست خودش روی فوتبال باشگاهی اش گذشته ، می تواند هنوز 3 سالی را در اوج باشد و تبدیل به شخصیتی ابدی در تاریخ استقلال شود. برنامه ای که به نظر می رسد خودش هم دنبال آن است. اینکه از حالا با خیلی از جوانان لیگ حرف می زند و تیم استقلال را به عنوان مقصدی مناسب برای سال بعدشان توصیه می کند ، یعنی مهدی می خواهد بماند و به مسیر باشکوه سالهای پایانی اش فکر کند.


منبع : خبرانلاین