تبیان، دستیار زندگی
تمامى زوج هاى جوان انتظار دارند كه بعد از ازدواج همچنان روابطشان گرم و صمیمى همانند سابق باقى بماند. این اتفاق براى تعدادى از زوج ها خواهد افتاد و هیچ گونه رمز و رازى وجود ندارد بلكه آنها به سادگى یاد گرفته اند كه زمان را بر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احساس خوشبختی کنید


تمامى زوج هاى جوان  انتظار دارند كه بعد از ازدواج همچنان روابطشان گرم و صمیمى همانند سابق باقى بماند. این اتفاق براى تعدادى از زوج ها خواهد افتاد و هیچ گونه رمز و رازى وجود ندارد بلكه آنها به سادگى یاد گرفته اند كه زمان را براى همسر  خود اختصاص داده و در آن زمان به او كاملاً توجه داشته باشند. به یاد داشته باشید این كار را باید هر روز انجام دهید و اگر تنها بعضى اوقات این گونه رفتار كنید مطمئناً جواب نخواهید گرفت.

حقیقت این است كه ازدواج و ادامه زندگى مانند یك باغ بزرگ است، اگر شما به این باغ عشق ، محبت و علاقه نشان دهید مانند این است كه آن باغ نور خورشید و باران كافى داشته و سرشار از شكوفه هاى زیبا و رنگارنگ مى شود كه شما از دیدن آن لذت مى برید و احساس خوشبختى  مى كنید.

خبر خوبى كه در این زمینه وجود دارد این است كه در هر ارتباطى به ویژه در ارتباط بین زن و شوهر قدم هاى ساده، كوچك و شاید از نظر بعضى ها بى اهمیت مى تواند نتایج بزرگى را دربر داشته باشد. در اینجا چند روش ساده وجود دارد كه به شما كمك مى كند عشق  را همیشه در زندگى زنده و سبز نگه دارید.


حداقل روزى یك بار از او تشكر كنید

مطمئناً از همه (دوستان ، اقوام و ...) وقتى براى شما كوچكترین كارى انجام می دهند تشكر مى كنید. اما آیا براى كارهایى كه او برایتان انجام مى دهد نیز همین كار را مى كنید؟ اگر هنگامى كه صبح از خواب بلند شدید و دیدید كه همسرتان صبحانه را برایتان آماده كرده است، از او تشكر كنید. اگر همسرتان بدون این كه از او خواسته باشید زباله ها را بیرون ببرد حتماً به خاطر كارش از او قدردانى كنید. حتى با یك كلمه ساده مانند: متشكرم .

هیچ وقت فكر نكنید كه او وظیفه اش را انجام داده است و احتیاجى به تشکر نیست.


همسرتان را ستایش كنید

همسر خود را براى انجام دادن كارهاى هرچند كوچك و جزیی ستایش كنید. اگر او یك كار جزیى و كوچك را به نحوى انجام مى دهد كه شما دوست دارید مثلاً خیلى خوب املت درست مى كند یا هنگامى که نیمرو درست مى كند مى داند به چه اندازه زرده اش سفت یا شل باشد از او قدردانى كنید به ویژه هنگامى كه در جمع دوستان یا اقوام هستید كارهاى خوب او را یادآورى كنید و از او تشكر كنید.


به او محبت كنید هرچند كوچک
مطمئن باشید كارهاى خوبى كه شما انجام مى دهید به خود شما باز خواهد گشت.

هنگامى كه شما به او فكر مى كنید و ملاحظه او را مى كنید مطمئن باشید كه او نیز این احساس را نسبت به شما پیدا خواهد كرد. براى او دسرى را درست كنید كه دوست دارد یا براى او ایمیل و یا كلیپى را بفرستید كه مى دانید دوست دارد. شام مورد علاقه اش را درست كنید سعى كنید از كارهاى معمول و روزمره بپرهیزید و كارى تازه و نو ارائه دهید. مثلاً یك روز را بدون این كه او متوجه شود برایش مرخصى بگیرید.


به قول هایتان عمل كنید

عمل نكردن به حرف هایى كه مى زنید، اتحاد و یكپارچگى را در این ارتباط از بین مى برد و همچنین باعث مى شود تا همسرتان دیگر به شما اعتماد نكند. بنابراین بهتر است به جاى قول دادن به او بگویید كه به من اجازه بده كمى راجع به این موضوع فكر كنم.

سعى كنید در تجربه هاى یكدیگر شریك شوید

به او نشان دهید چه چیز و چه كارى شما را خوشحال مى كند و شما از انجام دادنش لذت مى بردید و به او اجازه دهید تا او نیز در این كار با شما شریك شود و آن را تجربه كند. این كار به هر دو نفر كمك مى كند تا انعطاف پذیرتر از قبل باشند. ممكن است شما مجبور شوید به یك مسابقه ماشین سوارى بروید در حالى كه به آن علاقه ندارید و او نیز مجبور باشد با شما به یك نمایش تئاتر بیاید اما در اینجا شما تجارب و علاقه تان را با یكدیگر تقسیم كرده اید.

بنابراین سعى نكنید در قدم اول با او مخالفت كنید شاید حتى در این تجربه جدید شما نیز دریابید كه به آن علاقه پیدا كرده اید.

منبع :همسرداری نوین نویسنده:دکتر هانا استون - مترجم:دکتر رحمانی


مقالات مرتبط:

سه اشتباه اکثر زوج ها

به همسر خود هدیه بدهید

وجود همسرتان را عادی تلقی نکنید

این مطلب مال آقایان است

این مطلب، مال خانمهاست:

زندگی مشترک : برای "اکنون" زندگی کنید

فروش کتاب های روان شناسی  ، خانواده  و متفرقه  در فروشگاه اینترنتی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.