تبیان، دستیار زندگی
ادعای هاموند: روسیه در پی تشکیل «یک دولت کوچک علوی» است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روسیه در پی تشکیل دولت علوی

روسیه شاید برای ایجاد یک کشور کوچک علوی در سوریه برای بشار اسد، رئیس جمهور همپیمان خود از طریق بمباران مخالفان او به جای جنگ با سازمان داعش تلاش می کند.

title

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلپ هاموند مدعی شد: «روسیه شاید برای ایجاد یک کشور کوچک علوی در سوریه برای بشار اسد، رئیس جمهور همپیمان خود از طریق بمباران مخالفان او به جای جنگ با سازمان داعش تلاش می کند.»

وی در ادامه انتقادات روسیه را در خصوص اینکه «اطلاعات اشتباه و خطرناک» منتشر می کند، رد کرد و ادعا کرد: روسیه برای مدت محدودی می تواند در روند صلح نقشی موثر ایفا کند درحالی که مخالفان اسد را، که غرب امیدوار است بتوانند بلافاصله پس از رفتن اسد سوریه ای جدید بسازند، بمباران می کند.

وزیر خارجه انگلیس در رم به خبرنگاران گفت: «آیا روسیه واقعا به روند صلح پایبند است یا از روند صلح به عنوان برگی استفاده می کند که تلاش برای ارائه نوعی پیروزی نظامی برای اسد مانند برپایی کشوری کوچک علوی در شمال غرب سوریه را پشت آن پنهان می کند؟»

هاموند در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند روسیه در جنگ سوریه به جنایات جنگی مرتکب شده است مدعی شد: «ظاهر قضیه اینگونه است و باید به صورت دقیق درباره این مسائل تحقیق کنید، بمباران بدون تفکیک مناطق غیرنظامی وجود دارد، این مسئله مشخص است که نقض حقوق بشر به شمار می آید.»
رویتزر در ادامه نوشت: روسیه و انگلیس پس از آنکه هاموند وزیر به رویترز گفت معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با بمباران دشمنان داعش به جنگ داخلی در سوریه دامن زده است، انتقادات شدیدی متوجه یکدیگر کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس در بخشی دیگر از اظهاراتش نوشت: گفت کشورش قصد ندارد نیروی نظامی در لیبی مستقر کند اما برای ارائه حمایت راهبردی و در زمینه اطلاعاتی به دولت جدید این کشور کمک خواهد کرد.

هاموند گفت: «باید بر حمایت از دولت جدید لیبی به هر روش عملی که در توان ما است تاکید کنم اما فکر نمی کنم وضعی وجود داشته باشد که به ارسال نیروی نظامی نیاز یا تمایل داشته باشیم.»

وی افزود: «گمان نمی کنم به این نتیجه برسیم که استقرار نیروی نظامی در لیبی مشارکت موثری خواهد بود، افراد مسلح زیادی در لیبی حضور دارند. آنچه به آن نیاز دارند سازماندهی، فرماندهی، کنترل و گزارشهای اطلاعاتی که از طریق هوا جمع آوری می شود و حمایت راهبردی است.»
بخش سیاست تبیان
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .