تبیان، دستیار زندگی
کسی حق زیر سوال بردن شورای نگهبان را ندارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسی حق زیر سئوال بردن شورای نگهبان را ندارد

ایران در مسیری رنگین به خون پاک شهیدان مقدس شده است و این دستاوردها به سادگی ایجاد نشده که با چند جمله آن ها را تخریب کنیم.

title

علاء الدین بروجردی سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه نعمت انقلاب اسلامی برای مردم ایران دستاوردهای بسیاری به دنبال داشته است، اظهار کرد: قبل از انقلاب، آمریکا با حضور 60 هزار مستشار بر مقدمات ایران مسلط بود و برای تضعیف توانایی های مردم در عرصه های مختلف تلاش می کرد.

وی از ظلم های کشورهای استکباری به ایران اسلامی یاد کرد و افزود: وضعیت ایران قبل از انقلاب اسلامی با وضعیت کنونی نظام قابل مقایسه نیست، دستگیری تفنگداران آمریکایی نشانی از استقلال، عزت و توان نظامی ایران اسلامی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: هیچ کشوری در جغرافیای سیاسی جهان وجود ندارد که بتواند مقابل آمریکا ایستادگی کرده و به خواسته ها او نه بگوید اما اکنون ایران به لطف انقلاب توانسته با استفاده از بینش های اسلامی به جایگاه های مناسبی در عرصه های مختلف برسد.

بروجردی به وعده خداوند متعال مبنی بر حمایت از پیروان دین الهی اشاره و اضافه کرد: اگر خداوند را یاری کنید او نیز شما را یاری می کند، برای حراست از تمامیت ارزی نظام اسلامی در مقابل استکبار باید از داشته های مادی و جانی خود گذر کنیم که نسل اول انقلاب در هشت سال دفاع مقدس از این دارایی ها گذشتند.

وی از شهادت یک و نیم میلیون مجاهد افغانی در افغانستان یاد کرد و ادامه داد: اینکه نمایندگان این ملت قرارداد کاپیتولاسیون را امضا کرده اند جای تعجب بسیاری دارد در صورتی که احزاب، مجلس و دولت عراق زیر بار این ذلت نرفتند زیرا این مردم از فرهنگ جهاد و شهادت تقویت شده اند.

بروجردی یادآور شد: احیای سنت های الهی و عمل به دستورات دین خدا علت اصلی توفیق های نظام اسلامی در عرصه های مختلف است که کشورهای مختلف باید از این ویژگی ملت ایران الگوبرداری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی با الگوبرداری از رشادت های امام خمینی (ره) نظام اسلامی را هدایت می کنند، مطرح کرد: در ماجرای حمله آمریکایی ها به عراق نیروهای آمریکایی فکر می کردند که می توانند در این کشور حکومتی را برای خود برپا کنند به همین علت ماهی 12 میلیارد دلار با 150 هزار نیروی نظامی را در این کشور هزینه کرده اما متوجه شدند نمی توان به نتیجه رسید زیرا شخصیت هایی از جمله سردار قاسم سلیمانی حرف اول و آخر را در عراق می زنند.

وی از سردار قاسم سلیمانی به عنوان چهره ای تابناک و تربیت شده در مکتب امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: مذاکره مستقیم برای کاهش بحران عراق، توسط آمریکا مطرح شد که ایران اسلامی این درخواست را به اصرار برخی از کشورهای همسایه و برای جلوگیری از کشتار مسلمانان در این کشور پذیرفت.

بروجردی با بیان اینکه پاکستان بخشی از بسترهای مورد نیاز برای حمله آمریکا به افغانستان را فراهم کرد، اظهار کرد: رهبر انقلاب اجازه نداند که آمریکایی ها برای حمله به افغانستان از ایران گذر کنند در صورتی که مسئولان کشور برای تحقق امر تلاش های بسیاری داشتند، الگوبرداری نیروهای هوافضا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هواپیمای جاسوسی آمریکا کشورهای مختلف دنیا را متعجب کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در گروه قدرت های برتر موشکی جهان است، تصریح کرد: این ظرفیت موشکی سبب شده است که رژیم صهیونیستی جرات حمله به مرکز هسته ای ایران اسلامی را نداشته باشد و تهدیدهای نظامی این رژیم بیهوده بوده زیرا توانایی نظامی ایران معادله قدرت را در خاورمیانه عوض کرده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: گروه های مختلف با استفاده از امکانات استکبار برای حذف کردن حزب الله از میان قدرت های موجود در لبنان تلاش کردند اما با عنایت نظام اسلامی نتوانستند به نتایج مورد نظر برسند.

بروجرد از سید حسن نصر الله به عنوان یکی از رهبران حرکت انقلابی لبنان یاد کرد و ادامه داد: در جنگ های مختلف منطقه تغییر معادله قدرت از برکت انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) خداباوری و توجه به امدادهای الهی را هرگز فراموش نکردند، عنوان کرد: جمله های امام خمینی(ره) آموزنده است که با ترویج آنها می توانیم فرهنگ سازی مناسبی در جامعه اسلامی انجام دهیم.

وی از درخواست منطقی نظام اسلامی برای فعالیت 20 دستگاه سانتریفیوژ به منظور انجام تحقیقات دانشگاهی در مذاکرات گذشته یاد و عنوان کرد: وزیران خارجه گذشته این اجازه را به ایران نمی دادند اما اکنون هزاران دستگاه سانتریفیوژ در کشور فعال است.

بروجردی به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر نرمش قهرمانانه اشاره کرد و افزود: در مذاکرات هسته ای ایران نسبت به دانش کامل این حوزه مجهز شده است، جمله اوباما مبنی بر اینکه اگر می توانستیم پیچ و مهره های صنعت هسته ای ایران را بازکنیم باز می کردیم اما نمی توانیم جای تامل دارد در صورتی که «واژه ما می توانیم» یکی آرمان های اصلی نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با وجود فعالیت های علمی گسترده نتوانسته اند به علم هسته ای برسند، مطرح کرد: دانش هسته ای در مغز دانشمندان هسته ای است که با بمب باران کردن از بین نمی رود و اگر امروز تصمیم گرفته شود می توانیم روزی ده ها سانتریفیوژ ایجاد کنیم.

بروجردی اظهار کرد: نباید به سخنان برخی از سناتورها در کنگره آمریکا و تلاش های رژیم صهیونیستی برای افزایش مخالفت ها توجه کنیم، تاکنون بارها در مجلس، وزیر را نسبت به هواپیماهای نامناسب در کشور استیضاح کرده ایم در صورتی که ایران اسلامی هواپیماساز نیست و باید امکانات این حوزه را خریداری کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر مدیریت نفوذ در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: باید سرمایه مالی نظام اسلامی را با مدیریت در چرخ اقتصاد هدفمند هزینه کنیم تا مشکلات جامعه اسلامی برطرف شود.

وی امنیت نظام اسلامی نسبت به دیگر کشورهای منطقه را بی نظیر خواند و اضافه کرد: قبل از حوادث پاریس وزیر اطلاعات فرانسه نسبت به امنیت موجود در ایران اسلامی تعجب خود را اعلام کرده بود.

بروجردی ادامه داد: تکفیری های خبیث در عراق و سوریه به تهران فرستاده شدند اما سربازان گمنام امام زمان(عج) تسلط داشته و به موقع آنها را تسلیم کردند، این امنیت پایدار برای همگان تعجب برانگیز است اما رخدادهایی از جمله فتنه 88 این امنیت را تهدید می کند فتنه گری فردی که سال ها نخست وزیر کشور بوده، کفران نعمت است.

وی با بیان اینکه زیر سئوال بردن شورای نگهبان ادبیات کج راه های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: ایران در مسیری رنگین به خون پاک شهیدان مقدس شده است و این دستاوردها به سادگی ایجاد نشده که با چند جمله آن ها را تخریب کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس از مشکلات اقتصادی در نظام اسلامی یاد کرد و گفت: ایران اسلامی که توانست در هشت سال دفاع مقدس نیروهای بعثی را شکست دهد اکنون نیز می تواند مقابل تهاجمات اقتصادی دشمن ایستادگی کند.


بخش سیاست تبیان

منبع: فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .