تبیان، دستیار زندگی
موضوع سوریه از مصادیق منافع مشترک ایران و روسیه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوریه جزو منافع مشترک ایران و روسیه است

آقای ولایتی از شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در ایران هستند و با سابقه طولانی در حوزه بین المللی به عنوان فردی شناخته شده همیشه از گسترش همکاری های روسیه و ایران حمایت می کنند .
title

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با رئیس و اعضا کمیته بین الملل دومای روسیه روز گذشتهدر خصوص همکاری های دو جانبه و منطقه ای تبادل نظر کرد.
در ابتدای این دیدار پوشکوف رئیس کمیته بین الملل دوما ضمن خوش آمدگویی به علی اکبر ولایتی و هیأت همراه و نقش و جایگاه ولایتی در جمهوری اسلامی ایران نقطه نطرات خود را در خصوص مسایل دو جانبه و منطقه ای بیان کرد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری ها و ارتباطات دو کشور گفت: سابقه همکاری ها به ویژه پس از پیروزی انقلاب در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است و ما به صورت استراتژیک روابط با شرق به ویژه روسیه را به عنوان نگاه راهبردی مقام معظم رهبری این مهم را به دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که ریاست محترم کمیته بین الملل دوما هم تاکید کردند باید گفت که دو کشور منافع بلند مدت و استراتژیک داشته و البته تهدیدات مشترکی را هم دارند.
ولایتی افزود: یکی از نمونه ها و مصادیق منافع مشترک ایران و روسیه در موضوع سوریه هست که پیروزی در این میدان بسیار حیاتی بوده و می تواند منافع و تمامیت ارضی کشورهای منطقه مانند عراق و ترکیه را تامین و ثبات و صلح در منطقه را تامین نماید و افراط گرایی منطقه در حال گسترش به آسیای مرکزی و غرب چین است که همکاری های دو طرف می تواند در این زمینه نقش افرینی داشته باشد.
ولایتی در ادامه تصریح کرد: مسیر همکاری های بلند مدت و استراتژیک دو کشور بازگشت ناپذیر بوده و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه ها حمایت ها و همکاری های خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به همکاری های ایران و روسیه حتی در دوران تحریم ها در زمینه های مختلف هسته ای، دفاعی و اقتصادی گفت: سفر رئیس جمهور ایران به کشورهای ایتالیا و فرانسه سفر رئیس جمهور چین به ایران را در هفته های اخیر مشاهده کردیم که در دوران پسا تحریم در حال گسترش بوده اما رابطه ایران و روسیه درازمدت و استراتژیک بوده و دو طرف در این زمینه اهتمام جدی داشته و باید گام های عملی را پیگیری نمایند و حجم روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی باید افزایش داشته باشد که زمینه های آن فراهم شده است.
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه هم در این دیدار ضمن تشکر از برنانه ریزی برای برگزاری این نشست گفت: آقای ولایتی از شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در ایران هستند و با سابقه طولانی در حوزه بین المللی به عنوان فردی شناخته شده همیشه از گسترش همکاری های روسیه و ایران حمایت می کنند و حتما می توانند در گسترش روابط تاثیر گدار باشند و امیدواریم با اهتمام دو دولت و حمایت های روسای جمهور دو کشور، این روند بیش از پیش ادامه یابد.
سنایی سفیر ایران در روسیه ،فروزش و ملایک معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک ،چگنی زاده استاد دانشگاه و شوری کارشناس روسیه در این جلسه حضور داشتند و نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف بیان نمودند.


بخش سیاست تبیان

منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .