تبیان، دستیار زندگی
پیش بینی های امام راحل به حقیقت پیوست/عربستان در حال فروپاشی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی های امام راحل درباره عربستان

در سال ۱۳۶۰وقتی ایشان در مسجد ابوذر مورد ترور منافقان قرار گرفتند و پس از آن خبر رفع خطر را به امام دادند ایشان فرمودند خداوند ذخیره انقلاب را حفظ کرده است و این سخن نشان دهنده اشاره امام به رهبری حضرت آقا بود.

title

مشهد- پیروزی انقلاب اسلامی، پیوستن کمونیسم به تاریخ، سرنگونی صدام و بیداری اسلامی از جمله پیش بینی های امام راحل بود که در طی سال های گذشته به حقیقت پیوسته است.

نویسنده و پژوهشگر علوم دینی روز سه شنبه در مراسم چله انقلاب که با موضوع «صدور انقلاب و تحولات یمن» در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد بیان کرد: امام در سخن گفتن بسیار دقیق و مسلط به خود بودند، گاهی مطلبی در کشور مطرح می شد و تمامی علما و سیاستمداران نیز به آن دامن می زدند اما ایشان با توجه به مصلحت کشور در برخی موارد از مطرح کردن آن موضوعات خودداری می کردند.

مهدی نصیری افزود: امام خمینی (ره) اهل برخورد احساسی وسخنان نسنجیده نبودند و به همین علت پیش بینی هایی که در خصوص انقلاب و وقایع پس از آن داشتند به حقیقت پیوست.

وی افزود: در سال ۴۳ایشان جمله ای دارند که می فرمایند «سربازان من در گهواره ها هستند».

وی ادامه داد: این جمله را ۱۴سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند و ما می بینیم که برای پیروزی انقلاب جوانان و نوجوانان بیشترین شور و حرارت را داشتند وبرخلاف بسیاری از انقلابیون که معتقد بودند نهضتی را که اغاز کرده اند فرزندانشان به پایان می رسانند، امام خمینی (ره) باور داشتند که نهضت اغاز شده توسط ایشان به زودی و با رهبری خودشان به بار می نشیند.

وی بیان داشت : امام در آن زمان فرمودند که «ملت عزیز ایران با خود خود سلسله ابلیس پهلوی را در قبرستان تاریخ دفن می کند و پرچم اسلام را در کشورها برمی افرازند» و ما در انقلاب چنین اتفاقی را به چشم دیدیم و پس از آن نیز گسترش اسلام را در سایر کشورها شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی دیگر امام که به حقیقت پیوست این بود که با وجود بحران های عدیده ای که برای انقلاب اسلامی رخ می داد و افراد ارزشمندی که در جریان ترورها از دست میرفتند امام فرمودند که پیروزی ما را خدا تضمین کرده است و ما موفق به تشکیل جکومت اسلامی می شویم و پرچم را به دست صاحب پرچم می رسانیم.

نصیری درخصوص اشاره امام خمینی(ره) به رهبری حضرت ایت الله خامنه ای اظهارداشت: در سال ۱۳۶۰وقتی ایشان در مسجد ابوذر مورد ترور منافقان قرار گرفتند و پس از آن خبر رفع خطر را به امام دادند ایشان فرمودند خداوند ذخیره انقلاب را حفظ کرده است و این سخن نشان دهنده اشاره امام به رهبری حضرت آقا بود.

پیش بینی فروپاشی کمونیسم

وی درباره پنجمین پیش بینی گفت:در زمانی که شوروی ابرقدرت شرق و غرب بود و گورباچف به قدرت رسید امام در نامه ای خطاب به او این چننی مطرح کردند که برای همه روشن است که ازین پس کومونیسم را باید در موزه های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد و چندماه بعد اتحاد  جماهیر شوروی فروپاشید

این نویسنده معاصر درخصوص ششمین پیش بینی بیان داشت: در زمان جنگ، کشورهایی مثل کویت و عربستان کمک های زیادی به صدام می کردند اما  امام خطاب به آنها گفته بودند که نه تنها صدام از درنده خویی خود ذره ای عدول نکرده است بلکه تبدیل به گرگ زخم برداشته ای شده که آتش جنگ را در همه کشورهای منطقه برمی انگیزد و پس از جنگ ایران و عراق، صدام با قدرت بسیار به کویت حمله و آن را تصرف کرد.

وی ادامه داد: همچنین امام خطاب به سران کشورهای منطقه مانند لیبی، تونس، مصر و یمن که تحت حمایت آمریکا بودند فرمودند «این قدرت ها اگر منافعشان ایجاب کند قدیمی ترین دوستان و وفاداران خود را قربانی می کنند وصداقت و دوستی و نوکری برایشان ارزشی ندارد» و در جریان بیداری اسلامی شاهد بودیم که با وجود زندانی شدن حسنی مبارک و سقوط علی عبداله صالح و بن علی آمریکا واسرائیل هیچ تلاشی برای کمک به انها نکردند.

وی افزود: امام بیداری اسلامی در منطقه را به صراحت پیش بینی کرده بودند و موارد دیگری نیز وجود دارد که اگرچه هنوز به وقوع نپیوسته اما راهی تا تحقق ان نمانده است

شیطان سعودی در حال فروپاشی است

وی با بیان اینکه کشورعربستان با وجود اینکه ثروتمندترین کشور منطقه است با یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان اسلام در حالی می جنگد که احتمال فروپاشی داخلی بخاطر این جنگ را دارد.

وی گفت: در حال حاضر حماقت عربستان برای همه کشورها اشکار شده است.

مهدی نصیری گفت: یمن از همان صدر اسلام به عنوان محبوب ترین ملت در دین اسلام شناخته شده است و اگر تمجیداتی که از آن صورت گرفته بیش از ایران نباشد کمتر هم نیست.

وی افزود: این کشور با ۲۵میلیون جمعیت و با قرار گرفتن در حوزه تنگه باب المندب شرایط ویژه و استراتژیکی دارد و همه کشتی های عازم به اروپا از این تنگه عبور می کنند.

وی ادامه داد: این کشور بیش از ۹۰درصد مسلمان دارد که ۶۰درصد آنها سنی شافعی و ۴۰درصد باقی مانده شیعه زیدی که تا سال ۱۹۶۲ بر یمن حکومت می کردند تا اینکه حکومت را از دست می دهند و سرکوب می شوند و هنگام پیروزی انقلاب اسلامی جریان شیعیان این کشور نیز با سرعتی کند حرکتش را آغاز کرد و شیعیان حوثی یمن حزبی را تشکیل دادند و با حکومت مرکزی یمن درگیر شدند وپس از آن برادر عبدالملک حوثی رهبری شیعیان یمن را در دست گرفت.

شیعیان حوثی  تحت تاثیر امام خمینی (ره) بودند

وی گفت: شیعیان حوثی شدیدا تحت تاثیر امام خمینی(ره) بودند و امروز به قدرتی رسیده اند که تبدیل به کابوسی برای رژیم وهابی عربستان شده و شاهد هستیم که عربستان با همکاری آمریکا درحال بمباران این کشور فقیر است و جالب اینجاست که مقاومت مردم یمن کار را به جایی رسانده که احتمال پیروزی عربستان بسیار کاهش یافته است و از طرف دیگر به علت اختلافاتی که راجع به این جنگ در میان سران عربستان وجود داشت احتمال جنگ داخلی نیز وجود دارد.

وی بیان داشت: از قوم یمن در روایات به شدت تجلیل شده است که بگونه ای که موجب تحیر وشگفتی تاریخ شناسان می باشد  یمنی ها سابقه خوبی نیز در قرآن کریم در رابطه با داستان ملکه سبا و حضرت سلیمان(ع) دارند همچنین هنگامی که حضرت ابراهیم (ع) خانه کعبه را تجدید و مردم را برای حج دعوت کرد یمنی ها اولین قومی بودند که دعوت ایشان را لبیک گفتند.

وی افزود: قبیله حمدان از یمن بود که اهالی ان بدست شخص امیرالمومنین(ع) مسلمان شدند و حضرت رسول (ص) دوبار بر ان درود فرستادند و درباره یمن اینگوه فرموده اند: «هرکس یمنی ها را دوست بدارد مرا دوست داشته و هرکس انها را دشمن بداند بامن دشمنی کرده است».

وی یادآور شد: ازسوی دیگر در تاریخ عاشورا می خوانیم که ۳۴تن از شهدای واقعه کربلا یمنی بودند و علمای بزرگی از این کشور برخواسته اند که از جمله آنها می توان به شیخ بهایی، شیخ حرعاملی، سید حسن نصراله، و شخصیت های برجسته صدراسلام همچون مالک اشتر، مقداد، هانی بن عروه و کمیل اشاره کرد.


بخش سیاست تبیان

منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .