تبیان، دستیار زندگی
اکثر خانم ها دوست دارند مژه هایی بلند و خوش فرم داشته باشند و البته همه میدانیم که مژه های طبیعی و بلند میتوانند چشم های شما را زیباتر جلوه دهند. راه های متعددی برای بلند شدن مژه ها وجود دارند، در اینجا به ذکر این روش ها میپردازیم، انتخابش با شما!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشت روش برای بلند کردن مژه ها

اکثر خانم ها دوست دارند مژه هایی بلند و خوش فرم داشته باشند و البته همه میدانیم که مژه های طبیعی و بلند میتوانند چشم های شما را زیباتر جلوه دهند. راه های متعددی برای بلند شدن مژه ها وجود دارند، در اینجا به ذکر این روش ها میپردازیم، انتخابش با شما!

فرآوری : لیلا عشقی- بخش زیبایی تبیان
مژه

1. رنگ کردن مژه ها

رنگ کردن مژه ها میتواند باعث شود مژه هایی که از قبل داشتید تیره تر و بلند تر به نظر برسند.
بسیاری از ما مژه هایی داریم که در انتها بلوند می شوند. رنگ کردن مژه ها میتواند با نشان دادن اینکه مژه های شما چقدر بلند هستند، باعث غافلگیریتان شود! بعلاوه ، دیگر نیازی به ریمل نخواهید داشت. میتوانید به سادگی فقط مژه هایتان را فر کرده و زیباتر شوید.
راه های بسیار زیادی وجود دارند تا مژه هایتان را رنگ کنید . میتوانید به سالن های آرایشی بروید تا خدمات مختلفی به شما ارائه دهند و یا در خانه با بسته های خانگی این کار را انجام دهید.
اما این کار معایبی هم دارد، می توان گفت هیچ راه تأیید شده ای توسط سازمان غذا و داروی برای رنگ کردن مژه ها وجود ندارد . چه به سالن های زیبایی بروید و چه در خانه این کار را انجام دهید خودتان را در معرض خطر تحریک شدن چشم و پوست تان و حتی در شرایط بد ، کوری قرار می دهید . همچنین رنگ کردن در واقع مژه های شما را بلند و ضخیم نمی کند. فقط آنها را بهتر نشان میدهد. اگرشما مژه های تیره دارید که کوتاه و پراکنده هستند، به واقع رنگ کردن برای شما کاری انجام نمی دهد.

2. روغن های طبیعی

روشهای طبیعی ، معمولا جایگزین های امن تر و ارزان تر هستند. این درمان ها بسیار ساده و تنها نیازمند استفاده از یک یا دو نوع روغن بر روی مژه ها هستند، روغن کرچک ، نارگیل ، ویتامین ای ، بادام و زیتون تنها تعداد کمی از گزینه های محبوب برای افزایش طبیعی رشد مژه ها هستند .شما می توانید تنها یکی از این روغن ها ( کرچک بهترین انتخاب است زیرا سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین ای است) و یا مخلوطی از آنها را برای ساخت یک ماده دست ساز افزایش دهنده رشد مژه ها انتخاب کنید . فقط مطمئن باشید که این روغنهای ارگانیک خالی از هیچ گونه مواد اضافی و رایحه باشند. میتوانید از یک برس ریمل تمیز برای زدن روغن به مژه هایتان ، هر شب و قبل از رفتن به تختخواب استفاده کنید.
درباره ی معایب این روش باید گفت اگر چه ارزانترین روش است، اما در عین حال کندترین روش است و نتیجه ای بسیار رویایی  نیز نخواهد داشت . همچنین ممکن است این  روش کمی کثیف و تا حدودی آزار دهنده باشد، به خصوص اگر از روغن سنگینی مانند روغن کرچک استفاده کنید.

چند قطره روغن کرچک را با مقداری سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید و آنها را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس با برس مژه، آن ترکیب را بر روی مژه های خود قرار دهید و بگذارید در تمام طول شب بر روی مژه های شما بماند.

3. برنامه ی غذایی خوبی داشته باشید

در برنامه ی غذایی روزانه تان پروتئین را نادیده نگیرید. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین باعث خواهد شد تا مژه هایتان رشد کنند. همچنین غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین ب۵ هستند را نیز به برنامه تان اضافه کنید. می توانید هفته ای یکبار از مکمل های بیوتین طبیعی هم استفاده نمایید. این کار کمک خواهد کرد تا مژه هایتان رشد کند و بلندتر شود. غذاهایی که حاوی ویتامین A و E هستند هم برای این منظور مفیدند.

4. به مژه هایتان وازلین بمالید

استفاده از وازلین بر روی مژه ها تاثیر مشابهی همچون استفاده از روغن های طبیعی دارد. پیش از اینکه بخوابید کمی وازلین به مژه هایتان بمالید. حتی می توانید پس از ده تا پانزده دقیقه مژه هایتان را شستشو دهید، باید ببینید که خودتان چطور راحتید. استفاده ی منظم از وازلین نتایجی عالی بر جای خواهد گذاشت.

5. از ریمل استفاده کنید

بهترین راه برای اینکه به سرعت مژه هایتان بلندتر و ضخیم تر بنظر برسند، استفاده از ریمل است، اما بعنوان راهی موقت. همچنین خیلی از خانم ها پیش از استفاده از ریمل، مژه هایشان را فر می کنند تا بلندتر بنظر برسد.

6. از مژه های مصنوعی استفاده کنید

اگر تمایل دارید تا همین حالا مژه هایی بی عیب و نقص و بلند بدست بیاورید، بهترین راه پیش روی شما استفاده از مژه های مصنوعی است. مژه های مصنوعی یا اکستنشن مژه با چسب های مخصوصی به پلک یا به مژه های طبیعی شما چسبانده می شوند. بدین ترتیب در یک چشم بهم زدن چشم های زیبا  و مژه هایی زیباتر بدست خواهید آورد. با این حال، استفاده ی طولانی مدت از مژه های مصنوعی توصیه نمی شوند؛ پس در استفاده از آنها دقت کنید.

7. از مکمل های ویتامین E غافل نشوید

ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

8. استفاده از سفیده تخم مرغ

اغلب ممکن است از ریزش مژه های خود گله مند باشید. اگر قصد تقویت آنها را دارید، فقط از ترکیب سفیده تخم مرغ و روغن کرچک استفاده نمایید. چند قطره روغن کرچک را با مقداری سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید و آنها را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس با برس مژه، آن ترکیب را بر روی مژه های خود قرار دهید و بگذارید در تمام طول شب بر روی مژه های شما بماند. تاثیر این روش شگفت آور است.



منابع : honarezibaee
fitnessmagazine
نمناک، Mahsho

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.