تبیان، دستیار زندگی
تأخیر در زمان پخش فیلم ها، مشکل تکراری خرابی صدا، ممانعت از حضور حامد بهداد و رویا نونهالی در برنامه نقد سینما و.... از حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حواشی اولین روز از جشنواره فیلم فجر34

تأخیر در زمان پخش فیلم ها، مشکل تکراری خرابی صدا، ممانعت از حضور حامد بهداد و رویا نونهالی در برنامه نقد سینما و.... از حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر بود.

فرآوری: علی احمدی - بخش سینما و تلویزیون تبیان
جشنواره

نخستین حاشیه جدی جشنواره در یک روزنامه ثبت شد. روزنامه «هنرمند» روز دوشنبه - 12 بهمن ماه - که مصادف بود با فردای روز برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، در صفحه فرهنگ و هنر خود به انتقاد از نحوه دعوت از خبرنگاران به مراسم افتتاحیه پرداخت و پس از انتشار رو تیتر «گزارش هنرمند از افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر» تیتر «تصور کنید!» را انتخاب کرد و مابقی مطلب را سفید درآورد. این روزنامه همچنین در پایین این مطلب توضیح داد: «علیرغم تلاش و پیگیری های روزنامه هنرمند ، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر کارت مراسم افتتاحیه جشنواره را در اختیار روزنامه قرار نداد و مانع از حضور خبرنگار و عکاس روزنامه هنرمند شد.» این روزنامه در همین صفحه و در کنار این مطلب انتقادی ، پیام وزیر ارشاد و معاون سینمایی به جشنواره فیلم فجر را منتشر کرد.

تکرارِ مشکل صدا

سیستم صوتی سالن همایش های برج میلاد همچون سال های گذشته با مشکلاتی همراه بود این مساله به خصوص در هنگام نمایش فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» به کارگردانی پویان باقرزاده بسیار آزار دهنده بود.
اشکالاتی که در صدای فیلم «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی در هنگام نمایش پیش آمد هم دومین حاشیه صوتی شب اول جشنواره فیلم در برج میلاد را به وجود آورد، صدای این فیلم به دفعات قطع شد که گفته می شود به خاطر نسخه بی کیفیت فیلم این اتفاق افتاده است.

واقعاً «نیمه شب اتفاق افتاد»!

برنامه تلویزیونی «نقد سینمای ایران» در برنامه اش در اولین روز جشنواره ی فیلم فجر دچار حاشیه شد. در حالی این برنامه شامگاه 12 بهمن ماه با اجرای علیرضا شجاع نوری روی آنتن شبکه 4 رفت که قرار بود، عوامل فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در این برنامه زنده حاضر شوند اما آنها را به استودیوی این برنامه راه ندادند

سانس ساعت 18:30 به آثار بخش نگاه نو اختصاص داشت، همانطور که پیش بینی می شد حجم زیادی از مخاطبان وارد سالن میلاد شدند و این در حالی بود که با وجود ایستادن در صف ورود به سالن برای فیلم «گیتا»، بعد از حدود نیم ساعت اعلام شد به دلیل نقص فنی فیلم با تاخیر نمایش داده می شود و در نهایت در ساعت 19:30 فیلم آغاز شد.
با دیر آمدن «گیتا» که دیر پخش شد، فیلم های بعدی را هم با تاخیر همراه کرد و مثل دومینو همه چیز به هم ریخت. «نقطه کور» مهدی گلستانه و «نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان هم بعد از یک ساعت تاخیر نمایش داده شدند.

برنامه «نقد سینمای ایران»

برنامه تلویزیونی «نقد سینمای ایران» در برنامه اش در اولین روز جشنواره ی فیلم فجر دچار حاشیه شد.
در حالی این برنامه شامگاه 12 بهمن ماه با اجرای علیرضا شجاع نوری روی آنتن شبکه 4 رفت که قرار بود، عوامل فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در این برنامه زنده حاضر شوند اما آنها را به استودیوی این برنامه راه ندادند.
علیرضا شجاع نوری مجری برنامه، شادمهر راستین و نیما حسنی نسب به عنوان کارشناسان این برنامه، از این موضوع ابراز تأسف کردند. شجاع نوری آرزو کرد آخرین شبی باشد که این گونه اتفاقات می افتد.
شادمهر راستین هم گفت: حامد بهداد بازیگری است که نقش شهدا را بازی کرده و ستاره اسکندری، رؤیا نونهالی و بازیگران موجهی هستند و تینا پاکروان هم کارگردان زن مستقلی است که بدون حمایت خاصی به موفقیت رسیده و حیف است که اجازه نمی دهند آنها با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند.
راستین همچنین اظهار کرد: امیدوارم این مشکل به این دلیل نباشد که در تلویزیون دارند این برنامه را محدود می کنند و به جای آن برای برنامه ای دیگر فرش قرمز پهن می کنند! شجاع نوری از او خواست بحث را ادامه ندهد که او گفت: به قول آقای ضرغامی مشکل در بعضی مدیریت های میانی سیماست وگرنه مدیران بالایی این مشکلات را درست نمی کنند. در پایان برنامه نیز بحثی درباره جذب مخاطبان بالقوه به سینماها مطرح شد و راستین و حسنی نسب گفتند به شرط اینکه اجازه دهند بازیگران به تلویزیون بیایند تا مردم را به دیدن فیلم هایشان جذب کنند.

جشنواره

صرفه جویی در ناهار، اسراف در شام!

همه اهالی رسانه از روز اولی که ماجرای جا به جایی زمان نشست های خبری فیلم ها به صبح مطرح شد، متوجه این موضوع شدند که فشردگی کار و ندیدن فیلم ها توسط اهالی رسانه به دلیل حضور در نشست های خبری بهانه مسولین جشنواره بود تا با کم کردن تعداد حضور افراد در نشست های خبری هم از تنش های احتمالی در این برنامه جلوگیری کنند و هم اینکه مقداری در هزینه مربوط به ناهار جشنواره بکاهند تا به زعم خود در هزینه های کلی جشنواره صرفه جویی کرده باشند.
اما این صرفه جویی نسبی در ناهار، جای خود را به اسراف در توزیع وعده شام داد. سرو سه نوع غذا برای اولین شام کاخ جشنواره سی و چهارم نشان داد که مسئولین جشنواره چندان در زمینه هزینه های خود در مضیقه نیستند چرا اگر این گونه بود، می توانستند به دادن هم یک نوع غذا نیز اکتفا کنند.

سرویس هست ولی کم است!

در پایان اکران های این شب و درست در ساعت ۱ و ۴۰ دقیقه بامداد، بعد از آن که جمعیت انبوه حاضر در سالن به سمت درب های خروجی برج میلاد سرازیر شدند، به دنبال سرویس های وعده داده شده از سوی دبیرخانه جشنواره برای رفت و آمد مهمانان مشخص شد که در نهایت تعجب هیچ سرویسی برای میدان انقلاب و ولیعصر در نظر گرفته نشده و میدان هفت تیر و آزادی تنها نقاط مرکزی شهر بودند که سرویس داشتند تا باز هم ثابت شود که اصولا جشنواره فجر بیشتر برای قشر مرفه و بالا شهری جامعه است!

کاخ جشنواره در روز اول شاهد حضور هنرمندانی چون کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی کیا، فرزاد موتمن، علیرضا زرین دست، مریلا زارعی، رویا نونهالی، رضا مقصودی، میلاد کی مرام و سروش صحت بود.


منابع: ایسنا/ تابناک/ خبر آنلاین/ سوره سینما