تبیان، دستیار زندگی
طبق گفته دبیر بخش مجسمه سازی و هنرهای محیطی رویداد هنری «بهارستان» هنرمندان محیطی تا ۱۴ بهمن ماه فرصت دارند طرح آثار خود را به دبیرخانه سالانه هنرهای شهری بهار تهران ارائه دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهلت ارسال آثار به رویداد هنری «بهارستان»

طبق گفته دبیر بخش مجسمه سازی و هنرهای محیطی رویداد هنری «بهارستان» هنرمندان محیطی تا ۱۴ بهمن ماه فرصت دارند طرح آثار خود را به دبیرخانه سالانه هنرهای شهری بهار تهران ارائه دهند.

بخش هنری تبیان
سالانه هنرهای شهری بهارستان

علیرضا فاضلی با اشاره به اینکه دراین بخش رویکرد متفاوتی به هنرهای حجمی وجود دارد، اظهار کرد: در دوره های گذشته مجسمه سازان ایده های شان را به طرح پیشواز از بهار شهرداری تهران ارائه می کردند و در صورت تأیید در روز تعیین شده مجسمه هایی را که در کارگاه های شان ساخته بودند در شهر نصب می کردند. این در حالی است که امسال با تغییر رویه ای در شیوه طرح پیشواز از بهار، قرار شد به صورت سالانه هنرهای شهری بهار توسط سازمان زیباسازی برگزار شود با پایان زمان ثبت نام  و انتخاب آثار؛ مجسمه سازان و هنرمندان محیطی از ۱۵ تا ۲۵ اسفند در نقطه ای که قرار است اثرشان ارائه شود مشغول ساخت مجسمه می شوند.
فاضلی با اشاره به حضور شهروندان هنگام ساخت مجسمه ها گفت: امسال در محورهای خیابان ولیعصر، از میدان راه آهن تا تجریش؛ از میدان فردوسی تا میدان انقلاب  و از بلوار کشاورز تا میدان ولیعصر به دلیل داشتن فضای مناسب برای این کار انتخاب شده اند.

دبیر بخش مجسمه سازی و هنرهای محیطی همچنین با اشاره به اینکه ارسال آثار تا ۱۴ بهمن ماه ادامه دارد، تصریح کرد: هیچ موضوع خاصی را به هنرمندان پیشنهاد ندادیم اما با توجه به اینکه این آثار تنها ۲ ماه در شهر قرار می گیرند و سازمان هم تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می کند بیشتر هنر چیدمان مدنظرمان است

دبیر بخش مجسمه سازی و هنرهای محیطی همچنین با اشاره به اینکه ارسال آثار تا ۱۴ بهمن ماه ادامه دارد، تصریح کرد: هیچ موضوع خاصی را به هنرمندان پیشنهاد ندادیم اما با توجه به اینکه این آثار تنها ۲ ماه در شهر قرار می گیرند و سازمان هم تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می کند بیشتر هنر چیدمان مدنظرمان است.
وی ادامه داد: با پایان دوره ارسال آثار به دبیرخانه طی ۲ روز موضوعات پیشنهادی توسط داوران مورد بررسی قرار می گیرد و با اعلام نتایج انتخاب آثار، مجسمه سازان و هنرمندان محیطی در تاریخ اعلام شده کارشان را در شهر آغاز می کنند.
این هنرمند مجسمه ساز همچنین درباره تعداد آثار انتخاب شده توسط هیات داوران نیز گفت: تعداد آثار انتخاب شده بستگی به کمیت و کیفیت آثار دارد. از طرف دیگر جانمایی و نصب مجسمه را نیز بر عهده هنرمند قرار داده ایم. در واقع انتظار داریم هنرمند پیش از ارائه پیشنهادش نقاط مختلف در محورهای یادشده را بررسی کند و براساس ویژگی های محل مورد نظر طرح اثر خود را پیشنهاد کند. در پایان به ۷ اثر برگزیده مبلغ ۴ میلیون تومان پرداخت می شود.
با اجرای طرح پیشواز بهار توسط شهرداری تهران، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می شود. این رویداد هنری با رویکرد ایجاد فرصت و فضای مناسب به منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری در بخش های نقاشی، مجسمه، تخم مرغ های نوروزی و گرافیک برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری مهر