تبیان، دستیار زندگی
هفته ای که گذشت در بخش تغذیه ی تبیان به معرفی چند ماده غذایی مانند بروکلی، هویج، کرفس، عسل و پرتقال و نکات تغذیه ای در برخی بیماری ها مانند سینوزیت، دیابت، میگرن، جوش های پوستی و کلسترول خون بالا پرداخته شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغذیه در سینوزیت، دیابت، میگرن و آکنه

هفته ای که گذشت در بخش تغذیه ی تبیان به معرفی چند ماده غذایی مانند بروکلی، هویج، کرفس، عسل و پرتقال و نکات تغذیه ای در برخی بیماری ها مانند سینوزیت، دیابت، میگرن، جوش های پوستی و کلسترول خون بالا پرداخته شد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تغذیه در بیماری ها

چند پیشنهاد بی نظیر برای دیابتی ها
گاهی اوقات افراد دیابتی به نسبت افراد عادی تمایل بیشتری به مواد غذایی شیرین پیدا می کنند و منع کردن آنان از مصرف شیرینی جات و مواد غذایی شیرین باعث می شود این احساس تمایل در آنان تا حدی تقویت شود که به صورت ناخواسته به سمت موادی که برایشان حکم سم را دارد کشیده شوند. خوشبختانه ...

خواص پوست این 7 میوه و سبزی
در این مطلب میوه و سبزیجاتی که نیازی به پوست کندن ندارند را عنوان می کنیم؛ چون پوستشان ارزش غذایی بالایی دارند.

خواص بروکلی را در این اینفوگرافی ببینید
بروکلی یکی از معجزات طبیعت است. کلمی سبز و خوشمزه که می توانید به روش های مختلف میل کنید و از خواص فوق العاده ی آن بهره مند شوید. حال که بروکلی به وفور در بازار میوه و تره بار موجود است 9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر آن را در این اینفوگرافی ببینید.

مراقب کمبود این سه ویتامین باشید
بسیاری از مواد مغذی برای سلامتی لازم و ضروری هستند و امکان دریافت بسیاری از آن ها از غذاها وجود دارد. با این حال، شاهد کمبود بعضی مواد مغذی هستیم. در قسمت اول و دوم این مطلب کمبودهای مواد معدنی را بررسی کردیم. در این مطلب، به بررسی کمبودهای ویتامینی رایج می پردازیم.

آرامش عضلانی با هویج و کرفس + روش تهیه
در این مطلب می خواهیم نقش تغذیه را در به آرامش رساندن عضلات و رفع گرفتگی آن ها بررسی کنیم. کرفس و هویج دو ماده ی غذایی مفید هستند که ترکیب آن ها به صورت یک نوشیدنی سالم و طبیعی باعث نرمی و رفع خستگی عضلاتتان خواهد شد.

چگونه با زنجبیل سینوزیت را درمان کنیم؟
نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل گرم می تواند به کاهش فشار و درد ناشی از مشکلات سینوسی کمک کند.

صبحانه ای درمانگر با عسل و پرتقال + روش تهیه
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که صبح ناشتا از خانه بیرون می زنند و یا به خوردن یک پیاله چای با یک عدد بیسکوییت بسنده می کنند زمان آن رسیده است بیشتر به اهمیت صبحانه واقف شوید.

3 ادویه ی ضد کلسترول
داشتن سبک زندگی سالم، فعالیت بدنی مناسب و یک رژیم غذایی خوب به شما کمک خواهد کرد که سطح کلسترول خونتان را کاهش دهید. علاوه بر این ها اضافه کردن برخی ادویه جات به برنامه ی غذایی تان می تواند کلسترول خونتان را پایین بیاورد.

جوش صورت و خوراکی های مقصر
برخی از متخصصان بر این باور هستند که خورد و خوراک ربطی به بروز آکنه و جوش ندارد. اما خیلی ها معتقدند که محتویات بشقاب ها در داشتن پوستی زیبا و بدون آکنه تأثیر دارند. در این مطلب در خصوص 10 ماده ی غذایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می شود بیشتر صحبت می کنیم.

میگرن دارید؟ این ها را نخورید
میگرن یک سردرد شایع است که در خانم ها بیشتر دیده می شود. سازمان جهانی بهداشت، میگرن را یکی از 20 بیماری ناتوان کننده دنیا معرفی کرده و مطالعه های زیادی هم درباره عواملی که باعث تحریک یا جلوگیری از بروز حمله های میگرنی می شوند، انجام شده که برخی مواد غذایی جزو آن هاست.

مواد غذایی خوب در آشپزخانه ی مادرهای خوب
برخی از مادرها و مادربزرگ ها وقتی آشپزی می کنند به جای روغن های سنتی و قدیمی خود از روغن نارگیل استفاده نمی کنند؛ اما در عوض بدون اینکه اهل مطالعه ی مقالات علمی باشند از بهترین و سالمترین مواد غذایی استفاده می کنند مانند ...

آشنایی با روش تهیه مارمالاد آناناس
کمپوت آناناس خرد شده، شکر و دو قاشق از آب کمپوت آناناس را در مخلوط کن ریخته، تا پوره آناناس به دست آید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.