تبیان، دستیار زندگی
در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی چه گذشت؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی چه گذشت؟

title

در این جلسه حجت الاسلام و المسلیمن دکتر حسن روحانی دستاوردهای سفر به ایتالیا و فرانسه را مهم ارزنده دانست و گفت که قرادادها و تفاهمنامه ها، جذب سرمایه خارجی، انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات از محل تولیدات مشترک را که لازمه تحقق رشد اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی است، از اهداف این سفر بوده است.

دکتر روحانی همچنین توسعه و تقویت تعاملات بین المللی و مقابله با پروژه ایران هراسی و شکست قطعی تحریم ها را از دیگر اهداف این سفر در فاصله کوتاهی پس از برجام دانست.

وی برخورد احترام آمیز همراه با عزت و کرامت از سوی دولت های میزبان و اشتیاق فراوان و اراده جدی آنان به همکاری و مشارکت با ایران را از دیگر مشخصه های این سفر برشمرد.

از جمله مهمترین موارد ارائه شده در این گزارش ها حل مشکل بانکی و بیمه و برقراری ارتباطات بانکی بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، فرانسه و تعدادی از بانک ها در این دو کشور، قرارداد مشارکت خودرو با تاکید بر انتقال سرمایه، تکنولوژی و صادرات خودرو و تولیدات قطعات در داخل، خرید هواپیما، ساخت و توسعه فرودگاه ها از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی و به صورت اجاره به شرط تملیک بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،همچنین تولیدات صنعتی و مشارکت در ساخت هواپیما و قطعات، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و محیط زیست و ده ها قرارداد سرمایه گذاری در پروژه های مختلف از دیگر مواردی بود که در گزارش های مطرح شده در هیات دولت به آن اشاره شد.
منبع:آفتاب
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .