تبیان، دستیار زندگی
موافقت کمیسیون قضایی مجلس با پیشنهاد تخصیص 5درصد بودجه هزینه ای دولت به قوه قضاییه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخصیص 5درصد بودجه هزینه ای دولت به قوه قضاییه

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا از خانه ملت، محمد رزم عصر یکشنبه در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش اظهار داشت: معاون حقوقی قوه قضائیه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نماینده ای از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کارشناسان و ذی حسابان معاون مالی قوه قضائیه با حضور در جلسه کمیسیون پیشنهاداتی را در خصوص مسائل و مشکلات خود برای درج در لایحه برنامه ششم توسعه مطرح کردند.
وی ادامه داد:پیشنهاد مجوز استخدام سالانه هزار قاضی و سه هزار کارمند دادگستری از سوی معاونان قوه قضاییه مطرح و در کمیسیون مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد تخصیص 5 درصد بودجه هزینه ای دولت برای قوه قضاییه مطرح شد تا برای اعتبارات هزینه ای و جاری، تملک و دارایی، جذب قضات و کارمندان و ساخت و سازهای قوه قضائیه در نظر گرفته شود.
رزم تصریح کرد:همچنین معاون حقوقی قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک پیشنهاد دادند افرادی که متقاضی اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الجرا مانند معاملات منقول و غیر منقول در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و مفاد چک، هستند، بطور مستقیم به واحد ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند.
وی یادآور شد: بر مبنای پیشنهاد دیگری، افراد از مراجعه به دادگستری منع نخواهند شد اما می توانند بطور مستقیم و تنها برای معاملات منقول و غیر منقول و مفاد چک به مراکز ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند.
نائب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:پیشنهادات مورد نظر موافق نمایندگان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار گرفت و برای تصویب نهایی به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 ارائه خواهد شد.


منبع:www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .