تبیان، دستیار زندگی
دولت روحانی قرار بود دولت مستقلین و اعتدالیون باشد نه دولت ائتلافی/ جهانگیری در رایزنی هایش مستقلین را از قلم انداخته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت روحانی دولت اعتدالیون یا دولت ائتلافی

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان عصر امروز (دوشنبه) در نشست حق‌الناس و انتخابات خانه احزاب حقوق را به سه حق، حق‌الله،‌ حق‌النفس و حق‌الناس تقسیم‌بندی کرد.

وی در مورد حق‌الناس اظهار داشت: تأیید صلاحیت، رد صلاحیت، رأی دادن و رأی مردم حق‌الناس محسوب می‌شود.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با بیان اینکه برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 3 هزارو 600 نفر کاندیدا در کل کشور معرفی کرده بودیم،‌ گفت: از بین 3 هزارو 600 کاندیدای ما فقط  3هزارو 400 نفر در هیأت اجرایی تأیید شدند اما در هیأت نظارت کمتر از 100 نفر در صحنه انتخابات ماندند. این چه عدالتی است؟

حشمتیان تأکید کرد: بنده از شناختی که از مجتهدین شورای نگهبان دارم معتقدم که آنان افرادی عادل و مصلحت‌اندیش هستند بنابراین از آنان تقاضا داریم که نظرات هیأت نظارت را بازبینی کنند.

وی ادامه داد:‌ ما معتقدیم افراد فساد اخلاقی، مالی، امنیتی و سیاسی دارند نباید به مجلس راه پیدا کنند اما از بین 3 هزارو 600 نفر بیش از 3 هزار نفر آنان این فسادها را داشتند که صلاحیت‌شان تأیید نشد؟ باید تدابیری اندیشیده شود که راه برای دلبستگان به نظام باز شود.

نایب‌رئیس خانه احزاب با بیان اینکه باید برای مشارکت حداکثری همه جناح‌ها در صحنه انتخابات حضور داشته باشند،‌گفت: ما نمی‌پذیریم که معاون اول رئیس‌جمهور اسامی 240 نفر از اصلاح‌طلبانی که رد صلاحیت شده‌اند را به بیت رهبری ببرد و مستقلین از قلم بیفتند.

حشمتیان تأکید کرد: ما از دولت آقای روحانی که به عنوان دولت مستقل و اعتدال روی کار آمده انتظار داشتیم که حداقل با جبهه مستقلین مشورت داشته باشد اما این کار هم صورت نگرفت. دولت حالا تبدیل شده به دولت ائتلافی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان.

وی به فعالیت خود در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره و تصریح کرد: من مسئول کمیته انتخابات و احزاب آقای روحانی بودم و در انتخابات 92 مستقلین و اعتدالگرایان از وی حمایت کردند اما این روش فعلی دولت دور از انتظار ما است.


منبع:Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .