تبیان، دستیار زندگی
لزوم وحدت سلایق بامحوریت امام/ دو وظیفه مهم برای انتخابات پیش رو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وحدت انتخاباتی

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: باید بیش از گذشته به دنبال نهادینه كردن محوریت راه امام(ره) برای وحدت همه نیروهای موجود در كشور باشیم تا همه با هر سلیقه‌ای كه دارند به وحدت و هم‌فزایی برسند.

محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، در مراسمی که هر ساله از سوی خمینی‌های مقیم تهران در شب دوازدهم بهمن و در آستانه دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، اظهار کرد: یكی از خطراتی كه كشورمان را در حال حاضر تهدید می‌كند، چند دستگی‌ها و كدورت‌ها و صرف كردن انرژی‌ها برای خنثی كردن یكدیگر است.

وی افزود: امروز ممکن است در جامعه راجع به هر موضوعی اختلاف‌نظرهایی باشد، اما راجع به امام هیچ اختلاف نظری وجود ندارد. پس باید بیش از گذشته به دنبال نهادینه كردن محوریت راه امام(ره) برای وحدت همه نیروهای موجود در كشور باشیم تا همه با هر سلیقه‌ای كه دارند به وحدت و هم‌فزایی برسند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم نام و یاد امام(ره) را زنده نگاه داریم که در مقابل بداخلاقی‌ها، خوش‌اخلاقی کرده و دل‌ها را به هم نزدیک کنیم؛ چاره امروز کشور ما هم همین است.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنانش درباره نعمت ولایت، گفت: درست است كه برای رسیدن به پیشرفته‌ترین علوم هسته‌ای و رسیدن به این نقطه كه بزرگترین قدرت‌های دنیا مجبور به ماه‌ها مذاكره و چانه‌زنی با ما شوند، اراده ملی و همت دانشمندان كارساز بوده است؛ اما این همت و اراده قبل از ظهور امام هم وجود داشته است پس چرا ما به اینجا نرسیده بودیم!؟ چون زیر سایه ولایت و رهبری کسی مانند امام نبودیم.

استاد دانشگاه تهران به پایداری نور در راه امام (ره) اشاره کرد و افزود: علم، معرفت، حكمت و فقاهت امام (ره)، هنوز هم در سراسر جهان نورافشانی می‌كند و از خدا می‌خواهیم كه این نور هیچ‌گاه کم فروغ نشود.

وی در پایان ضمن برشمردن دو وظیفه مهم برای انتخابات ٧ اسفند ماه، تاکید کرد: مشاركت هرچه بیشتر در انتخابات و رأی به افراد متدین‌تر، آشناتر به وضع جامعه و آماده‌تر برای كار، دو وظیفه مهم برای انتخابات پیش روست.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .