تبیان، دستیار زندگی
توجه به وحدت امت اسلامی و احیای جهاد؛ دو مؤلفه مهم برای پیشبرد افکار امام(ره)
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه به وحدت امت اسلامی و احیای جهاد؛ دو مؤلفه مهم برای پیشبرد افکار امام(ره)

وی با بیان این‌که حرکتی که امام خمینی(ره) با ورود به ایران به آن تلألو بخشید دارای ابعادی است، گفت: نخست آگاه کردن قدرت امت اسلامی نسبت به ظرفیتی که در خودش وجود دارد بود. مسلمانان در کشورهای مختلف مانند جزیره‌های مجزا از هم قرار داشتند. امام (ره) وحدت امت اسلامی را پابرجا کرد و همواره در بیاناتشان بر وحدت امت اسلامی تأکید داشتند.

لاریجانی اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی اعم از ابرقدرت‌ها و برخی از کشورهای عقب‌افتاده در منطقه درست در مقابل فکر امام(ره) به دنبال تفرقه در میان امت اسلامی هستند و مخصوصاً با ورود و حمایتی که از جریان‌های تروریستی و تکفیری کردند باعث به هم پاشیدگی در بین بخش‌هایی از امت اسلامی شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما امروز بیشتر نیازمند آن هستیم که به اهداف بلند امام(ره) توجه داشته باشیم و بدانیم محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی نهفته است.

لاریجانی افزود: نکته دیگر این‌که امام (ره) مقوله جهاد را در متن زندگی مسلمانان روشن کرده و با براق نمودن این مقوله تحول بنیادینی در کل امت اسلامی بوجود آوردند. جهاد یک امر مهم در اسلام بود که اگر کسی از آن غفلت می‌کرد باعث عقب‌افتادگی امت اسلامی می‌شد. در روایات بسیار متعددی این مفهوم آمده است که اگر امتی از جهاد دست بکشد لباس خواری و ذلت به تن آن‌ها پوشانده می‌شود.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) این مفهوم را زنده کردند و جوانان زیادی در کشور ما آماده شدند و با همین خصوصیت جهادی در مقابل ضدانقلاب ایستادگی کردند. جریان‌های تجزیه‌طلبی در داخل کشور بودند که اگر این روحیه زنده نمی‌شد به سادگی نمی‌شد در مقابل این توطئه‌ها پیروز شد.

لاریجانی ادامه داد: در زمان جنگ هم با همین مؤلفه احیاگر بود که انقلاب اسلامی توانست در مقابل هجمه همه کشورها در جنگ هشت‌ساله ایران سرفراز از این جنگ بیرون آید.

رئیس مجلس در پایان ابراز کرد: امروز هم این روحیه انقلابی و جهادی باید موضوع اساسی بین امت اسلامی باشد. توجه به وحدت امت اسلامی و احیای جهاد و فکر انقلابی دو مولفه مهم برای پیشبرد افکار امام (ره) خواهند بود.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .