تبیان، دستیار زندگی
وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در کنفرانس کمک کنندگان به سوریه که چهارم فوریه (پنج شنبه) در لندن برگزار می شود به انگلیس سفر می کند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات سفر ظریف به لندن

وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در کنفرانس "کمک کنندگان به سوریه" که چهارم فوریه (پنج شنبه) در لندن برگزار می شود به انگلیس سفر می کند .

بخش سیاست تبیان
ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در این اجلاس که روز پنج شنبه برگزار خواهد شد به انگلیس سفر خواهد کرد.
این اجلاس با همکاری کشورهای انگلیس، آلمان ، نروژ، کویت و سازمان ملل متحد با هدف جمع آوری کمک برای آوارگان و مردم جنگ زده سوریه برگزار می شود.
حدود دوهفته پیش سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت: دیوید کامرون، نخست وزیر کشورش در گفت وگوی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری کرده است تا نماینده ایران در کنفرانس کشورهای کمک کننده به سوریه شرکت کند.
حدود پنج سال از جنگ داخلی سوریه که میلیونها نفر را از خانه و کاشانه شان آواره کرده است، می گذرد.
برای شرکت در این اجلاس از مقامات کشورهای مختلف دعوت به عمل آمده است .
ظریف همچنین طبق آنچه که اعلام شده، قرار است در نشست «پیروزی بر چالش های خاورمیانه از دیدگاه ایران » در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس سخنرانی کند.
سایت اندیشکده انگلیسی چتم هاوس در این ارتباط اعلام کرد : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست «پیروزی بر چالش های منطقه خاورمیانه از دیدگاه ایران » در روز ۴ فوریه (۱۵ بهمن) شرکت می کند.
سخنرانی وزیر خارجه ایران در این نشست روز پنجشنبه ساعت ۱۸ تا ۱۹ به وقت لندن خواهد بود.
ریاست این نشست را نیز ریچارد دالتون، کارشناس ارشد موسسه چتم هاوس و رئیس اتاق بازرگانی ایران-انگلیس و سفیر پیشین انگلیس در ایران بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ برعهده خواهد داشت.


منبع : ایسنا