تبیان، دستیار زندگی

فواید شگفت انگیز هوای تازه برای سلامتی

این روزها کمتر کسی است که دغدغه آلودگی هوا را نداشته باشد، در مورد تغذیه مناسب در این روزها بسیار گفته شده و می‌شود. اما خوب است بدانیم اگر فرصتی برایمان پیش می آید، کمی هم هوای پاک و تازه را تنفس کنیم و بدانیم چطور از این موهبت کمیاب بهره ببریم. تنفس اکسیژن آنقدر برای مان عادی و ناخودآگاه شده است که واقعا به فواید آن فکر نمی کنیم. در این مطلب، چند تا از فواید تنفس اکسیژن و هوای تازه را برایتان می‌گوییم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استنشاق هوای پاک و تازه

مقابله با پیری

آیا می‌دانستید انجام کار ساده‌ای مانند تنفس صحیح، می‌تواند بروز علائم زودرس پیری را به تاخیر بیاندازد؟ بله، می‌تواند! تمرین های تنفسی می‌توانند استرس را کاهش داده و سلول های سالم را حفظ کنند، در نتیجه سلامتی شما را در پی دارند! علم می‌گوید، فرایند پیری، علل گوناگونی دارد، مانند استرس و آسیب سلولی.

هرگاه احساس کردید استرس خیلی آزارتان می‌دهد، یک نفس عمیق بکشید و چشمان تان را ببندید. آنقدر نفس های تان را بشمارید تا احساس کنید آرام شده‌اید. هر وقت در خانه یا در محل کارتان، دچار مشغله و سردرگمی شدید، این تمرین را انجام دهید.

هوای تازه به سم زدایی از بدن کمک می‌کند و بدن را از سمومی که برای سلامتی مضر هستند پاک می نماید و این کار را با اکسیژن رسانی به خون انجام می‌دهد

 

افزایش فعالیت مغز

تنفس هوای تازه برای سلامت مغز هم خوب است. محققان دو گروه از شرکت کنندگان را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند تا ببینند اکسیژن چگونه می‌تواند عملکردهای ادراکی را تقویت کند.

گروه اول در معرض اکسیژن خالص قرار گرفته شد و گروه دوم در معرض هوای عادی. گروهی که اکسیژن خالص تنفس کرده بود، نسبت به گروهی که هوای عادی را تنفس کرده بود، قادر بود 20 درصد بیشتر، کلماتی را که در لیستی به آنها داده شده بود به خاطر آورد.

بنابراین این بار که سردرگم و مبهوت شدید و نیاز به تمرکز داشتید، بهتر نفس بکشید! هوای تازه باعث می‌شود حتی سخت ترین کارها را آسان تر انجام دهید.

افزایش انرژی

اگر مدام با هواپیما به این ور و آن ور سفر می‌کنید، پس احتمالا با حالات ناخوشایند ناشی از عارضه جت لگ آشنا هستید. جت لگ، جدای از احساس خستگی و خواب آلودگی، باعث افت انرژی بدن هم می‌شود و وقتی احساس خستگی می‌کنید، یعنی بدن اکسیژن کافی در جریان خونش ندارد.

تنفس درست و عمیق راهی است برای رساندن فوری انرژی به بدن و سرزنده کردن ذهن. البته هیچ چیزی جای یک خواب درست و حسابی را نمی‌گیرد!

تسریع ترمیم آسیب‌ها

هیچ وقت فکر کرده‌اید که چرا ورزشکاران حرفه‌ای نسبت به افراد عادی، آسیب‌ها و تمرینات شدید را سریع‌تر ریکاوری می‌کنند؟ بازیکنان فوتبال و بسکتبال برای کمک به تسریع زمان بهبودی و ترمیم آسیب ورزشی، از اکسیژن درمانی استفاده می‌کنند. ثابت شده که تنفس اکسیژن، متدی موثر برای التیام بهتر و سریع‌تر آسیب‌ها است.

در حقیقت، متخصصان، برای بیمارانی که می‌خواهند بعد از عمل جراحی یا آسیب، زودتر بهبود پیدا کنند، اکسیژن درمانی را تجویز می‌نمایند. تنفس اکسیژن خالص فقط برای ورزشکاران حرفه‌ای و بیماران نیست، شما هم می‌توانید برای بهبود سلامتی تان از اکسیژن درمانی بهره ببرید.

سم زدایی از سیستم بدن

اکسیژن خالص به سم زدایی از بدن کمک می‌کند و بدن را از سمومی که برای سلامتی مضر هستند پاک می‌نماید و این کار را با اکسیژن رسانی به خون انجام می‌دهد.

وقتی خون به خوبی اکسیژن‌دار شود، برای دفع سموم از سیستم بدن به خوبی کار می‌کند. این سموم مانند مدفوع بدون این که آسیبی به بدن برسانند دفع می‌شوند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی قوی، بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری هایی چون آنفلوآنزا، سرماخوردگی و سرفه مقاوم می‌کند. هر چند راه‌های متفاوتی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی وجود دارد، اما تنفس هوای تمیز عاملی است که سیستم ایمنی را در بهترین حالتش نگه می دارد. تنفس هوای تمیز، همراه با تغذیه مناسب و ورزش، سیستم ایمنی‌تان را ارتقا می‌دهد.
نویسنده: هدی بانکی


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.