تبیان، دستیار زندگی
لزوم برخورد با تخلفات حتی در حد یک ریال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم برخورد با تخلفات حتی در حد یک ریال

ابراهیم نکو در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح وضعیت درآمدی و مالی شهرداری تهران، گفت: نادیده گرفتن جایگاه قدرتمند شوراها حلقه مفقوده ای است که موجبات بروز مشکلات مالی در شهرداری تهران و سایر شهرها را فراهم کرده، هرچند طبق قانون مدعی ورود شوراها به مسائل مربوط به شهرداری‌ها هستیم اما ضعف های موجود و در دست نداشتن ابزارهای لازم برای شوراها چنین اختیاری را از این نهاد مردمی سلب کرده است.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر شورا بتواند از اختیارات خود به طور کامل استفاده کند تخلفات در شهرداری ها رخ نخواهد داد، این درحالی است که حجیم و پرمساحت بودن حوزه فعالیت شهرداری‌ها و نبود امکانات و ابزار برای نظارت دقیق، نظارت ناظران را هم محدود کرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی و برای پیشگیری از بحران‌های پیش‌روی پایتخت تنها با تفویض اختیارات به شوراها می‌توان شاهد اقدامات اثرگذار بود.

نکو طرح اظهاراتی مبنی بر اینکه فعالیت شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی بر تخلفات شهرداری افزوده است را غیرمنطقی خواند وگفت: تبدیل شهرداری‌ها به نهاد غیردولتی به این معنا نیست که شفافیت مالی در آن نادیده گرفته شود، متاسفانه در حال حاضر دقت کافی و نظارت دقیق بر عملکرد مالی شهرداری‌ها وجود ندارد، لذا تقویت شوراها برای جلوگیری از تخلفات و انجام قانونی و صحیح امور شهری با مدیریت دقیق‌تر ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: تخلفات در شهرداری کلانشهر تهران امکان تخلف در شهرداری‌های شهرهایکوچک را به دنبال خواهد داشت، لذا با تخلف حتی یک ریال هم باید برخورد قانونی شود.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس نهم، انجام خدمات ظاهری در پایتخت را کافی ندانست وگفت: انجام خدمات ظاهری در شهر، خیابان کشی، ساخت بلوار و اتوبان و احداث پل کارنامه درخشان مدیریت شهری نیست چراکه در باطن این شهر بحران‌های جدی مانند زلزله وجود دارد که فاجعه انسانی به بار خواهد آورد.

نکو با بیان اینکه بحران‌هایی همچون آلودگی هوا یا ترافیک در پایتخت افزایش یافته، افزود: علاوه بر آن بحران ساخت و سازها با تراکم غیرمجاز نیز مشکلات کلانشهر تهران را تشدید کرده و در این زمینه مدیریت شهری نتوانسته تاثیر مثبتی در کاهش این بحران‌ها داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رفع مشکلات مدیریت شهری و کاهش بحران‌های پایتخت تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری در شرایط فعلی کارساز نیست، در واقع با مدیریت بهینه وضعیت موجود می‌توان بهترین گام‌ها را برداشت، کما اینکه موافقت مجلس هم با توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و الزام دولت به تامین اعتبارات لازم در همین راستا است.


منبع:
Tabnak.IR | تابناک
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .