تبیان، دستیار زندگی
فتنه ۸۸ به این علت به وجود آمد که افراد اعتراضات را به جای مسیر قانونی، خیابانی کردند؛ در حالیکه شکایت و اعتراض حق افراد است و باید پیگیری قانونی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلیل فتنه 88

فتنه ۸۸  به این علت به وجود آمد که افراد اعتراضات را به جای مسیر قانونی، خیابانی کردند؛ در حالیکه شکایت و اعتراض حق افراد است و باید پیگیری قانونی شود.

بخش سیاست تبیان
محسن رضایی

محسن رضایی  در حاشیه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در نشست خبری با رسانه ها و در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی وی از روند بررسی صلاحیت  نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و عدم احراز صلاحیت چهره هایی همچون سیدحسن خمینی گفت: معتقدم شکایات و اعتراضات باید مسیر قانونی خود را طی کند.
وی تاکید کرد: اگر غیر از این باشد، آرامش جامعه به هم می ریزد، فتنه ۸۸  به این علت به وجود آمد که افراد اعتراضات را به جای مسیر قانونی، خیابانی کردند؛ در حالیکه شکایت و اعتراض حق افراد است و باید پیگیری قانونی شود.
رضایی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع بررسی صلاحیت ها اظهار داشت: امروز در مجمع هیچ بحثی در رابطه با ردصلاحیت ها مطرح نشد و من نیز چون اطلاع دقیقی از استدلال هیات های نظارت ندارم، نمی توانم قضاوتی بکنم؛ باید نظر هیات های نظارت را هم بشنوم تا بتوانم در این رابطه قضاوت کنم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به اندازه کافی از همه گروه ها در انتخابات حضور دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که به من داده اند، اصلاح طلبان ۲.۵ برابر کرسی های مجلس نامزد دارند و اصولگرایان تقریبا سه برابر و مستقل ها نیز تقریبا سه برابر کرسی های مجلس در این انتخابات  نامزد دارند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره ارزیابی وی از روند ائتلاف و وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش رو گفت: من همیشه طرفدار وحدت بوده ام و معتقدم بدون آن نمی توان کشور را اداره کرد؛ حالا چه وحدت اصولگرایان  باشد و چه وحدت و انسجام ملی.
رضایی تاکید کرد: تفرقه و پافشاری بر روی سلیقه های مختلف، هم به اصولگرایان آسیب وارد می کند و هم به وحدت ملی.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از نشست خبری خود با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی ملت بزرگ ایران بر استبداد داخلی و استکبار جهانی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با شعار پیروزی خون بر شمشیر توانست یکی از بزرگترین ابرقدرت ها یعنی آمریکا را به زانو دربیاورد و نشان داد که ملت ها با دستِ خالی نیز می توانند حقوق خود را احیا کنند.


منبع : خبرآنلاین