تبیان، دستیار زندگی
کودکانی که مزاحم میزبان می شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودکانی که مزاحم میزبان می‌شوند

خبرگزاری

سارا فغانپور، روانشناس، با اشاره به شیطنت‌های دست و پا گیر بعضی از کودکان در مهمانی‌ها، اظهار داشت: والدین باید قبل از ورود به مهمانی‌ها، اداب صحیح رفتاری را به فرزندان خود تذکر دهند تا از مزاحمت برای میزبان جلوگیری کنند.

به نقل از تبیان به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی درخصوص رفتارهای غلط والدین در برخورد با فرزندان پر سرو صدایشان، افزود: متاسفانه اغلب خانواده‌ها در هنگام شیطنت‌های بیش از حد فرزندان، از جمله‌ی "فرزندم خیلی باهوش است و دلش می‌خواهد از همه چی سر دربیاورد" استفاده می‌کنند که این رفتار موجب بروز بسیاری از مشکلات اساسی در شیوه تربیتی می‌شود.

فغانپور ادامه داد: به فرزندان خود یاد دهبد که در مهمانی‌ها خود را کنترل کنند و به قوانین خانه میزبان خود احترام بگذارند.

وی تاکید کرد: والدین نباید تسلیم فرزندان خود شوند و در هنگام تذکر به فرزندان و رو به رو شدن با شروع شیطنت های بیشتر او ، در رفتارشان ثابت قدم بوده و او را از ادامه کار منع کنند.

فغانپور در پایان گفت: بهتراست والدین اداب مهمانی رفتن را از همان ابتدا و در کودکی به فرزند آموزش دهند تا این موضوع در او نهادینه شده و تاثیر مثبتش در تمامی مراحل زندگی با او همراه باشد.

انتهای پیام/


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.