تبیان، دستیار زندگی
به گفته سازمان بهداشت جهانی، مبتلایان به بیماری زیکا دچار تب خفیف، خارش پوست و ورم ملتحمه چشم می شوند. این نشانه ها معمولا بین دو تا هفت روز طول می کشد. اکنون هیچ واکسنی برای این بیماری وجود ندارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش ویروس زیکا در 21 کشور آمریکایی

بیانیه سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که پشه 'آئه دس' عامل اصلی انتقال بیماری زیکا، در تمام کشورهای منطقه آمریکا غیر از کانادا و شیلی دیده شده است.

بخش سلامت تبیان
ویروس زیکا


به نقل از ایرنا، خبرگزاری قطر از ژنو خبر داد: مراکز مهار و پیشگیری از بیماری ها از زنان باردار خواسته اند سفر خود به بولیوی، برزیل، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، گینه کوناکری، گوادلوپ، گواتمالا، گویان، هاییتی، هندوراس، مارتینیک، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، سن مارتین، سورینام، ساموآ، ونزوئلا و پورتوریکو را به بعد موکول کنند.

این مرکز به زنانی که اخیرا به این کشورها سفر کرده و باردار بوده اند، توصیه کرد که برای تشخیص ابتلا به ویروس زیکا سونوگرافی انجام دهند.

گفته می شود برای درمان این بیماری هیچ راهی وجود ندارد و بهترین کار جلوگیری از گزش توسط پشه ها است (روی تصویر بالا کلیک کنید).

به گفته سازمان بهداشت جهانی، مبتلایان به بیماری زیکا دچار تب خفیف، خارش پوست و ورم ملتحمه چشم می شوند. این نشانه ها معمولا بین دو تا هفت روز طول می کشد. اکنون هیچ واکسنی برای این بیماری وجود ندارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، ویروس زیکا در قاره های آفریقا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه هم دیده شده است.

ویروس زیکا برای نخستین بار در سال 1947 در اوگاندا و میان میمون های آزمایشگاهی دیده شد و سپس در سال 1952 در افرادی در اوگاندا و جمهوری تانزانیا زندگی می کردند مشاهده شد.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.