تبیان، دستیار زندگی
به نظر می رسد که ساکن کرملین، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین همچنان محکم و استوار در جبهه سوریه می جنگد و از هیچ حمله ای ابا ندارد. وی چنان از دخالت های همه جانبه عربستان سعودی در امور دیگر کشورهای غرب آسیا به تنگ آمده که صدای تهدید عربستان به
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوتین ،عربستان را به عصر حجر باز می گرداند!

به نظر می رسد که ساکن کرملین، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین همچنان محکم و استوار در جبهه سوریه می جنگد و از هیچ حمله ای ابا ندارد. وی چنان از دخالت های همه جانبه عربستان سعودی در امور دیگر کشورهای غرب آسیا به تنگ آمده که صدای تهدید عربستان به وضوح به گوش می رسد.

مترجم: دکتر سمیه جولایی - بخش سیاست تبیان
پوتین

به گزارش تبیان در صفحه توئیتر سازمان اطلاعات روسیه و خبر نامه روزانه روسیه،  روز 25 ژانویه 2016 ، پوتین به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور، در کنفرانس خبری هفتگی درباره مبارزه با تروریسم و غول های معنوی حامی تروریسم که چند سالی است به جان کشورهای منطقه افتاده اند صحبت کرد، او معتقد است عربستان سعودی چنین بحرانی را در سوریه رقم زده است.
پوتین گفت:" اگر عربستان سعودی دست از حمایت از تروریسم بر ندارد، روسیه چنان عربستان را بمباران خواهد کرد که عربستان به عصر حجر بازگردد!"

رئیس جمهور روسیه همچنین افزوده :" با توجه به این واقعیت که عربستان سعودی  از داعش که تهدیدی بین المللی است حمایت می کند،  واکنش سخت علیه پادشاهی عربستان سعودی بسیار پر اهمیت است. جامعه بین المللی باید این نکته را مدنظر داشته باشد که اتحاد آمریکا-سعودی مشکوک، مضر و مخرب است."

پوتین در ادامه گفت:" پادشاه سعودی به قدرت چنگ انداخته، و امیدوار است که با هدف قرار دادن رفاه و ثبات سایر ملت ها و کشورهای همسایه و منطقه از سقوط اجتناب ناپذیرش که بر اثر نظام سیاسی غیر انسانی، وحشیانه، و ابتدایی اش نشأت می گیرد، احتمالاً به سلامت عبور کند".
پیش تر از این هم رئیس جمهور روسیه بر این نکته تأکید کرده بود کشورش نمی تواند دخالت های مختلف عربستان سعودی در سوریه که مانع ثبات صلح آمیز و گفتگوهای سوری- سوری است نادیده انگارد".
" روسیه، از سوریه در برابر سعودی که کانون زلزله و محل طراحی و اعمال بد خواهانه و نقشه های شوم منطقه است دفاع می کنیم. همه گروه های مخالف سوریه به این جمع بندی رسیده اند که بعد از پنج سال جنگ داخلی، راه حل صلح آمیز بحران سوریه این است که پشت میز مذاکره بنشینند و نقش خطرناک و مخرب عربستان سعودی را حتماً در نظر بگیرند."
پوتین افزود:" در صورتی که رژیم عربستان سعودی بازهم از تروریست های تندرو در غرب آسیا حمایت کند، روسیه چنان عربستان را بمباران می کند که عربستان به ناگاه به عصر حجر باز گردد؛ درست مانند زمانی که اعراب شبه جزیره در چادر زندگی می کردند."
رئیس جمهور روسیه همچنین افزوده :" با توجه به این واقعیت که عربستان سعودی از داعش که تهدیدی بین المللی است حمایت می کند، واکنش سخت علیه پادشاهی عربستان سعودی بسیار پر اهمیت است. جامعه بین المللی باید این نکته را مدنظر داشته باشد که اتحاد آمریکا-سعودی مشکوک، مضر و مخرب است."


منبع :ADW