تبیان، دستیار زندگی
اصلاح طلبان و اصولگرایان می خواهند میان گروه ها و افراد زیرمجموعه شان وحدت ایجاد کنند و برای دستیابی به این هدف از روش های مختلفی استفاده می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاه کلید اصولگرایان

اصلاح طلبان و اصولگرایان می خواهند میان گروه ها و افراد زیرمجموعه شان وحدت ایجاد کنند و برای دستیابی به این هدف از روش های مختلفی استفاده می کنند.

فرآوری آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان
اصولگرایی

از حدود 8 ماه پیش هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب به عنوان دو طیف اصلی جریان سیاسی کشور سعی وافر داشتند تا از طُرُق گوناگون به راهی برای پیروزی در میدان انتخابات 94 دست یابند  و در این راستا ارائه لیستی واحد از ضروریات برشمرده شد.
اصلاح طلبان و اصولگرایان می خواهند میان گروه ها و افراد زیرمجموعه شان وحدت ایجاد کنند و برای دستیابی به این هدف از روش های مختلفی استفاده می کنند؛ از برگزاری همایش و جلسه و نشست گرفته تا انتشار بیانیه و ...
البته باید منتظر ماند تا انتخابات برگزار شده و به پایان برسد تا مشخص شود روش های کدام جناح برای پیروزی در آوردگاه انتخابات 94 و نشستن بر کرسی های ساختمان بهارستان کارآمدتر بوده است.
اینک در هیاهوی انتخابات و نزدیک شدن به روزهای پایانی، اخبار ضد و نقیضی از لیست مورد تایید اصولگرایان به گوش می رسد. در واقع هم گرایی بین اصولگرایان مختص دوره انتخابات نیست، یک ضرورت قطعی و مستمر برای این همگرایی همیشه قابل مشاهده است. البته وقتی نامی از  اصولگرایی می آید مردم انتظار همان تعریفی را دارند که رهبری با 9 اصل عنوان کردند و در چارچوب این تعریف قرار دارند . پس باید توجه داشت که وحدت کلمه اصل مهمی است که اگر نباشد به اصل انقلاب لطمه وارد می شود.
در این راستا چندی پیش محمد حسینی در مصاحبه ای گفت: در حال حاضر شورای ائتلاف اصولگرایان در حال ارزیابی نامزدها و تشکل های اصولگرا برای تهیه لیست نهایی خود است البته قرار است نظرسنجی هم در بین مردم انجام شود تا مقبولیت نامزدهای اصولگرا سنجیده شود.
وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد همچنین در مورد فعالیت جبهه یکتا برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما در قالب شورای ائتلاف حرکت کرده و بر همگرایی اصولگرایان تاکید می کنیم. نماینده یکتا هم در شورای ائتلاف اصولگرایان آقای حاجی بابایی است.
از دیگر سو دکتر غلامعلی حدادعادل (نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی ایران از سال ۱۳۷۸، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران) در این باره گفت: جلسات مشابهی در برنامه ی کاری ائتلاف اصولگرایان تا روز انتخابات قرار دارد، اما هنوز برای لیست های نهایی زمان باقی است و ما از همه ظرفیت خود در سراسر کشور برای پیروزی استفاده خواهیم کرد و از کاندیداها نیز برای رسیدن به لیست واحد کمک می گیریم.
یکی از مسائل ما، شیوه هماهنگی و ارتباط میان تشکل های سیاسی اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که این یکی از مسائلی است که ممکن است سبب اختلاف شود لذا ما به عنوان اصولگرا، این انقلاب را روحانیت جدا نمی دانیم، این یکی از محکمات اصولگرایی است، ما از روز اول شاهد بودیم که رهبری این انقلاب از درون حوزه و در سایه مرجعیت پدید آمده و این انقلاب رهبری اش بدست روحانیت اسلامی و رأس آن امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و ما هم در حرکت های سیاسی خود نباید به هیچ وجه از روحانیت جدا باشیم و در این مهم هیچ شکی نیست.
دکتر حداد عادل با تأکید بر اینکه باید تقسیم وظایف کنیم و مشخص شود که ارتباط مان با روحانیت به چه معناست، ادامه می دهد: باید مشخص شود جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین چه سهمی دارند و همچنین مشخص شود احزاب و تشکل ها کارشان سیاسی است؛ این موضوعات از دستور کارهای ما است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
حایز اهمیت آن که درباره نمایندگان مجلس ( چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ) یکی از اصول واجب، موضوع احساس تکلیف شرعی است، اگر نمایندگان می خواهند نزد ملت ایران، موفق و سربلند باشند باید نهایتا تسلیم فصل الخطاب رهبری شوند تا راه به بی راهه نبرند.


منبع : همشهری آنلاین / باشگاه خبرنگاران جوان / پایگاه خبری پایتخت