تبیان، دستیار زندگی
حاشیه ها و اتفاق های این فصل از لیگ برتر بسکتبال به اوج خود رسید و در یکی دو هفته گذشته شدت آن بیشتر شده است؛ از چاقوکشی گرفته تا شکستن شیشه اتوبوس! در حالی که اخبار بسکتبال تحت تأثیر مصدومیت بهنام یخچالی بود که گفته می شد بعد از بازی توسط تماشاگری چاقویی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاقوکشی در لیگ بسکتبال

حاشیه ها و اتفاق های این فصل از لیگ برتر بسکتبال به اوج خود رسید و در یکی دو هفته گذشته شدت آن بیشتر شده است؛ از چاقوکشی گرفته تا شکستن شیشه اتوبوس! در حالی که اخبار بسکتبال تحت تأثیر مصدومیت بهنام یخچالی بود که گفته می شد بعد از بازی توسط تماشاگری چاقویی به کتف وی اصابت کرده است، در گوشه ای دیگر از ایران و در شهر اراک شیشه اتوبوس تیم شهرداری گرگان توسط چند تماشاگر که از باخت تیم شان ناراحت بودند، شکست.

بخش ورزشی تبیان
بسکتبال

اتوبوس گرگانی ها پس از بازی و هنگام عزیمت به هتل توسط تعدادی از تماشاگران با سنگ شکست و پایان یافتن این قائله یک ساعت به طول انجامید. بروز این حاشیه ها در ورزشی که پسوند دانشگاهی بودن را یدک می کشد، نیاز به بررسی و آسیب شناسی از سوی فدراسیون بسکتبال و تیم های حاضر در لیگ دارد.
لیگ برتر بسکتبال در یکی دو هفته گذشته با حاشیه های زننده ای همراه بود که یکی از این حاشیه ها عصر دوشنبه در دیدار تیم های نفت آبادان و پتروشیمی بندر امام از هفته بیست و دوم لیگ برتر بسکتبال اتفاق افتاد. دربی خوزستان با فحاشی و پرتاب اشیایی از سوی هواداران همراه بود و این موضوع موجب شد تا دقایقی این دیدار متوقف شود اما این پایان کار نبود و پس از پایان این دیدار ضربه ای به کتف بهنام یخچالی، ملی پوش تیم پتروشیمی وارد شد و این بازیکن را مجروح کرد.
بازیکن ملی پوش تیم پتروشیمی بندر امام در خصوص این اتفاق به خبرنگار «ایران» می گوید: « دربی خوزستان همیشه حساسیت های بالایی دارد و امسال هم با حضور دو تیم پتروشیمی و نفت آبادان در رده اول و دوم جدول لیگ، این حساسیت ها بیشتر از گذشته است. هواداران دو تیم دوست دارند که تیم شان برنده از زمین خارج شوند که این موضوع طبیعی است.»
بهنام یخچالی ادامه می دهد: «آخر بازی تماشاگران نفت به وسط زمین آمدند و در آن لحظه ضربه ای به کتف من وارد شد و دچار خونریزی از این ناحیه شدم، بعد از بازی همه معتقد بودند که با چاقو به من حمله شد در حالی که واقعاً نمی دانم چه چیزی موجب شد تا کتفم خونریزی کند، زخمم عمیق است و 3 بخیه خورده.»
او بیان می کند: «پس از پایان بازی نیروی انتظامی از ورود تماشاگران به داخل زمین جلوگیری نکرد و موجب شد تا این اتفاق بیفتد. هیچ وقت در آبادان شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم، بازیکنان هم فکرش را نمی کردند که هواداران به داخل زمین بیایند و جو سالن متشنج شود.»
بازیکن تیم پتروشیمی با اشاره به این موضوع که یکی دو هفته ای است که جو سالن های بسکتبال متشنج می شود، می گوید: «البته سال گذشته هم شاهد اتفاقاتی از این دست بودیم اما این اتفاقات در فصل جاری بیشتر شده و این موضوع هم به دلیل حساسیت های بالای بازی ها و نتیجه نزدیک مسابقات است.»
یخچالی می افزاید: «حقیقتاً کنترل تماشاگران سخت است چرا که هوادار زیادی به سالن می آید. کنترل این تعداد هوادار سخت است و باید به فدراسیون حق داد، محرومیت هواداران از تماشای بازی های خانگی چاره ساز نیست چرا که این جرایم بارها از سوی فدراسیون اعمال شده اما توفیقی نداشته.»
او در خصوص وضعیت پتروشیمی در لیگ برتر بیان می کند: «تیم ما نسبت به اوایل فصل روان تر شده و در حال حاضر هم روال خوبی داریم. همه بچه ها خوب هستند و برای موفقیت تیم تلاش می کنند. بازیکنان و کادر فنی انگیزه زیادی برای قهرمانی در لیگ دارند که امیدوارم این موضوع محقق شود.»
بازیکن تیم ملی در خصوص شرایط تیم ملی با حضور باوئرمن برای صعود به المپیک می گوید: «راه سختی در پیش داریم اما نمی توان ناامید شد. بهترین شانس ما برای کسب سهمیه المپیک جام ملت های آسیا بود که از دست دادیم، در حالت کنونی باید نگاه مان متفاوت تر باشد چرا که باید با تیم های مدعی صعود رقابت کنیم و این می تواند تجربه خوبی برای تیم ملی باشد.»


منبع: ایران