تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تفکر اصلاحات را دارای عمق مردمی و پشتوانه عقلایی دانست و اظهار کرد: اصلاح طلبان معتقدند که مدیران جامعه باید به مردم توجه کنند و مردم را باور داشته باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توهین منتخب نیا به اصولگرایان

اصولگرایان عاقل به مجلس بیایند!

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تفکر اصلاحات را دارای عمق مردمی و پشتوانه عقلایی دانست و اظهار کرد: اصلاح طلبان معتقدند که مدیران جامعه باید به مردم توجه کنند و مردم را باور داشته باشند و نشانه باور داشتن مردم آن است که به رای و نظر آن ها ترتیب اثر دهند.

بخش سیاست تبیان
حجت الاسلام رسول منتجب نیا

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در جلسه هم اندیشی شورای عمومی حزب اعتماد ملی خراسان رضوی با اصلاح طلبان و حامیان دولت با تاکید بر اینکه پس از تلاش برای ورود نمایندگان خود به مجلس آینده باید سعی و تلاشمان در جهت راه یافتن اصولگراهای عاقل به مجلس باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم افراطیان وارد مجلس شوند و این اولین اصل ما در انتخابات پیش رو است.

مسئولان باید درخدمت مردم باشند

برخی اعتقاد دارند ما اگر کار را به دست مردم بسپاریم مردم دچار اشتباه می شوند و از حقیقت عدول می کنند و به جای افراد شایسته افراد نالایق روی کار می آورند

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تفکر اصلاحات را دارای عمق مردمی و پشتوانه عقلایی دانست و اظهار کرد: اصلاح طلبان معتقدند که مدیران جامعه باید به مردم توجه کنند و مردم را باور داشته باشند و نشانه باور داشتن مردم آن است که به رای و نظر آن ها ترتیب اثر دهند.
وی ادامه داد: مسئولان باید خودشان را در خدمت مردم بدانند نه حاکم بر مردم و این اندیشه اصلاح طلبان است.
حجت الاسلام منتجب نیا تاکید کرد: در برابر اندیشه ای حاکم است که معتقد است باید مدیران شایسته و لایق در جامعه مدیریت کنند حال چه مردم آن ها را انتخاب کرده باشندو چه نکرده باشند.
وی خاطرنشان کرد: اما نگاه اصلاح طلبی معتقد است که شایسته ترین افراد را باید مردم انتخاب کنند و ملاک تعیین شایستگی مردم هستند و ما منبع و مرجع تشخیص دیگری در این خصوص نداریم.
قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: آیا جبرئیل بر مسئولان نازل می شود و وحی الهی را به آن ها می رساند که می دانند چه کسانی لیاقت مدیریت جامعه را دارند و مردم این شایستگی را ندارند که مدیران را انتخاب کنند؟
وی افزود: وقتی دست ما از وحی کوتاه است باید به معیارها و ملاک هایی که اسلام به ما ارائه کرده است و مردم براساس این معیارها باید نمایندگان خود را تشخیص دهند و انتخاب کنند.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بیان کرد: برخی اعتقاد دارند ما اگر کار را به دست مردم بسپاریم مردم دچار اشتباه می شوند و از حقیقت عدول می کنند و به جای افراد شایسته افراد نالایق روی کار می آورند و برنامه ای غلط در جامعه حاکم می شود اما ما می گوییم این شایستگی را با چه معیاری باید تشخیص داد؟
وی تصریح کرد: ما معتقدیم که مردم می فهمند و با مردمی فهیم و عاقل رو به رو هستیم و نه یک عده افرادی که درک و فهم ندارند و ما باید به جای آن ها رای دهیم و انتخاب کنیم.

برخی احزاب باید در خط فکری خود تجدید نظر کنند

وی با اشاره به اینکه مقابله به مثل کردن در برابر تفکر رو در رو نتیجه ای جز شکست ندارد، گفت: بهترین راه ایستادگی و مقاومت و با منطق و اصول تشکیلاتی به پیش رفتن است.
قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اشتباهات جریان اصلاحات در طول دوران چندین ساله فعالیت خود بیان کرد: اگر این اشتباهات و ضعف ها را نداشتیم سال های بیشتر از این شاهد حاکمیت اصلاح طلبان بودیم اما علی رغم این ضعف ها مردم این دوران را شیرین تر می دانند.
وی تصریح کرد: اقبال بیش از ۶۰ درصدی مردم به جریان اصلاحات این نگرانی و احساس خطر را برای برخی جریان هابه وجود آورده که اگر بر این منوال پیش روند هم مجلس آینده را از دست خواهند داد و هم باعث ورود جریان اصلاحات به مجلس خبرگان رهبری می شوند.

جریان اصلاحات در سال ۸۴ ضربه خورد

حجت الاسلام منتجب نیا با اشاره به ضربه خوردن جریان اصلاحات در سال ۸۴ به دلیل اختلافات درونی این جریان سیاسی خاطرنشان کرد: اما تجربه منسجم و یک دل شدن سال ۹۲ به ما نشان داد که می توان پیروز میدان بود.
وی با تاکید بر جمع کردن اندیشه های متفرق عقلایی و اخلاق مدار در زیر یک چتر و با یک شناسنامه خاص خاطرنشان کرد: هیچگاه در کشور ما یک حزب به معنای واقعی و مانند آنچه در کشورهای غربی وجود دارد به وجود نیامده است و باید این پرسش را داشت که آیا مسئولان نخواستند حزب در کشور به وجود آید و نشد و یا اینکه اعضای جناح ما به اقتضاء تحزَب جناحی به درستی عمل نکرده است؟ که در این جا باید گفت همه ما در این امر مقصر هستیم.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم مسیر ملت منحرف نشود باید به تحزَب روی آوریم و احزاب را تقویت کنیم.


منبع : مهر