تبیان، دستیار زندگی
مولاوردی گفت: کمیته زنان ستاد دهه فجر با ۷۶ هزار و ۳۷ برنامه در ۳۷ امین سالگرد پیروزی انقلاب حضوری پررنگ دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های کمیته زنان ستاد دهه فجر اعلام شد

مولاوردی گفت: کمیته زنان ستاد دهه فجر با ۷۶ هزار و ۳۷ برنامه در ۳۷ امین سالگرد پیروزی انقلاب حضوری پررنگ دارد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

مولاوردی

به گزارش تبیان، شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئول کمیته زنان در ستاد دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه های این کمیته گفت: برنامه های اجرایی این کمیته و با مشارکت 23 دستگاه اجرایی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس برنامه های دستگاههای اجرایی در حوزه ستادی با 2 هزار و 590 برنامه و در استانها با 73 هزار و 447 برنامه و در مجموع برنامه های این کمیته با تعداد 76 هزار و 37 برنامه در ایام دهه فجر برگزار می شود.

مولاوردی اظهار کرد: از میان دستگاههای اجرایی سازمان بسیج جامعه زنان، وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش بالاترین رقم برنامه ها در این دهه را به خود اختصاص داده اند و از میان استانها استان فارس بالاترین رکورد را دارد که بیشترین فعالیتها مربوط به مراسم جشن و همایش و مسابقه است.

وی در مورد سایر برنامه های این کمیته اظهار کرد: حضور در مراسم افتتاحیه بازارچه خیریه انجمن بانوان دیپلماتهای وزارت امور خارجه از 7 تا 9 بهمن در مرکز آموزش و پژوهشهای بین المللی وزارت خارجه،حضور در مراسم تجدید میثاق با امام به همراه هیئت دولت در 11 بهمن، صدور بیانیه به مناسبت گرامیداشت 37امین سالگرد پیروزی انقلاب در 12 بهمن، بازدید از شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور و آشنایی با توانمندی جامعه زنان شاغل در این مرکز در 13 بهمن از دیگر برنامه های این کمیته است.

مسئول کمیته زنان اظهار کرد: دومین همایش ملی اعتدال زنان و توسعه در 17 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، جوانان و سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری 7 امین نشست منطقه ای ترویج همکاریهای شبکه ای سازمان های مردم نهاد در 19 بهمن، افتتاح تالار تخصصی منابع زنان و خانواده کتابخانه ملی در 20 بهمن از دیگر برنامه های این کمیته است.

ملاوردی انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی، دیدار با ایثارگران زن و خانواده معظم شهدا، افتتاح مرکز معاضدت قضایی و حمایت حقوقی از زنان و خانواده در استان سیستان و بلوچستان، حمایت و مشارکت در برگزاری دومین مرحله از مسابقات قهرمانی گرند پری با شرکت 12 تن از برجسته ترین بانوان شطرنج باز جهان در 22 بهمن تا 4 اسفند در تهران از دیگر برنامه های این کمیته برشمرد.

مسئول کمیته زنان ستاد دهه فجر از برگزاری طرح اموزشی صبا و سما خبر داد و گفت: این برنامه با عنوان سلامت بانوان ایرانی و سلامت مردان ایرانی از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از 12 تا 15 بهمن در زمره فعالیتهای علمی و تحقیقاتی این کمیته برگزار می شود.

مولاوردی از فراخوان جمع اوری اسناد و وقایع انقلاب با نام قاب 57، رونمایی از نرم افزار زن ایرانی، برگزاری کارگاه توانمندسازی معلولین به مدت یک روز، برگزاری کارگاه اموزشی تحکیم بنیان خانواده، برگزاری دومین کارگاه توجیه آموزشی فرصت ها و تهدیدها در فضای مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی مشاوره گروهی در کانون بانوان را از دیگر برنامه های این کمیته برشمرد.

مولاوردی اظهار کرد: برگزاری 3 کارگاه آموزشی با موضوع اندیشه های امام و فعالیت های زنان در انقلاب، برگزاری کارگاه اموزشی تولید اشتغال زایی و بازاریابی، برگزاری کارگاه اموزشی خانواده و کارگاه اموزشی سلامت، اجرای طرح ملی دانش افزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در قالب اردوهای یک روزه از دیگر برنامه های این کمیته است.

مسئول کمیته زنان ستاد دهه فجر ادامه داد: تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم، تجلیل از بانوان ورزشکار در المپیک و پاراالمپیک، اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقه پیامکی چند کلمه با خدا، تقدیر از انتخاب 40 بانوی فرهیخته روستایی از دیگر برنامه های این کمیته است.

مولاوردی ادامه داد: برگزاری نشست دانش اموزی با حضور زنان مبلغ خارجی، برگزاری نشست فرهنگی با کلیدواژه نقش ولایت در شکل گیری انقلاب اسلامی، برگزاری نشست با زنان فرهیخته، برگزاری کرسی آزاداندیشی پیرامون تبیین عفاف و حجاب، برگزاری دومین نشست بصیرت افزایی زن و جامعه کنونی از دیگر برنامه های این کمیته است.

وی در مورد همایشها و جشنها در این دهه اظهار کرد: جشن باران مهر ویژه کودکان سرطان و کودکان خاص، همایش بررسی علل اعتیاد و پیشگیری از ان در کارگران استان تهران، برگزاری مراسم شبهای فرهنگی ویژه ایین های سنتی استان، همایش انقلاب اسلامی تحکیم بنیان خانواده، جوانان و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، همایش خانواده شهدای مبارز و مواد مخدر، جشنواره نمایش مد و لباس سبک ایرانی، همایش شهدای زینبیه و ثارالله، همایش نقش و جایگاه زن مسلمان در خانواده و اجتماع با محوریت تقریب مذاهب از جمله همایشها و مراسمهای این کمیته در 37 امین سالگرد پیروزی انقلاب است.

وی گفت: افتتاح 9 بوستان زنان، افتتاح بازارچه خوداشتغالی برای ساماندهی زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، افتتاح اولین سالن ورزشی بانوان و جشنواره فرهنگی ورزشی در استان هرمزگان، افتتاح انجمن زنان کارآفرین، افتتاح شبکه استانی ثمنهای استانی فعال در حوزه زنان و خانواده و افتتاح 300 صندوق اعتبارات خورده روستایی در 15 استان کشور از دیگر برنامه های این کمیته است.

مولاوردی گفت: اجرای طرح اتوبوس کتاب با مضامین انقلاب و هویت انقلاب اسلامی در مناطق 22 گانه شهر تهران از 12 تا 22 بهمن، برپایی ایستگاههای سلامت در روستاها و اعزام گروه پزشکی و مامایی و ویزیت رایگان، اجرای طرح غربالگری سرطان های ویژه زنان دستگاه اجرایی، برگزاری مسابقه و نمایشگاه عروسکهای محلی اقوام ایران و سایر ملل با محوریت زنان از دیگر برنامه های این کمیته است.