تبیان، دستیار زندگی
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گفت: روز 18 بهمن کمیته کودک و نوجوان در کنار چند کمیته دیگر مانند کمیته های قرآن، فرهنگی و هنری و انجمن ها و هیات ها و کانون اسلامی در سراسر کشور به طور مشخص فعالیت خواهند کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشریح برنامه های کمیته کودک و نوجوان در ایام دهه فجر

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گفت: روز 18 بهمن کمیته کودک و نوجوان در کنار چند کمیته دیگر مانند کمیته های قرآن، فرهنگی و هنری و انجمن ها و هیات ها و کانون اسلامی در سراسر کشور به طور مشخص فعالیت خواهند کرد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

علیرضا حاجیان‌زاده

به گزارش تبیان، نشست خبری علیرضا حاجیان زاده مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 94 و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز برگزار شد.

وی با اشاره به ماندگار بودن رویداد پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که انتقال دهنده ارزش های انقلاب اسلامی کودکان و نوجوان است با زبان هنر و ادبیات در ترویج ارزش های انقلاب اسلامی فعالیت می کند.

حاجیان زاده با معرفی اعضای تشکیل دهنده کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، گروه کودک و نوجوان رادیو ایران، گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، گروه کودک و خردسال شبکه 5 سیما، انتشارات مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعضای این کمیته هستند که برنامه هایی برای مخاطبان کودک و نوجوان در طول دهه فجر برگزار خواهند کرد.

او اضافه کرد: از طرف ستاد دهه فجر روزهای این دهه نامگذاری شده و در میان کمیته ها تقسیم شده است که در روز 18 بهمن کمیته کودک و نوجوان در کنار چند کمیته دیگر مانند کمیته های قرآن، فرهنگی و هنری و انجمن ها و هیات ها و کانون اسلامی در سراسر کشور به طور مشخص فعالیت خواهند کرد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه هایی با محتوای شاد و تأثیرگذار در گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی این کمیته انجام خواهد شد، گفت: تجلیل میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب در حرم امام خمینی (ره) و افتتاح 26 مرکز فرهنگی و هنری، ثابت و سیار شهری و روستایی در 13 استان که از پروژه های اهدایی از سوی رهبر انقلاب است از جمله برنامه های این هفته به شمار می رود.

او اضافه کرد: انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، رونمایی از 54 کتاب قدیمی تجدید چاپی، برگزاری نشست با حضور نویسندگان و تصویرگران کتاب های قدیمی کانون، برگزاری هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، حضور کانون در بازار بین المللی فیلم کودک و نوجوان، برگزاری هفته دوستی کودکان ایران و بلغارستان، نمایش رایگان فیلم های پویانمایی کانون در سینما کانون، اجرای تئاتر به صورت رایگان، ارایه تخفیف برای ثبت طرح، مجوز و دریافت هولوگرام اسباب بازی، برگزاری مسابقه عکس در پورتال کودک 24، گرامی داشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر و برگزاری برنامه حاملان قرآن توسط اعضای مراکز کانون استان تهران، حضور مربیان قصه گوی کانون در مدارس تهران، برپایی نمایشگاه کتاب های کانون، برگزاری 900 مراسم جشن و شادی در مراکز فرهنگی هنری کانون کشور و ... از جمله برنامه های کانون برای این دهه است.

مدیر عامل کانون در ادامه با اشاره به برنامه های سایر اعضای این کمیته گفت: سازمان بهزیستی نیز با آذین بندی مهدهای کودک، اجرای واحد کار دهه فجر به صورت بیان خاطرات، قصه گویی، تهیه کاردستی برای آشنایی کودکان با انقلاب، نواختن گلبانگ انقلاب در مهدهای کودک، برگزاری نشست هایی با موضوع انقلاب، زیارت امکان متبرکه در قالب اردوهایی برای کودکان، تهیه لوازم التحریر برای کودکان مهدهای کودک مناطق محروم و برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در مهدهای کودکان در این دهه مشارکت دارد. همچنین معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با برگزاری برنامه هایی مانند نواختن گلبانگ انقلاب در کانون ها و مراکز شبانه روزی، آذین بندی مراکز نگهداری کودکان، دعوت از روحانیون برای سخنرانی در کانون ها و مراکز شبانه روزی، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع مردم سالاری دینی، برگزاری مسابقه های ادبی و بازدید کودکان مراکز تحت پوشش از مراکز علمی و نظامی در این دهه فعالیت خواهد کرد.

او اضافه کرد: گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با تهیه و پخش پلاتوهای نمایشی با عنوان، «بچه های بهشت»، تهیه و پخش کلیپ سرودهای انقلابی و تهیه و پخش جُنگ با موضوع انقلاب و گروه کودک و نوجوان رادیو ایران نیز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت ایام دهه مبارک فجر و آشنایی کودکان و نوجوانان با رویدادهای دوران انقلاب، برنامه های ویژه ای را تهیه کرده است که به صورت روزانه از رادیو پخش خواهد شد.

حاجیان زاده در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر  اینکه برنامه کانون برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان در قالب کتاب چیست، گفت: ما در پی سیاستی هستیم که مفاهیم انقلابی و دینی را طوری طراحی کنیم که در تمام برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد از همین رو در پی تشکیل اتاق فکری هستیم که بتوانیم محتوایی را تولید کنیم و آن محتوا را در دسترس هنرمندان رشته های مختلف قرار دهیم تا بتوانند متناسب آن اثر هنری خلق کنند.

او در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه سیاست کانون در حوزه آسیب های اجتماعی که ارزش های انقلاب را تهدید می کند، چیست گفت: سیاست کانون در این حوزه مبارزه و مقابله نیست بلکه در نظر داریم با ایجاد جذابیت در مفاهیم و  ارزش ها اقدام به آگاه سازی نسل کودک و نوجوان کنیم از این رو با طرح های گوناگون مانند طراحی پورتال کودک سعی در جذب کودکان به محتوای جذاب و هدفمند خود داریم.