تبیان، دستیار زندگی
نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل گرم می تواند به کاهش فشار و درد ناشی از مشکلات سینوسی کمک کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با زنجبیل سینوزیت را درمان کنیم؟

نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل گرم می تواند به کاهش فشار و درد ناشی از مشکلات سینوسی کمک کند.

مریم مرادیان نیری - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
چای زنجبیل

قرن هاست که از زنجبیل برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود؛ از رفع ناراحتی های گوارشی گرفته تا کاهش حالت تهوع، تسکین دردهای عضلانی، پیشگیری از سرطان ها و درمان مشکلات سینوسی. مشکلات سینوسی یا همان سینوزیت اغلب با یک سرماخوردگی معمولی اتفاق می افتد و می تواند شما را با یک بینی پر شده و گرفته، احساس تورم در اطراف چشم ها و درد در سر و صورت رها کند.
مشکلات سینوسی همچنین ممکن است در نتیجه ی آلرژی ها و عفونت های قارچی و باکتریایی نیز ایجاد شود.
برای تسکین دردهای سینوسی روش های مختلفی وجود دارد که ما در اینجا می خواهیم راجع به چای زنجبیل صحبت کنیم. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل گرم می تواند به کاهش فشار و درد ناشی از مشکلات سینوسی کمک کند؛ چرا که زنجبیل دارای ترکیبات ضدالتهابی فوق العاده ای است و این ترکیبات به رفع گرفتگی بینی هم که از مشکلات عمده در بیماران سینوزیتی است، کمک می کند. علاوه بر نوشیدن، با کمپرس این چای بر روی صورتتان نیز می توانید درد و فشار سینوزیت را کم کنید.

مواد لازم
زنجبیل تازه رنده شده
آب جوش
لیوان
پارچه ی توری یا چای صاف کُن
پیمانه اندازه گیری
عسل
لیموی تازه
قاشق و حوله دست

چای زنجبیل

مرحله 1
مقداری زنجبیل رنده شده را در یک پیمانه اندازه گیری بریزید. استفاده از مقدار کمی زنجبیل، چای ملایمی را حاصل می کند، در صورتی که اگر از زنجبیل بیشتری استفاده کنید یک فنجان چای تند خواهید داشت.
مرحله 2
آب جوش را بر روی زنجبیل بریزید تا حجم مطلوب چای مورد نظرتان حاصل شود. اجازه دهید تا چایتان به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد.
مرحله 3
یک پارچه ی توری یا چای صاف کن را بر روی لبه ی خارجی لیوانی قرار دهید و آن را خوب نگه دارید. به آرامی محتوای چای زنجبیل را در آن بریزید و سپس چای صاف کن را بردارید.
مرحله 4
برای خوشمزه تر شدن و طعم دار شدنش هم می توانید کمی لیمو و عسل به آن اضافه نمایید.

قرن هاست که از زنجبیل برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود؛ از ناراحتی های دستگاه گوارش گرفته تا کاهش حالت تهوع، تسکین دردهای عضلانی، پیشگیری از سرطان ها و درمان مشکلات سینوسی

کمپرس زنجبیل

مرحله 1
چای زنجبیل را مانند فوق دم نمایید. اجازه دهید تا کمی خنک شود اما هنوز داغی آن احساس شود اما نه آن قدر داغ که وقتی انگشتتان را درون آن می کنید بسوزید.
مرحله 2
یک حوله ی کوچک دست خشک کنی را درون چای داغ کرده و بیرون می آوریم و کمی فشار می دهیم تا مازاد آن ریخته شود.
مرحله 3
به پشت دراز بکشید و چشمانتان را ببندید. حوله ی آغشته به چای زنجبیل را روی صورتتان قرار دهید و در بخار حاصله از آن نفس بکشید. این کار را 4 تا 5 بار یا تا جایی که چای سرد شود، می توانید ادامه دهید.

نکات

* زنجبیل دارای طعمی تند و تیز است که با اضافه کردن شیرین کننده ها، ملایم می شود. اگر چایتان خیلی غلیظ و پرمایه بود دفعه ی بعد آب بیشتری به آن اضافه کنید.
* می توانید از شکر هم برای شیرین کردن این چای استفاده نمایید اما استفاده از عسل می تواند به تسکین گلودرد که اغلب با سرماخوردگی و سینوزیت همراه می شود، کمک کند.
* این روزها در بازار میوه و تره بار زنجبیل تازه وجود دارد که می توانید آن را تهیه نمایید. در این چای، استفاده از زنجبیل تازه بهتر از زنجبیل خشک شده می باشد.

مراقب باشید

* چای ممکن است داغ باشد. پس قبل از این که آن را بنوشید اجازه دهید تا کمی خنک شود.
* در صورت مصرف داروهایی مانند وارفارین و آسپرین دقت نمایید که این چای ممکن است اثر این داروها را افزایش دهد. در صورت مصرف این داروها و یا داروهای دیگر ابتدا با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا مشکلی ایجاد نشود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.