تبیان، دستیار زندگی
کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر خود را درباره دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان اعلام کرد و برنامه این بازی ها را تغییر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمیته برگزاری رقابت های این
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرصت 50 روزه AFC به ایران و عربستان

کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر خود را درباره دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان اعلام کرد و برنامه این بازی ها را تغییر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمیته برگزاری رقابت های این کنفدراسیون، روز 25 اسفند 1394 را به عنوان روز ارزیابی نهایی درخصوص شرایط برگزاری دیدارها میان نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران و عربستان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرده است.

بخش ورزشی تبیان
فوتبال

طبق این بیانیه، کمیته برگزاری رقابت ها تصمیم گرفته که برنامه بازی های چهار گروهی را که نمایندگان ایران و عربستان سعودی در آن قرار دارند را اصلاح کند تا زمان کافی برای انجام ارزیابی های لازم درخصوص شرایط میزبانی ایران از نمایندگان عربستان فراهم شود و اگر تا زمان اعلام شده شرایط به حالت عادی برنگردد، تمام بازی ها میان نمایندگان ایران و عربستان سعودی تا پایان این رقابت ها در کشوری بی طرف برگزار می شود.
 کمیته برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان اعلام کرده با وجود اینکه در برنامه بازی نمایندگان ایران و امارات تغییر به وجود نیامده، از فدراسیون فوتبال ایران درخواست خواهد شد که یک برنامه کامل امنیتی به منظور تامین امنیت بازی نمایندگان این کشور برابر رقبای اماراتی خود ارائه کند.
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز به این موضوع واکنش نشان داد. حسین جابری انصاری گفت: «اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین تصمیمی بگیرد، وظیفه نهادهای ورزشی کشور است که در این خصوص تصمیم گیری قاطعی داشته باشند.
اقداماتی که عربستان سعودی در عرصه سیاسی اعلام کرده علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد در حد بیانیه باقی مانده و وقتی آنها دیدند نمی توانند در این عرصه موفق باشند قصد دارند ناکامی و شکست های خود را در عرصه ورزشی جبران کنند و به همین دلیل باشگاه های عربستانی حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چنین مواضعی را اتخاذ کرده اند. فکر می کنم موضع گیری عربستانی ها در عرصه ورزش هم در حد بیانیه باقی بماند و فراتر از این نرود.» با این وجود به نظر می رسد عربستان اقدامات عملی خود را برای به کرسی نشاندن حرفش آغاز کرده است.


منبع : تسنیم