تبیان، دستیار زندگی
آنچه در مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای و 1+5 اتفاق افتاد شبیه به یک معجزه بود تا یک دستاورد و باید کلاس برجام در مدارس برگزار شود! لذا موضوعی که در جهان امروز در راس همه مباحث جدی است برجام است نه آخرالزمان شناسی!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برجام مهمتر از آخر الزمان شناسی!

آنچه در مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای و 1+5 اتفاق افتاد شبیه به یک معجزه بود تا یک دستاورد و باید کلاس برجام در مدارس برگزار شود! لذا موضوعی که در جهان امروز در راس همه مباحث جدی است برجام است نه آخرالزمان شناسی!

هدی سادات پاک نهاد -بخش اجتماعی تبیان
آخرالزمان ، برجام

این روزها در خیابان که گذر میکنم با چیزهای عجیب و غریب زیادی مواجه می شوم. چهره های دخترانه ی پسران  و تیپ های پسرانه ی دختران! گاهی با مادر و پدرم که از قدیمی های این دوره و زمانه هستند به بیرون از خانه می روم صحنه های غیر اخلاقی به چشمم میخورد که عرق شرم بر چهره ام می نشیند. تنها کاری که می توانم در آن لحظه انجام دهم این است که سرم را به پایین بیندازم و به روی خودم نیاورم! اما در این میان تنها چیزی که از پدر و مادر می شنوم این است که می گویند دوره آخر الزمان شده است! اما همیشه این سوال در ذهنم بود که دوره ی آخر الزمان یعنی چه ؟ تا اینکه با سرچ در اینترنت متوجه شدم که زمانی که علایم ظهور در جامعه نمایان می شود و تغییر از یک دوره به دوره ی دیگر را مشاهده می کنیم به آن دوره آخرالزمان می گویند. وقتی به تغییرات زمانمان با دوره های قبل نگاه کردم دیدم بله! راست می گویند که دوره آخر الزمان شده است!

چند دانشگاه در کشور ما درس و واحدی درباره انتظار و مهدویت دارد؟ در کدام مقطع تحصیلی دانش آموزان با مهدویت آشنا می شوند و می کوشند انسان هایی منتظر باشند؟ تا به حال با خود فکر کرده اید که شاید تنها با یک واحد درسی در باره آشنایی با امام زمان و نشانه ها و علایم ظهور یک جوان فقط یک جوان به راه راست هدایت شود؟

در چند سال گذشته بویی از گران فروشی، ربا، تن فروشی و فساد اخلاقی، بی غیرتی،کمی فرزند و .... نبود؛ نه اینکه نباشد بلکه اگر بوده آشکارا نبوده اما این روزها تا دلتان بخواهد نه در خفا بلکه علناً این چیزها در جامعه دیده می شود.
زمانی بود که دختران مانتویی جامعه ،مانتوهای بلند اپل دار می پوشیدند و ژست باکلاسی به خود می گرفتند و اگر کسی مانتوی کوتاه می پوشید به او می گفتند بدحجاب اما این روزها بدحجابی از مانتوی کوتاه گذشته برخی دیگر چیزی به اسم مانتو نمی شناسند ، مانتوها شبیه بلوز های پسرانه ای شده است که آستین ها را هم تا آرنج بالا می زنند تا  از دید خودشان متجدد به حساب آیند اما این طرز لباس پوشیدن مخصوص دختران نیست و برخی پسران جامعه امروزی هم دیگر رنگ و بویی از غیرت و مردانگی در وجودشان نیست و گذشته از اینکه به همسر و خواهر خود اجازه می دهند که با وضع آنچنانی در نگاه های هرزه آلود ظاهر شوند خود را شبیه دخترانی در می آورند که تشخیص آنها به دقت نظر زیادی نیاز دارد! اما این ها تنها گوشه ی کوچکی از تغییراتی بود که به صورت علنی به چشم می آید و ما به آنها می گوییم دوره آخر الزمان! اما آیا آخر الزمانی که همه ملل در هر گروه و مذهبی از آن می گویند مصداقش همین چیز هایی است که در جامعه ی ما نمایان است؟آیا شما تا به حال در فیلم یا سریال و یا حتی کتاب درسی با نشانه های آخر الزمان مواجه شده اید  یا اینکه شما هم مثل من اگر چیزی می دانید از شنیده ها و یا خوانده های خودتان است؟! متاسفانه با وجود اینکه گوش های زیادی برای شنیدن این موضوع آماده است اما ما از آن زیاد سخن نمی گوییم نه در فیلم ها و سریال هایمان و نه در کتاب های درسی.

تدریس رشته آخر الزمان شناسی در دانشگاه آمریکا!

جای بسی تامل است که بدانید 130 سال است که در دانشگاه های وابسته به کلیسای کاتولیک در رشته آخر الزمان شناسی فارغ التحصیل می شوند و در ایالات متحده آمریکا 257 كالج و دانشگاه در این رشته وجود دارد و اگر این موضوع مهمی نیست چرا باید در سرزمینی که گمان می کنیم عاری از مذهب است این تعداد دانشگاه و کالج در رابطه با این رشته وجود داشته باشد این در حالیست که در یک جامعه اسلامی با  میلیون ها دانشجویی که مطمئنا علاقه زیادی به شنیدن این موضوع دارند حتی یک واحد درسی هم با نام آخر الزمان شناسی پاس نشده است! جالب تر از همه وقتی است که می شنویم که مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران دستور برگزاری کلاس برجام در مدارس تهران را می دهد! او می گوید: آنچه در مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای و 1+5 اتفاق افتاد شبیه به یک معجزه بود تا یک دستاورد. زیرا مستکبرین نقشه ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران را از یک دهه گذشته برنامه ریزی کرده بودند که با این حرکت معجزه وار باعث شد تا تمام نقشه های آنها نقش بر آب شود اما سوال ما از این مسئول محترم این است که آیا برجام در حدی مهم است که نیاز به کلاس مجزا داشته باشد؟ آیا نقشه مستکبرین تنها در تحریم ها برنامه ریزی شده بوده است که حالا رفع تحریم ها را معجزه بدانیم؟! اگر تحریم های ظالمانه ی آمریکا علیه ایران نقشه ای برنامه ریزی شده بوده و لغو آن معجزه است  پس هجمه سنگین تهاجم فرهنگی که ذهن و روح و روان جوانان را نشانه گرفته است چیست؟! همچنین بد نیست به چند سؤال دیگر هم جواب بدهیم تا بهتر عملکردمان را بشناسیم. چند دانشگاه در کشور ما درس و واحدی درباره انتظار و مهدویت دارد؟ در کدام مقطع تحصیلی دانش آموزان با مهدویت آشنا می شوند و می کوشند انسان هایی منتظر باشند؟ تا به حال با خود فکر کرده اید که شاید تنها با یک واحد درسی در باره آشنایی با امام زمان و نشانه ها و علایم ظهور یک جوان فقط یک جوان به راه راست هدایت شود؟ این مساله بسی جای تامل دارد که چرا موضوعی که در جهان امروز در راس همه مباحث جدی است، ذهن مسئولان و همینطور جوانان ما در گیر آن نیست و چشم ها از روی موضوعی به این مهمی و بزرگی چرخیده و متوجه آن نیست.