تبیان، دستیار زندگی

استفاده‌های روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی (2)

بوی بد بدن و زیر بغل مشکلی است که همه با آن روبه‌رو هستند. این مسئله همه‌ی ما را به سمت خرید انواع دئودورانت‌ها و اسپری‌ها می‌کشاند. اما شما می‌توانید به جای این ترکیبات شیمیایی، با استفاده از روغن نارگیل و جوش شیرین، طبیعی‌ترین دئودورانت را برای زیر بغل‌تان بسازید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روغن نارگیل


در قسمت اول این مطلب گفتیم که می‌شود از این روغن طبیعی به عنوان کرم اصلاح، نرم و لطیف کننده‌ی پوست و موها، لایه برداری پوست، کرم شب و کرمی برای برطرف کردن خشکی آرنج‌ها و دست‌ها استفاده کرد. در این قسمت نیز در خصوص دیگر خواص این روغن مفید صحبت خواهیم کرد.

از قرن‌ها پیش بخصوص در طب سنتی هند از روغن نارگیل برای افزایش سلامت دهان و دندان استفاده می‌شد

 

روغن نارگیل: دشمن رادیکال های آزاد

چین و چروک و لکه های قهوه‌ای پوست در اثر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد بروز می‌کنند. این مولکول‌های موذی باعث آسیب سلول های پوستی شده و زمینه‌ی پیری زودهنگام آنها را فراهم می‌سازند. اگر می‌خواهید از شر این مولکول‌های موذی در امان باشید، به روغن نارگیل اعتماد کنید.

مصرف روغن نارگیل به صورت خوراکی و موضعی کمک زیادی به جوانی پوست می‌کند. این روغن حاوی چربی‌هایی است که رادیکال های آزاد قادر به نفوذ در آنها نیستند. ترکیبات این روغن به سادگی جذب پوست می‌شوند و یک لایه‌ی محافظتی ایجاد می‌کنند و باعث طراوت، جوانی و درخشانی پوست می‌شوند.

اگر درگیر مشکل بی خوابی و بد خوابی هستید و صبح با پوست و چشمانی خسته از خواب بیدار می‌شوید نیز به سراغ این روغن بروید، چون از این روغن در ترکیب سرم های دور چشم و کرم‌های درخشان کننده پوست استفاده می‌شود. می‌توانید مقداری از این کرم را دور چشم ها بزنید تا سیاهی و گودی دور چشم ها کاهش پیدا کند.

 

روغن نارگیل : مرطوب کننده‌ی صورت و لوسیون بدن

اگر طرفدار محصولات طبیعی هستید می‌توانید روغن نارگیل را با کرم‌ها و لوسیون‌های معمولی تاخت بزنید. البته برخی هستند که توصیه می‌کنند استفاده از روغن باعث جوش می‌شود. اگر جوش می زنید می‌توانید آن را به مقدار کمی تست و نتیجه را بررسی کنید. اگر پوستتان همیشه براق و چرب است، بهتر است از روغن ها استفاده نکنید.

می‌توانید بعد از حمام از مقدار کمی روغن نارگیل به عنوان لوسیون بدن و کرم مرطوب کننده‌ی صورت استفاده کنید. این روغن باعث معطر شدن پوست می‌شود و از بروز عفونت‌های موضعی جلوگیری کرده و پوست را به مدت یک روز نرم و مرطوب نگه می دارد.

می‌توانید به سادگی و با استفاده از روغن نارگیل و جوش شیرین، طبیعی‌ترین دئودورانت را برای زیر بغل بسازید. 

 

روغن نارگیل: روغنی برای ماساژ

اگر طرفدار ماساژ هستید، حتما از قیمت روغن های ماساژ نیز خبر دارید. بهتر است بدانید که اکثر این روغن ها نیز حاوی روغن جوجوبا یا روغن نارگیل هستند. روغن نارگیل برای ماساژ ایده آل است. این روغن، مرطوب کننده و ضدمیکروب است، به این ترتیب از رشد و انتشار باکترهای و قارچ ها نیز پیشگیری می‌کند. یادتان باشد که ماساژ یک شیوه‌ی خوب برای تنش زدایی از بدن، رسیدن به آرامش و رفع خستگی عضلانی است.

روغن نارگیل: دهانشویه‌ای طبیعی

از قرن‌ها پیش بخصوص در طب سنتی هند از روغن نارگیل برای افزایش سلامت دهان و دندان استفاده می شد. این روغن حاوی خواص ضدویروسی، ضدقارچی و ضدمیکروبی طبیعی است و با بوی بد دهان، پوسیدگی دندان‌ها و بیماری های مربوط به لثه که در اثر تجمع باکتری ها بروز می‌کنند مقابله می‌کند. شستن دهان با یک قاشق مرباخوری روغن نارگیل، خدمت زیادی به زیبایی دندان‌ها و سلامت لثه‌ها می‌کند.

روغن نارگیل: دئودورانتی طبیعی

بوی بد بدن و زیر بغل مشکلی است که همه با آن روبه رو هستند. این مسئله همه‌ی ما را به سمت خرید دئودورانت‌ها و انواع اسپری‌ها می‌کشاند. اما تمام این محصولات حاوی ترکیبات شیمیایی، بخصوص آلومینیوم هستند که در خصوص تاثیر آن روی سلامتی حرف و حدیث زیادی مطرح است.

می‌توانید به سادگی و با استفاده از روغن نارگیل و جوش شیرین، طبیعی‌ترین دئودورانت را برای زیر بغل بسازید. می‌توانید شیشه‌ی خالی دئودورانت را بشویید. سپس مقداری جوش شیرین و روغن نارگیل را مخلوط کرده و داخل آن بریزید. برای معطر شدن محصولتان می‌توانید هشت قطره عصاره‌ی روغنی دلخواهتان را به آن اضافه کنید.

ترکیب روغن نارگیل

روغن نارگیل راز اصلی زیبایی خانم های جزایر پاسیفیک است. این روغن همچنین در بین خانم های هندی نیز طرفداران زیادی دارد. این روغن به راحتی جذب سلول های پوست شده و باعث نرمی و تغذیه‌ی آنها می‌شود. روغن نارگیل علاوه بر اسیدهای چرب سرشار از پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر، مس، زینک، ویتامین A و ویتامین E است. این ویتامین ها برای سلامت و زیبایی پوست بسیار موثر هستند.

اسیدهای چرب موجود در این روغن برای مقابله با واکنش های التهابی پوست مفید هستند. بنابراین این روغن برای تسکین مشکلات پوستی مانند اگزما و قارچ های پوستی مفید است. یادتان باشد که این روغن در دمای محیط (تا 25 درجه) جامد است. اگر لازم بود می‌توانید شیشه‌ی آن را داخل آب گرم قرار دهید تا آب شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.