تبیان، دستیار زندگی
دبیر جشنواره ترافیک و رسانه از ارسال هزار و 972 اثر به دبیرخانه جشنواره خبرداد و گفت: موضوع خط سفید و احترام به قانون از اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین موضوعات ترافیکی برخوردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر جشنواره ترافیک و رسانه مطرح کرد:

ارسال هزارو 972 اثر به دبیرخانه جشنواره/51درصد کشته شدگان حوادث رانندگی عابران پیاده هستند

دبیر جشنواره ترافیک و رسانه از ارسال هزار  و 972 اثر به دبیرخانه جشنواره خبرداد و گفت: موضوع خط سفید و احترام به قانون از اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین موضوعات ترافیکی برخوردار است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

غلامرضا کاظمی دینان

به گزار روابط عمومی، غلامرضا کاظمی دینان در نشست خبری هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه با اشاره به اینکه برپایی شش دوره جشنواره ترافیک و رسانه در سال های گذشته و آثار و نتایج مثبت آن در میان اصحاب رسانه یکی ازمهمترین دلایل اجرای هفتمین جشنواره است، گفت: سال گذشته به دلیل اینکه بعضا در شهرداری تهران معتقد بودند جشنواره ترافیک و رسانه می تواند به عنوان زیر مجموعه جشنواره رسانه های شهری عمل کند، هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه برگزار نشد اما با توافقات صورت گرفته مقرر شد جشنواره ترافیک و رسانه به صورت مجزا از جشنواره رسانه های شهری عمل کرده و همه ساله برگزار شود.
وی با اشاره به تاریخچه جشنواره ترافیک و رسانه گفت: نخستین جشنواره درسال 86 برگزار شده و اکنون این دوره جشنواره ترافیک و رسانه 26 بهمن ماه برگزار می شود.
دبیر جشنواره ترافیک و رسانه تصریح کرد: ایجاد انگیزه در اصحاب رسانه و خبرنگاران برای فعالیت هر چه بیشتر در حوزه ترافیک به وجودآمدن حس رقابت حرفه ای در میان خبرنگاران از طریق تجلیل و تشویق از آثار برتر برقراری تعامل بیشتر در میان دست اندرکاران حمل و نقل و ترافیک و رسانه های جمعی ، تاکید بر انعکاس جامع ،دقیق ، سریع و گسترده اخبار حمل و نقل شهری در رسانه های جمعی از جمله اهداف برگزاری هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه است.
به گفته کاظمی دنیان هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه در بخش های رسانه های مکتوب (تیتر ، خبر ، مصاحبه، گزارش های خبری، توصیفی، تحلیلی ، مقاله ) رسانه های دیداری و شنیداری (خبر، مصاحبه، گزارش ) رسانه های تصویری(عکس ، کاریکارتور، کارتون و طرح) و ... برگزار می شود .
وی با اشاره به اینکه محورهای اصلی جشنواره امسال شامل ترافیک ، آموزش و فرهنگسازی / ترافیک ، قانون و مجریان و تعامل بین بخشی / ترافیک و رسانه های شهروندی / ترافیک و توسعه پایدار/ترافیک و انسان / ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل است، گفت: موضوع خط سفید با توجه به اینکه در سند اجتماعی و فرهنگی معاونت حمل ونقل و ترافیک مورد توجه ویژه قرار دارد و به عنوان نماد نظم و انضباط ، رعایت حقوق دیگران و احترام به قانون از اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین موضوعات ترافیکی برخوردار است.
کاظمی دینان با اشاره به آثار ارسال شده دراین جشنواره گفت: هزار و 972 اثر به دبیرخانه جشنواره ترافیک و رسانه ارسال شده که از این میان 185 یادداشت ، 160 عکس ، 175 تیتر ، 161 مقاله ، 172 خبر ، 313 خط سفید ، 186 گزارش ، 194 گزارش خبری ، 171 طرح ، 174 گفت و گو و 181 اثر دیداری و شنیداری به هیات داوران برای داوری نهایی ارسال شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ترافیک امروزه بزرگترین معضل شهرنشینی است که حتی باعث اختلافات خانوادگی نیز می شود، گفت: به طور حتم آثار خبرنگاران و آگاهی دادن به شهروندان تاثیربسزایی بر ارتقای فرهنگ ترافیک شهر خواهد داشت.
به گفته وی این جشنواره بهانه ای است برای تقدیر از اصحاب رسانه که بیشترین تاثیرگذاری را در موضوعات در شهروندان دارد.
دبیر جشنواره ادامه داد: هشت سال پیش تعداد کشته شدگان شهر تهران 1200 نفر در سال بود امروز 50 درصد این تلفات پایین آمده و به جرات می توانم بگویم در کنار فرهنگ سازی های صورت گرفته نقش خبرنگاران نیز یکی از مهمترین عوامل در کاهش آمار بوده است. معتقدم اگر خبرنگاران بتوانند با آگاهی دادن به مردم باعث شوند حتی یک نفر کشته نشود تاثیرگذاریشان را داشته اند.
وی با بیان اینکه امروز 641 نفر درسال کشته به دلیل تصادفات داریم که از اینها 51 درصد عابرپیاده هستند گفت: شاید اگر هم عابر پیاده و هم رانندگان آگاهی لازم را داشته باشند و بدانند چگونه رفتار کنند شاهد تلفات این چنینی نباشیم .
وی تاکید کرد: معتقدم تغییر فرهنگ بسیار سخت است اما در کنار حاکمیت قانون و اینکه مجریان قانون ، قانون را به خوبی اجرا کنند حتما فرهنگ هم اجرا می شود.
به گزارش شهرنوشت در ادامه میرزایی مدیرآموزش سازمان ترافیک نیز با اشاره به آثار ارسالی خبرنگاران در جشنواره گفت: تجربه سالهای گذشته نشان می دهد موضوع آلودگی هوا بیشترین موضوع آثار ارسالی بوده گرچه آلودگی هوا زیرمجموعه حمل ونقل است اما تصادفات و آمار کشته ها و وضعیت نابهنجار فرهنگ ترافیکی مان یکی از مهمترین موضوعات است که متاسفانه کمترین اثر از سوی شهروندان را شامل شده بوده است.
وی گفت: در آثار خبرنگاران کمتر ریشه یابی دیده شده تا سرمنشا تصادفات و آمار کشته شده ها را پیدا کند. به طور حتم اگر اصحاب رسانه دلخور نشوند درسالهای آینده محورهایی که بیشترین نیاز برای کارکرد خبرنگاران را دارد را اعلام خواهیم کرد.